Minne voin ottaa yhteyttä? Taloyhtiöremontti päin perää.. piiiitkä vuodatus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chrissy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chrissy

Aktiivinen jäsen
07.09.2005
20 219
6
38
lahti
Eli täs talosyhtiös vaihdatettiin ikkunat 11/09.

Työ tehtiin päin persettä ja olen siitä valittanut useaan kertaan. Firman edustaja kävi ja totesi niissä olevan virhe mutta sen laatuinen ettei saanut sitä korjattua ilman nostoautoa ja lisäapua. Soitti työjohtajalle joka ei antanut lupaa nostoautolle vaan käski korjata pellit liimamassalla ja uretaanilla.

Työmies itse sanoi että näin ei tätä korjata eikä näinollen antanut työlleen takuuta. Hyvässä yhteishengessä keskustelimme ja työmies ei ollut itsekkään tyytyväinen mutta ei voinut asialle mitään.
Työnjohtaja lupasi itse tulla paikalle mutta ei oo kahteen vuoteen näkynyt. Tämä tapahtui syksyllä 2010. Keväällä 2011 soitin isännöitsijälle ja vuodatin stoorin ja hän lupasi ottaa asiaan selvyyttä. Ai nii ja taloyhtiön puheenjohtajalle on asiasta sanottu mutta hän ei ole tehnyt muutakuin kirjannut asian ylös. ( on saamaton )

Syksyllä ennen takuuajan umpeutumista tuli firmalta laput että takuutarkastus on tulossa ja pitää ilmoittaa mahdolliset viat ja puutteet. No siin ei riittänyt sit 1 a4 paperi. Mun isä joka on rakennusmies ja asentanut ikkunoita tietää missä on vika ja miten se korjata. Hän oli silloin täälä hoitamassa meidän tyttöö kun oltiin töissä ja isäkin oli sitten keskustellut asiasta ikkunamiehen kanssa mutta ei se mies mitään tehnyt asialle muutakuin pyys ottamaan yhteyttä työnjohtajaan. Syy miksi ei voinut tehdä mitään oli se että nämä työt on hyväksytty lopputarkastuksessa. Ja lopputarkastuksessa ilmoitin vian mutta se kuitattiin " ei olla totuttu kovaan meteliin"

Mä olen meidän isännöitsijälle soittanut 5kertaa ja aina paasannu nämä samat asiat ja siellä on kuulemma menossa toinenkin reklamaatio saman firman kanssa ja samasta asiasta. kolmannen ne on korjanneet. Ihmetteli isännöitsijä itsekkin että miksi ei ole hoidettu. On luvannut palata asiaan ja taas on tainnu vierähtää 5kk aikaa eikä mitää ole kuulunut.

Yritin soittaa mutta ei paikalla. Osaako joku sanoa mikä on se taho minne voin soittaa ja joka neuvoisi onko minulla kuluttajana taloyhtiön remontissa mitään oikeutta mihinkään. Ikkunat maksoi meille 5000e ja sateella kukaa ei nuku kun pellit on irti ja ne kolisee kuin kiviä satais.

Kohta palaa pinna niin et ehdotan miehelle kämpän myyntiä. menee hermot muutenki tän yhtiön kanssa.

Minulla ei ole ammattitaitoa ottaa tuohon remonttiasiaan kauheasti kantaa...sen vaan halusin kertoa, että jos isännöinti on noin kädetöntä, alkaisin itse katsella uutta asuntoa. Kyvytön isännöitsijä voi tuhota koko talon.

[QUOTE="vieras";25829841]Eikö helpompaa ole ensin yrittää vaihtaa sitä isännöitsijää?[/QUOTE]
Käsitin tekstistä, että taloyhtiön hallitus ei ole juuri isännöitsijää kummempi. Jolloin vaihto menee aika hankalaksi. Mutta yleisesti ottaen toki juu olisi helpompaa, mulla on aina vähän isommat linjat :D

Joo laita kirjallinen pyyntö hallitukselle, että asia käsitellään seuraavassa taloyhtiön kokouksessa. Kuulostaa niin tutulta tuo toiminta:( Meillä vaan taloyhtiö on homeessa ja isännöitsijä ja hallituksen puheenjohtaja eivät tee asialle mitään. Että kyllä näitä kusipäitä riittää!!!

Niin ja jos mitään ei ala tapahtumaan niin varmasti kuluttaja-asiamieheen on hyvä ottaa yhteys, miksei toisaalta jo aikaisemminkin...

En usko että kuluttaja-asiamies ottaa tuohon kantaa koska periaatteessa asia on taloyhtiön ja ikmunafriman eli kahden yrityksen välinen. Ainoa keino on yrittää vaikuttaa isännöitsijän ja hallituksen kautta tai taloyhtiön yleiskokouksessa.

En usko että kuluttaja-asiamies ottaa tuohon kantaa koska periaatteessa asia on taloyhtiön ja ikmunafriman eli kahden yrityksen välinen. Ainoa keino on yrittää vaikuttaa isännöitsijän ja hallituksen kautta tai taloyhtiön yleiskokouksessa.

Ei välttämättä näinkään, koska joissain tapauksissa voidaan katsoa asiakassuhteen syntyneen ikkunafirman ja osakkeenomistajan välille, aina kannattaa kysyä

Kyllä se isännöitsijä on se jonka tämä homma pitää ensin laittaa alulle,jota siis ei ole tapahtunut.
Meillä on toimiva hallitus ja meillä onkin isännöitsijä täysi no miten sanoisin,patalaiska saamaton, menee sieltä mistä aita matalin jne.
Meidän isännöitsijä ei esim suostu keskustelemaan mistään taloyhtiöön liittyvistä asioista naispuolisten kanssa (sinänsä outoa sillä isännöitsijäkin on nainen)
Kun saman kysymyksen esittää kokouksessa mies niin vastaus tulee.
Jos hänelle siitä sanotaan että miksi ei vastaa naisten kysymyksiin hän suuttuu ja valittaa kuinka hänellä on kyllä kokemusta ja taitoa olla isännöitsijä ja epäileekö joku hänen ammattitaitoaan.
Samoin jos etsitään vaikka parvekerempan tekijää,isännöitsijä ilmoittaa yhden firman ja se on siinä.
Kun hallitus ja asukkaat pyytää nähdä muidenkin firmojen tarjoukset alkaa taas huutaminen että epäilläänkö me häntä jostakin.
Nyt meillä onkin hyvin vakavasti harkinnassa isännöintifirman vaihtoa tässä suunniteltu.

No niin soitin kuluttajaneuvontaan ja siellä oli erittäin mukava nainen joka neuvoi vaikka ei kuulut hänen osa-alueisiin.

Tärkeintä mitä kuulin on se et jos taloyhtiö ei saa asiaa hoidettua mulla on oikeus ohittaa taloyhtiö ja teettää korjaus toisella firmalla ja maksattaa se alkuperäisellä remonttifirmalla.

Ennen sitä mun täytyy vielä yrittää takoa näille lapasille et homma on hoidettava. Talo täynnä eläkeläisiä ja ne ei haluu mitää ylimääräisiä. Ikkunatkin oli vähä nii ja näin. ainakaa jos ne maksaa rahaa..

Meillä on tulossa taloyhtiön kokous tässä piakkoin ja tulen latelemaan parit faktat pöytään ja voi olla etten ole kauheen suosittu sen jälkeen.

Rupeenki kattomaan asuntoja...

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";25829863]Niin ja itse tuohon ongelmaan, oletko ollut taloyhtiön kokouksissa ja ottanut asiaa siellä esille?[/QUOTE]

asia on saattettu yhtiön tietoon, mutta vastaus oli että katsotaan kun tulee ns. takuutarkastus. se meni jo marraskuussa -11

Yhteistyössä