minkälaisia ulkoilupukuja teillä itsellänne on arvon naiset???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piisami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piisami

Vieras
Lapsille on jo hankittuna ulkoilupuvut, lassieta ja jonathania. Hyvät on ja aika edullisetkin.

Aamusella ajttelin sitten lähteä lenkille, kun huomasin että mulla ei itsellä ole minkään valtakunnan ulkoiluvaatetta!!!! Viime syksynä heitin menemään sen ruman tuulitakin aikomuksenani hommata nyt keväällä uusi.

Mutta mistä löytäisin hyvän, toimivan, nätin ja edullisen ulkoilupuvun. Takin ja housut siis pitäis löytää. Housut tummat ja takki sais olla jotain raikasta väriä...

Onko kaikki urheiluliikkeissä myytävät kalliita??? Ei edes kehtaa mennä katsomaan, jos pitää korkean hinnan takia lähtä pois... ;)

Asutaan meren äärellä, täällä tuulee aina joten haluan tuulihousutkin vaikken niistä erikoisemmin välitä.. :)
Pistäkääpä jotain merkkejä ja kauppoja mistä kannattaa katella. Haluaisin vertailla tarkkaan, kun hyvä puku sitten kestää mulla useampia vuosia.
Nettikauppojakin kiinnostais selata.

Mulla on Aiglen gore-tex kuoritakki ja housut ja sitten tosi super kaameaan keliin kiskon purjehdusvaatteet. Kummatkaan ei kyllä ole halpoja mutta sitäkin parempia, meillä ulkoilee ja retkeilee koko porukka niin tarttee aikuisillakin on kunnon vermeet.

Multa löytyy myös ihan perinteiset Rukan sadetakki ja kurahousut. Ihan ykköset sellaisissa ulkopuuhissa kun rapa roiskuu.

Alkuperäinen kirjoittaja sisukasmami:
mulla on 3v. sitten ostettu umbron vaal.sin. tuulipuku,melkein samanlainen kuin miehellä, mutta ei koskaan yhdessä liikuta tuulipuvut päällä :ashamed: :whistle:

sama merkki ja sama väri täälläkin, mutta ostettu jo tuossa vajaa viis vuotta sitten..

Minkälainen tuo softshell materiaali on käyttää??(kirjoitinkohan oikein)

Pitääkö se tuulta oikeasti? Entä oiko sen kans kerropukeutua? Noloja ja tyhmiä kysymyksiä, mutta en ole ikinä omistanut tuollaista hyvää ulkoiluvaatetta. AIna ollut niitä halpoja markettivaatteita... :)

Mulla on Haltin takki ja housut. Pitävät veden ja hengittävät. Olihan tuo kallis. Mutta jos lapselle ostan 100 ? haalarin vuodeksi niin päätin sitten itselleni kustantaa kalliin asun joka kuitenkin menee monta vuotta.

urheilu kaupoissa on tarjouksia ihan hyvistä puvuista. Semmoinen joka pitää veden on hyvä mun mielestä. Kannattaa käydä kiertämässä ja kysellä myyjältä. Sano suoraan millaisen haluat ja mikä on max hinta. Opastavat varmasti.

Mulla on Reimatec (Hobbyhallin poistomyynti), Raiskin ja sitten Icepeakin puku. Vuosien myötä tullut hankittua. Tuota Icepeakin pukua voisin kyllä suositella! Tosin nyt jos hankkisin itselleni jonkun puvun, ostaisin sellaisen hengittävän esim. jonkun tuulipuvun (ei kosteussuoja). Itsellä ainakin tulee järkyttävä hiki noissa kosteussuojapuvuissa - toisaalta niitä käytän työmatkoilla sitten säällä kuin säällä pyöräilessäni.

Alkuperäinen kirjoittaja piisami:
Minkälainen tuo softshell materiaali on käyttää??(kirjoitinkohan oikein)

Pitääkö se tuulta oikeasti? Entä oiko sen kans kerropukeutua? Noloja ja tyhmiä kysymyksiä, mutta en ole ikinä omistanut tuollaista hyvää ulkoiluvaatetta. AIna ollut niitä halpoja markettivaatteita... :)

Tuollaista olen itselleni miettinyt. Ihan näyttää juuri suosimallani icepeakilla niitä olevan.

Erätukun kalvopuku löytyy ja kevyempään ulkoiluun (lenkkeily) torstai /ClubA puku. Joudun työnkin puolesta ulkoilemaan aikalailla, joten pihavaatetus pitää olla kondiksessa.

Merkkejä en muista (en kai pidä sitä asiaa oleellisena) mutta mulla on useampi ulkoilupuku eri värillä ja ne vetimet ovat päivittäin käytössä, olen pph ja käytännöllisyys ennen kaikkea. :D

Mulla on Adidaksen verkkapuku, 10 vuotta vanha mutta edelleen toimiva. Sitten on Catmandoon tuulipuku, tummansiniset housut ja beessi takki ja talveksi ihan Catmandoon (laskettelu?) toppapuku, mustat henkselihousut ja valkoinen takki jossa mustia somisteita.

Urheiluliikeestä ostettu punainen tuulipuku. Ehkä Umbro, en ole varma... Oli joskus vettä hylkivä,mutta pesty niin usein että ei ainakaan housuissa enää suojaus toimi.

Tuulipuvun takki on myös tämän kesän ainut takkini koska vain siihen mahtuu mahani. En osta raskausajaksi erikseen kesätakkia. Hieman kyllä hävettää mennä kaupungille kesähameessa ja tuulipuvun takki kainalossa tai päällä. On hieman eriparia takki ja muut vaatteet, mutta toisaalta, haittako tuo nyt mitään. Onpa ainakin joku takki joka mahtuu päälle.

Yhteistyössä