Minkälaisia makeita soseita ootte tehny vauvoille?

Tallamuspurkuna

Aktiivinen jäsen
10.04.2008
6 762
0
36
Siis sellasia mitä voisi pakastaa? Ruokasoseet olen siis tehnyt aina pakasteeseen mutta hedelmä+marjasoseet olen ostanut kaupasta. Banaania voisi tietty antaa sellaisenaan mutta entäs soseet? Kuinka teette? Mitä käytätte ja kuinka kauan ne pakasteessa säilyy? =)

en oo ikinä tehny pakkaseen, vaan aina syöttänyt suoraan hedelmästä raaputtamalla tms. pienen kiehautuksen jälkeen voi varmaan pakastaa mitä tahansa hedelmää.

Persikkaa, päärynää ja omenaa olen pakastanut. Kuorin, lohkon ja kiehautan (max. 3 min) ja lisään hieman hedelmäsokeria oman maun mukaan ja sauvaskoittimella sileäksi (keitinveden heitän pois). Jääkaappiin jäähtymään ja pakkaseen. Kannattaa lohkot laittaa kiehuvaan veteen niin eivät ehdi kypsyä liikaa.

En tiedä, kuinka kauan säilyvät..viime viikolla kesäkuussa laitettu persikka oli vähän oudon makuista, heitin sen roskiin. Kyllä nyt sen kuukauden ainakin säilyy, omasta kokemuksesta sanoisin.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Persikkaa, päärynää ja omenaa olen pakastanut. Kuorin, lohkon ja kiehautan (max. 3 min) ja lisään hieman hedelmäsokeria oman maun mukaan ja sauvaskoittimella sileäksi (keitinveden heitän pois). Jääkaappiin jäähtymään ja pakkaseen. Kannattaa lohkot laittaa kiehuvaan veteen niin eivät ehdi kypsyä liikaa.

En tiedä, kuinka kauan säilyvät..viime viikolla kesäkuussa laitettu persikka oli vähän oudon makuista, heitin sen roskiin. Kyllä nyt sen kuukauden ainakin säilyy, omasta kokemuksesta sanoisin.

Kiitos vinkistä. Ei tarvitse säilyäkään kauempaa kuin sen kuukauden. Ei välttämättä sitäkään =)