Tuli tuosta yhestä ketjusta mieleen. Mitä teiän lapset tekee ollakseen vaativia? Itse olen aivan puhki reilu 3v.:n kanssa; just miehelle puuskahdin, et ´en tykkää tuosta lapsesta!´ Kauhea äiti olen, tiedän kyllä, mutta kun ei keinot riitä enää komenteluun... Lapsi piirtelee seinille ja pöytiin, repii tapetteja ja kirjoja, kiusaa veljiään ja sotkee leikkejä (eikä muuten juurikaan leiki yksin), kantaa tavaroita ja vaatteita ympäriinsä eikä vie paikoilleen, osaa kyllä puhua mutta ensimmäiseksi huutaa tai kirkuu jos joku ei mene mielensä mukaan... Kun häntä käskee siivoamaan leluja, ei suostu vaikka rangaistus olisi mikä; on kokeiltu monta kertaa sanomista, jopa tukkapöllyä (!!), leluja viety jemmaan (kerää itse leluja jemmapussiin... :headwall: ), unilelut jemmattu sängystä, jätetty jopa ilman iltapalaa (ei auta tääkään, uskomatonta!), istutettu miettimässä arestipenkillä, kielletty avaamasta joulukalenterin luukkua... Hyviä vinkkejä vastaanotetaan, mitä tuolle vielä keksis kun ei enää oma mielikuvitus riitä rangaistuksia keksimään. Ihmeellistä miusta on se, ettei lapsella oo mitään lempilelua, tai mitään mistä tykkäis niin paljon, että sillä vois jotenkin vähän kiristää. Ei auta uhkaus, kiristys eikä lahjonta. *nimim. lopenuupunut*