Minkälaista vatsatautia nyt liikkeellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja outoilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

outoilija

Vieras
Itselläni on ollut heikko olo jo torstaista lähtien. pe-su ollu vatsa ihan kuralla ja suurimmaksi osaksi vain nukuin.
Tänä aamuna kuitenkin oli hyvä ja jopa pirteä olo, joten olen nyt töissä (työkaverit varmasti kiittää jos on helposti tarttuvaa...). En syönyt aamiaista ja nyt lounasaikaan oli kiljuva nälkä (koska en ole syönyt tyyliin mitään moneen päivään). Ja nyt kauhukseni huomaan että taas on todella etova olo.

En siis ole oksentanut kertaakaan (en ole helposti oksentavaa sorttia), joten en kutsuisi ihan oksennustaudiksi, mutta jotain häikkää selvästikin on.
Facesta, täältä ja lähipiiristä olen kyllä kuullut että vatsatautia ois nyt liikkeellä? Kuulostaako nämä oireet tutuilta?
Muita oireita on kuumat ja kylmät aallot, ja etenkin sormet ovat olleet hirmu kylmät jo koko viime viikon (sormikkaat päällä tietokonetta näpytellessä :D ). Ja tietty huimaus ja jatkuva jano kun neste menee suoraan läpi.
Mietin vain että miten kauan tätä vielä jatkuu? Eikö vatsatauti yleensä ole parissa päivässä jo ohi?

Vai onko ensioireita raskaudelle :D Onneks sentäs oli menkat heti joulun jälkeen (tosin astetta niukemmat kuin yleensä), niin toivoa vielä on että on "vain" vatsatautia.

Meillä oli ripulitauti, jossa ensin lämpöä ja/tai kovia vilunväristyksiä, seuravana päivänä ripuli, joka kesti 3 päivää. Sama kaava koko perheellä. Alun pari päivää ihan veto pois, sitten normaalimpi olo ja kun ruoka alkoi maistua, niin tauti ohi.

[QUOTE="vieras";25349539]Ap, mitä ihmettä teet töissä, jos olet vielä eilen ripuloinut ihan urakalla? Yleensä ensin syödään ja odotetaan pysyykö sisällä.[/QUOTE]

No, siis, kyllä se ruoka tietääkseni on aika hyvin pysynyt sisällä. Enemmänkin se on tuo vesi joka on mennyt suoraan läpi.
Juu, nyt tällä hetkellä on aika morkkis että täällä olen, jos tämä siis tarttuu noihin toisiin. Mutta toisaalta aamulla taas meinas tulla morkkis kun jo mietinkin kotiinjäämistä. Kun on kuitenkin vuodenvaihde ja aika hitonmoinen hässäkkä päällä täällä toimistolla.

Tosin kyllä nyt harkitsen että pitäiskö työterveyteen soittaa vai vielä nämä pari tuntia tehdä töitä. On kuitenkin niin helppoa duunia, istumista vain, niin ei se etova olokaan loputtoman pahalta tunnu (pahenee jos liikkuu). Ja se oikeasti alkoi vasta lounaan jälkeen, ennen sitä oli suht normaali nälkä vain.

Hankalaa ja hämmentävää, minä en ole IKINÄ kipeä, ja nyt en tiedä mitä tehdä :D

Meilä on kanssa ollut tautia. Jouluaattona yksi vieraista sairastui. Tämä tapahtui ennen ruokailua siis, eli ei jouluruokamyrkytys. Vieras oksensi ja ripuloi. Seuraavana päivänä toinen vieras sairastui, mut pelkkään ripuliin. Sitten mies ja minä. Miehellä vatsa sekaisin ja huono olo ja samaa mulla.

Itselläni on ollut heikko olo jo torstaista lähtien. pe-su ollu vatsa ihan kuralla ja suurimmaksi osaksi vain nukuin.
Tänä aamuna kuitenkin oli hyvä ja jopa pirteä olo, joten olen nyt töissä (työkaverit varmasti kiittää jos on helposti tarttuvaa...). En syönyt aamiaista ja nyt lounasaikaan oli kiljuva nälkä (koska en ole syönyt tyyliin mitään moneen päivään). Ja nyt kauhukseni huomaan että taas on todella etova olo.

En siis ole oksentanut kertaakaan (en ole helposti oksentavaa sorttia), joten en kutsuisi ihan oksennustaudiksi, mutta jotain häikkää selvästikin on.
Facesta, täältä ja lähipiiristä olen kyllä kuullut että vatsatautia ois nyt liikkeellä? Kuulostaako nämä oireet tutuilta?
Muita oireita on kuumat ja kylmät aallot, ja etenkin sormet ovat olleet hirmu kylmät jo koko viime viikon (sormikkaat päällä tietokonetta näpytellessä :D ). Ja tietty huimaus ja jatkuva jano kun neste menee suoraan läpi.
Mietin vain että miten kauan tätä vielä jatkuu? Eikö vatsatauti yleensä ole parissa päivässä jo ohi?

Vai onko ensioireita raskaudelle :D Onneks sentäs oli menkat heti joulun jälkeen (tosin astetta niukemmat kuin yleensä), niin toivoa vielä on että on "vain" vatsatautia.

Meillä iski minulle to-pe yönä mahakipu ja oksensin kerran. Seuraavana päivänä maha oli edelleen kipeä, mutta pystyin jonkin verran syömään. Pe-iltapäivällä n. 16:30 iski kammottava mahakipu. Jotain sanoinkuvaamatonta. Oksensin 10-15min välein klo 21 asti. Sitten oksentelin harvakseltaan kahteentoista ja palelin. Oli varmaankin kuumetta.

La ja su oli edelleen maha kipeä ja sunnuntaina pelkäsin, että oksentaminen alkaa uudestaan, ei onneksi alkanut. Su-iltana alkoi helpottaa, vaikka nyt maanantaina on edelleen hutera olo, mutta nälkä kurnii jo, joten liekö olen parantumassa :).

Itse en ole ripuloinut. 2-vuotiaani on valittanut mahaa pari päivää ja tänään ripuloi. Muuta hänellä ei ole. Isommalla on korvatulehdus ja silmätulehdus ja yskää. Limaa oksentaa, mutta oksennustautia hänellä ei ole. Mies toistaiseksi terve. Me ollaan siis sairastettu koko joululoma. Vielä viikko lomaa jälkellä, liekö menee sairastellessa sekin.

Mulla oli ennen joulua myös outo vatsatauti. Alkoi hirveällä pahoinvoinnilla, päivä tai pari meni siinä kuvotuksessa ja oksennellessa. Tuolloin oli myös lämpöä. Ripuli alkoi vasta kolmantena päivänä kun varsinainen pahoinvointi oli jo mennyt ohi ja luulin jo olevani paranemaan päin. Minäkään en yleensä sairasta, niin tuntui erityisen oudolta.

Minulla kesti tauti 5 päivää!

Ensimmäisenä päivänä oksensin 5 tuntia melkein koko ajan. Seuraavana päivänä oli maha sekaisin ja vähän huono olo. Kolmantena päivänä vaan huonoa oloa ja se mitä söin pysyi sisällä. Neljäs päivä oli samanlainen kuin kolmaskin. Viidentenä päivänä alkoi taas kunnon vesiripuli. Kuudentena päivänä olo oli jo ihan normaali, eikä tullut mistään päästä.

Lapsilla ollut samoin. Tauti alkaa, pri päivää taukoa ja sitten taas tulee oksennus tai ripuli.

minulla tuli kans yhtäkkiä hirmu paha olo ja oksensin seuraavat 4 tuntia. Sitten kesti 5-6 pv sellaista etovaa, pahaa oloa ja välillä mahakipua. Ihan kuin olisi raskaana.... Nyt onneksi mennyt ohi. Kummallinen vatsatauti - ei tarttunut ollenkaan muihin.

[QUOTE="mie";25349874]minulla tuli kans yhtäkkiä hirmu paha olo ja oksensin seuraavat 4 tuntia. Sitten kesti 5-6 pv sellaista etovaa, pahaa oloa ja välillä mahakipua. Ihan kuin olisi raskaana.... Nyt onneksi mennyt ohi. Kummallinen vatsatauti - ei tarttunut ollenkaan muihin.[/QUOTE]

Niih, itte ku en ole koskaan ollut raskaana, niin vähän alkaa hysteria nousemaan tässä kun googletan eri oireita :D
Mutta vatsatautia tämä on, kyllä on!! :D

Meillä jäi poika tänään kotiin kun eilen sattui mahaan ja se oli ihan kalpea. Sanoi, että oksettaa, mutta mitään ei tullut ja mahakaan ei löysällä. Nukkui pitkät päikkikset eilen ja sitten ei ollut kalpea, mutta maha kipeä. Mietinkin onko tautia vai vain muu kipu.

Nostelempa. Eli nyt taidetaan olla voiton puolella. Alkuviikko oli kyllä helvetillinen. Kun ei kuitenkaan oksettanut eikä oikeastaan viikonlopun jälkeen ollut ripuliakaan, niin ei ollut kanttia soittaa työterveyteen.
Oli vain semmonen kalvava huono olo, joka unohtui jos oli jotain muuta ajateltavaa. Mutta yöunista ei kyllä tullut mitään...
Eilen alkoi helpottaa ja tänään onkin masu jo melkein normaali.

Yleensä kun minulla on ollut ihan teräsvatsa joka ei pienestä reistaile, niin tämä oli kyllä uusi kokemus :D

Yhteistyössä