Minnuu niin ahistaa... Ehkäisyasia...

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
Synnytyksestä asti ollu kondomit käytössä, ku ei oo osannu päättää, et mitä haluis...kaikki hormonaaliset ehkäisyt jotenkin ahistaa...kaikissa on niin paljon huonojakin puolia, eikä innostais yhtään ruveta kokeilemaan, et mikä mahtais sitte sopia... :/

Ja tuosta kondomista kun niin haluttais eroon... Onhan se tietty siistimpää, mut ei enää onnistu semmoset extempore puuhailut vaikka saunassa :whistle: ku pitäis aina lähteä talon toisesta päästä niitä kumeja kaivelemaan...

Mitäköhän sitä tekis asian kanssa??...huoh :/

mä voisin ehkä suositella vaikkakin se on hormonaalinen mutta hyväksi todettu EHKÄISYRENGAS..

si tartte muistaa päivittäin vaan kerran kuus vaihtaa=)

itsellä ei sitä ole mutta pelkkää hyvää olen siitä kuullut=)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 11:16 Greeata kirjoitti:
Ehkä siks en haluis mitään hormonaalisia, ku ahisti jo pillereitä syödessä kaikki mielialanvaihtelut, järkyttävät kivut, migreeni, painon heittelyt ym...

Mie painin vähän saman ongelman kanssa
:ashamed: Lisäksi ne hormonaaliset ehkäisyvälineet tuovat muitakin ongelmia, suonikohjuja, päänsärkyjä, älytöntä nesteenkertymistä. En tiedä oikein mitä tekisi. :\|

kokeile hormonikierukkaa. Siinä kaikkein vähiten hormonia, vaikuttaa ns. paikallisesti ja sopii yhdeksälle kymmenestä oikein hyvin.

Mulla ei oo tullu mitään oireita, vuodot on niukentuneet tosi paljon yms. Pillereihin en minäkään koske enää koskaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 11:17 Tyttöni Tuulispää kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 11:10 vicy kirjoitti:
Kapselit on kanssa hyvät, kesto 3-5 vuotta ja saa käyttää jo imetysaikana toisinkun muita hormonaalisia ehkäisyjä (paitsi minipillereita)
Hormonikierukkaakin voi käyttää imetysaikana.

jumituin ajattelemaan vaan noita pillereitä että unohdin ton kierukan :ashamed:

ja ap:lle sulla ei sitten paljo muita vaihtoehtoja on kun kumit tai kuparikierukka

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 11:19 sssssssssss kirjoitti:
Mulle suositeltiin kuparikierukkaa, ei hormonaalinen ehkäisyväline. Pitkäaikainen, eikä tartte muistella sitä kun se on kerran asennettu.

Kuparikierukasta oon kuullu aikaslailla pelkkää negatiivista ja varsinkaan runsaampia kuukautisia ei innosta saada...kun ne jo synnytyksen jälkeen ovat 7-8 päivän luokkaa...

Hormonikierukkasta sanoin, että sopii 9/10.
Kuparikierukka yleensä lisää vuotoa.

Eikä Mirena ole kallis, kun laskette, mitä tekee kuukautta kohti. (En muista nyt tarkkaan, mutta alle 3 euroa muistaakseni. Miettikää mitä kumit ja pilsut maksaa.)

Huuh, kuparikierukka :whistle: Minä kuulun ystäväni kanssa siihen epäonnekkaaseen ryhmään. Itselläni alkoivat hillittömät kivut ja veri alkoi paakkuuntumaan sisään. Kuukautiset olivat ihan älyttömät ja lopulta se otettiin pois. Samoin kävi ystävälläni, mutta hän yritti sinnitellä pitempään. Sai pahan kohtutulehduksen.

Sitten meillä on kolme kierukkalasta suvussa :whistle: Se siitä varmuudesta meidän kohdalla :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 11:28 vieras kirjoitti:
Hormonikierukkasta sanoin, että sopii 9/10.
Kuparikierukka yleensä lisää vuotoa.

Eikä Mirena ole kallis, kun laskette, mitä tekee kuukautta kohti. (En muista nyt tarkkaan, mutta alle 3 euroa muistaakseni. Miettikää mitä kumit ja pilsut maksaa.)
:ashamed: no mitäs haittavaikutuksia tällä hormonikierukalla sitten on?ja paljonko maksaa? :)

Ei suositella, jos on ollut aknea (tai niitä tavallisia muihinkin hormoniehkäisyihin liittyviä vaivoja, eli valtimotukoksia, sukurasitteita jne.). Lisäksi on on tuhottoman kallis ostaa, mutta pitkällä käyttövälillä halpa. Maksaa yli n. 170 euroa muistaakseni. :o

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 11:33 RubiiniSukka kirjoitti:
Ei suositella, jos on ollut aknea (tai niitä tavallisia muihinkin hormoniehkäisyihin liittyviä vaivoja, eli valtimotukoksia, sukurasitteita jne.). Lisäksi on on tuhottoman kallis ostaa, mutta pitkällä käyttövälillä halpa. Maksaa yli n. 170 euroa muistaakseni. :o

No ei mielestäni ole todellakaan kallis kun miettii mitä pilleritkin maksaa. Itse kokeilin tuota ehkäisyrengasta ( eikä muuten ole siitä mitään pahaa sanottavaa) ja sekin maksaa sen 15e/kk. Eli minkä maksat vuodessa siitä, saman maksat viidessä vuodessa hormoonikierukasta.
Sitä mä olen kyllä vahvasti harkinnut, kunhan nyt tästä ensin poksahdan... =)

moi.mulla kohta sama probleema TAAS...lapsia siis kohta 4 ja ehkäisyksi ei käy mikään hormonaalinen koska mulla hyytymistekijöiden geenivirhe eli tukosriski..ja olen kuparille allerginen =( lapsia ei pitäny tulla kolmen jälkeen enää mutta kondomi ilm pettäny.. olen jonossa kyl sterilisaatioon mutta siinäki voi kestää sit ties kuin kauan ...........Plääh kun hankalaaa

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 12:16 tipsukka kirjoitti:
moi.mulla kohta sama probleema TAAS...lapsia siis kohta 4 ja ehkäisyksi ei käy mikään hormonaalinen koska mulla hyytymistekijöiden geenivirhe eli tukosriski..ja olen kuparille allerginen =( lapsia ei pitäny tulla kolmen jälkeen enää mutta kondomi ilm pettäny.. olen jonossa kyl sterilisaatioon mutta siinäki voi kestää sit ties kuin kauan ...........Plääh kun hankalaaa

Eikös sterilisaation voi tehdä synnytyksen yhteydessä..Näin oon ainakin kuullut...? :whistle:

Yhteistyössä