Minne matkalle 3-vuotiaan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Matkakuumeiset
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Matkakuumeiset

Vieras
Hei! Minulla on ihan älytön matkakuume ja ei olla vielä koskaan oltu ulkomailla. Nyt olisi mahdollista lähtä joko syksyllä tai sitten talvella jonnekin rantalomalle... =) mutta mikä paikka/maa olisi hyvä 3-vuotiaan lapsen kannalta? Lapsiystävällinen ja rauhallinen paikka saisi olla... ja suht. halpa myös. Aluksi ajattelin bulgariaa ja kohteena ehkä albena, mutta syyskuulle lupaavat noin 24 astetta lämmintä...että en tiedä kannattaako sitten sinne lähtä. Saisi olla kuitenkin lämmintä, mutta ei kuitenkaan tukahduttavan kuumaa...

Millasta olisi kanarian saaret? Kreikka? Ja sitten tietysti mikä minua eniten mietityttää on se, että kuinka paljon sitä rahaa pitäisi säästää että olisi varaa lähtä esim. kreikkaan? Meitä on lähdössä minä ja poikani. Kaveri tietysti lähtee mukaan mutta ei nyt lasketa häntä tähän raha asiaan... B)
Riittääkö kahdelle esim. 2000e? Pärjääkö vähemmällä? Tarkoitus on lähinnä oleskella rannalla ja nauttia pojan kanssa vesileikeistä ja yhteisestä ajasta. Ei siis shoppailu ole se tärkein, mutta tietysti kotiin haluan tuliaisia tuoda.

Toisaalta jos kanarialle lähtään on siellä tuttavalla oma loma-asunto, jota ehkä voidaan lainata...siinä säästäisi kun ei tarvisi maksaa kuin lennot.

Miten muuten teillä on pienten lasten kanssa matkat sujuneet? =) Kiitos jos jaksatte vastailla!

Minä suosittelen Kreikkaa. Siellä on paljon kivoja paikkoja. Sanoit, että haluat pientä rauhallista paikkaa. Muuten olisin suositellut Rethymnonia ja Finnmatkojen hotellia Ibiscos Garden. Rethymnon on vain vähän isompi paikka, mutta silti tosi kiva ja ihana vanha kaupunki.
Myös Mallorcalla on Alcudia kiva pienten lasten kanssa.

Syyskuuss en lähtisi Bulgariaan. Moni tuttava on silloin siellä käynyt ja on ollut jo aika sateiset kelit.

Kiitos vastauksestasi! Sitä kreikkaa olen kyllä miettinyt, sinne olisi varmasti ihana lähtä... vaikka kreetalle. Mutta paljonko sitä rahaa kannattaisi säästää noin suurinpiirtein? Tyhmänä kysyn kun ei olla koskaan oltu ulkomailla, enkä oikein osaa ajatella paljonko siellä sitä rahaa tosiaan tarvii... =)

Muitakin ehdotuksia otetaan mielellään vastaan!

Tässä sulle vähän edes suuntaa antavaa tuohon rahanmenoon eli meitä lähdössä neljä Bulgariaan 2aikusta ja 2 pientä lasta niin matkan hinta oli n.2000 ja sitten on säästetty perillä kulutettavaksi 900 euroa.Mutta kuten tiedät niin Bulgaria on halpa perillä.

Me ollaan varattu matkalle käytettäväksi aina noin 100? päivä. Matkassa on ollut 2 aikuista ja 2-3 lasta (iältä 1,5-5v). Hyvin on riittänyt. Iltaisin ollaan syöty hyvin ravintolassa, aamupalat ollaan tehty itse, päivisin syöty allasbaarissa tai muualla, jätskiä ja juotavaa kulunut paljon. Tuliaisia en enää ostele juuri mitään. Ja alkoholia ei kulu lomalla. Visa on kyllä aina mukana, jota voisi sitten tarvittaessa käyttää. Kreikassa ollaan lomailtu.
Niin ja lapsille ollaan aina osteltu jotain leluja ja rantajuttuja.
Matkat on maksanut noin 600? aikuinen joskus vähän päällekkin ja lapsihinnat yleensä noin puolet aikuisten hinnasta.

Kiitos teillekin vastauksistanne! Tjäreborgin sivuilta katselin hintoja ja esim. kreikkaan kos:sille minä ja poika maksettaisiin 1.315e, riippuen tietenkin hotellista. Siihen vielä käyttörahat päälle... jos vaikka 500-600e riittäisi meille kahdelle... (?)

No vielä kysyisin että onko kreikassa talvella millaset ilmat, kuinka lämmintä? Jos lähdettäis lokakuussa tai sen jälkeen... vai milloin olisi hyvä ajankohta lähtä ilman suhteen? Syyskuussa vasta aikaisintaan mahdollista lähtä matkalle, mutta riippuen siitäkin missä ajassa saan rahat kasaan.... B)

Jos vielä jollain lisää ehdotuksia lomapaikan suhteen, niin mielelläni otan niitä vastaan.

Me ollaan aina oltu Kreikassa syyskuussa. Yleensä niin, että pois ollaan tultu puolessa kuussa. Kerran oltiin myöhemmin, oisko ollut toiseksi viimeinen viikko syyskuuta, mutta silloinkin oli ihan hyvät ilmat. Lämmintä oli päivisin, mutta joinakin iltoina tarvittiin pitkähihaista vaatetta.
Olin myös kerran aikoja sitten Kreetalla lokakuun alussa. Silloinkin sattui ihan hyvät ilmat, iltaisin vain oli viileämpää. Lokakuussahan kyllä saattaa sattua sateisiakin päiviä lomalle.
Kreikka.netissä voit lukea enemmän Kreikasta mm. säästä talvella.

Vielä lisään, että Kreikkaanhan ei tehdä reissuja talvisin. Omatoimisesti pitää silloin matkustaa.
Talvella ei oikein oo muita vaihtoehtoja kuin Kanariansaaret, Dubai (joka on tosi kiva paikka), Egypti (johon en uskaltaisi matkustaa).

Missä maassa tämä Dubai on? Täytyykin vielä katsella sieltäkin matkoja ja vertailla hintoja. Paljonko oli kreikassa syyskuussa lämmintä? Ja oliko matkat kalliita?

Kumpaa suosittelisitte kreikka vai kanarian saaret? Itse olen jotenkin tuon kreikan kannalla... =)

Meidän perhe (2 aik + poika) olimme pojan ollessa 1v 8kk aurinkomatkojen matkalla kosilla. Hotelli oli tasokas, eikä bailukansa meitä häirinnyt yhtään. Plussaa lyhyt bussimatka hotelleihin ja paluulento illalla, jolloin poika nukkui koneessa. Kesäkuun toisella viikolla matkustettiin, sää oli aurinkoinen + pilvinen (ei läkähdyttävä), merivesi ei ollut vielä kovin lämmintä.

Toinen matka pojan ollessa 2v 11kk kreetalle, rethymnoniin. Hotelli oli myös tasokas ja siinä oli huippu hyvä lastenallas. Tällä matkalla pojalla oli oma istumapaikka, joka helpotti lentomatkaa. Ajankohta oli syyskuun puoliväli; sopivan lämmintä oli vielä, vaikkakin jonkin verran pilvistä. Vika aamuna oli satanut, mikä oli harvinaista.

Mielestäni kannattaa huomioida lennon lähtöajat ja kesto (Kreikka alle 4h, Kanarialle kauemmin) ja kuinka lapsi viihtyy konessa (ts. onko tottunut matkustaja). Hotellia valitessani huomioisin millainen lastenalllas, millainen ranta, onko ranta lähellä, onko kauppaa/minimarkettia, miten ravintoloita lähistöllä. Jos matkaat kaksin, tarvitsetko (suomen kielistä)lasten kerhoa, jossa lapsi voisi olla tunnin pari.

Toivottavsti oli apua t: kreikkafani B)

Suosittelen Mallorcaa ja sieltä rauhallista pientä paikkaa nimeltä Santa Ponsa. Lentomatka kesti 3,5-4 tuntia, bussikuljetus kentältä hotellille 35-45 min eli ihan siedettävät. Hintataso siellä ei varmasti ole yhtä edullinen kuin esim. Bulgariassa, mutta varmasti muuten ihan varteenotettava vaihtoehto. Erittäin siisti kohde, jopa siistimpi kuin Kreikan kohteet (tai jopa Suomi!).

Meillä matkat maksoivat yhteensä 940 eur (2 aik. + 1 alle 2-vuotias). Rahaa kohteessa meni n. 900 euroa. Siihen hintaa sisältyi mm. auton vuokra kolmeksi päiväksi (117 e) ja meidän perheen ruokailut ravintoloissa lähes joka päivä 2 krt/pv (vain yhtenä päivänä taisimme syödä vain lounaan ravintolassa ja illallisen jätimme väliin). Aamu- ja iltapalat söimme huoneistohotellissamme.

Täältä matkailuosiosta löydät lisää matkastamme Mallorca-aiheisien otsikoiden alta... Käy kurkkaamassa!

Meidän Rethymnonin matka maksoi noin 1800 ? kahdelta aikuiselta ja kolmelta lapselta, joista yksi oli alle 2v (pääsi 50?:lla). Ja hotelli oli todella hyvä neljän tähden Blue Star hotelli.
Minä suosittelisin kyllä ennemmin Kreikkaa kuin Kanariansaaria. En ole kanarialla itse ollut, mutta mies useita kertoja perheensä kanssa. Hän ei sinne halua enää lähteä, kun ei pidä paikasta. Toiset tykkää ja toiset ei. Riippuu vähän mitä lomalta haluaa.
Syyskuussa on vielä oikein lämmintä Kreikassa. Päivisin lähellä 30 astetta on ollut ja iltaisinkin vielä t-paita keli. Joskus on ollut joku ilta, että on tarvinut tuulen vuoksi pitkähihaista.
Dubai on Arabiemiraateissa. Sinne on muistaakseni 6h lento, kuten Kanariallekin. Mahtavat hiekkarannat ja shoppailijan paratiisi.

Yhteistyössä