Minnuu niin ahistaa... Ehkäisyasia...

Siis onko hormonikierukassakin tukosvaara?mä olen niin neuroottinen että en kyllä uskalla laittaa semmosta jos niissä on jotain vaaroja. :o Ennemmin vaikka kuparikirukka ja runsaat menkat. \|O

Mulla on kuparikierukka eikä mitään negatiivista sanottavaa!!!
Vuodot oli ennen laittoa 4-5 päivää,niin edelleen. Kipuihin jouduin ennen kierukkaa ottaan ekana päivänä buranan,niin nyttenkin.
Niin huoleton ja helppo! Mullekaan ei hormonaalinen ehkäisy sovi ollenkaan(migreeni). Pelkäsin aluksi ottaa kierukan,pitkään venytin sen laittoa mutta olen kyllä tosi tyytyväinen!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 12:41 Sonica kirjoitti:
Vuodot oli ennen laittoa 4-5 päivää,niin edelleen. Kipuihin jouduin ennen kierukkaa ottaan ekana päivänä buranan,niin nyttenkin.
Niin huoleton ja helppo! Mullekaan ei hormonaalinen ehkäisy sovi ollenkaan(migreeni). Pelkäsin aluksi ottaa kierukan,pitkään venytin sen laittoa mutta olen kyllä tosi tyytyväinen!
Mullakin kun jatkuvalla syötöllä migreeniä niin taitaa vaan toi hormoonikierukka pahentaa asiaa. :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 12:43 vakkari harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 12:41 Sonica kirjoitti:
Mullakin kun jatkuvalla syötöllä migreeniä niin taitaa vaan toi hormoonikierukka pahentaa asiaa. :/

Juu,mulle lääkäri sanoi ettei määrää mulle enää mitään hormonaalista ehkäisyä,meni niin vaikeeks tuo migreeni. Nyt ei ole puoleen vuoteen ollut yhtään kohtausta vaikka ennen niitä saattoi olla jopa2-3/vko :o

Mulle sanottiin, että alakautta synnytettäessä synnytyksen yhteydessä tehtävä sterilisaatio tapahtuu ihan samoin kuin silloinkin, kun synnytystä ei tapahtuisi. Eli ainoastaan sektion yhteydessä "pääsisi ns. helpommalla". Lisäksi mulle sanottiin, että synnytyksen yhteydessä tehdyssä sterilisaatiossa on vielä se, että munanjohtimet saattavat olla sen verran turvoksissa, että klipsit eivät sitten normaalitilassa enää olekaan täysin pitävät.

Onneksi mun ei enää tarvi miettiä noita ehkäisyvaihtoehtoja, mies kun on menossa sterilisaatioon. Ajan saantia siis odottelee itse toimenpiteeseen. Oli sitä mieltä, että koska minä olen kohta kolme lasta synnyttänyt ja ehkäisynkin lähinnä "yksin" hoitanut, niin nyt hänelläkin vihdoin on mahdollisuus tehdä jotain asian eteen. Lapsosia emme enää lisää halua (itse asiassa tää tuleva kolmas on kuparikierukkavauva...).

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 12:47 vakkari harmaana kirjoitti:
Eli jos laitatan sen kuparikierukan niin pitääkö mun ekana varata lekurille aika ja hakea sitte se kirukka itse vai miten se menee? :ashamed:

Mä sain sen soittamalla ehkäisyneuvolaan josta sain ajan lääkärille. Ja se laittoi. Oli ilmainen koska oli ensimmäinen kierukka!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 11:06 Greeata kirjoitti:
Synnytyksestä asti ollu kondomit käytössä, ku ei oo osannu päättää, et mitä haluis...kaikki hormonaaliset ehkäisyt jotenkin ahistaa...kaikissa on niin paljon huonojakin puolia, eikä innostais yhtään ruveta kokeilemaan, et mikä mahtais sitte sopia... :/

Ja tuosta kondomista kun niin haluttais eroon... Onhan se tietty siistimpää, mut ei enää onnistu semmoset extempore puuhailut vaikka saunassa :whistle: ku pitäis aina lähteä talon toisesta päästä niitä kumeja kaivelemaan...

Mitäköhän sitä tekis asian kanssa??...huoh :/
Tiedän tunteen. Mulle ei taas mikään hormoniehkäsy käy perussairauden takia, joten ainoa vaihtoehto on kumit tai minipillerit kun kuparikierukkaa en haluu; ihan tarpeeks runsaat menkat jo muutenki :/
Nyt sit alotin eilen minipillerit, saa nähdä kuin kauan joutuu vuodosta kärsimään \|O

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 11:37 PuoliQ kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 11:33 RubiiniSukka kirjoitti:
Ei suositella, jos on ollut aknea (tai niitä tavallisia muihinkin hormoniehkäisyihin liittyviä vaivoja, eli valtimotukoksia, sukurasitteita jne.). Lisäksi on on tuhottoman kallis ostaa, mutta pitkällä käyttövälillä halpa. Maksaa yli n. 170 euroa muistaakseni. :o

No ei mielestäni ole todellakaan kallis kun miettii mitä pilleritkin maksaa. Itse kokeilin tuota ehkäisyrengasta ( eikä muuten ole siitä mitään pahaa sanottavaa) ja sekin maksaa sen 15e/kk. Eli minkä maksat vuodessa siitä, saman maksat viidessä vuodessa hormoonikierukasta.
Sitä mä olen kyllä vahvasti harkinnut, kunhan nyt tästä ensin poksahdan... =)

No niinhän mie sanoin, tuhottoman kallis ostaa, mutta pitkällä tähtäimellä on halpa :D

Täytyy varmaan neuvolaan soitella ja varata aika tädille, jonka kanssa voipi sitten jutustella näistä vaihtoehdoista...

Saakos niitä miesten pillereitä muuten mistään?? Vai onko niitä vielä edes? Vois sitäkin miehelle ehdotella...eipä ainakaan ois vuotojen kanssa ongelmia :D

Sattui löytymään netistä tämmöinen tekstinpätkä:

Miesten hormonaalinen ehkäisy antaa vielä odottaa itseään ainakin viisi vuotta ja silloinkin se todennäköisesti suuntautuu Aasian markkinoille. Pariisissa on kuulemma jo pari miesten ehkäisyhormonipiikkejä antavaa sairaalaa. Ruiske on testosteronia, joka pysäyttää kivesten hormonien ja samalla siittiöiden tuotannon. Ehkäisyteho on yhtä hyvä kuin naisten e-pillereillä, mutta annostus on tällä hetkellä ongelma. Pistos pitää ottaa viikoittain. Toiveessa onkin saada ehkäisy toimimaan kuukauden vaikutusajalla tai pilleri- tai kapselimuodossa. Haittavaikutuksena on lähinnä libidon muutokset, mutta päinvastaiseen suuntaan kuin naisella: halut pikemminkin lisääntyvät, mutta valtava muutos ei kuitenkaan ole, sillä tutkimuksissa ei erektio- ja yhdyntätiheyksiin ole tullut muutoksia.

Tuokin boldattu kohta kelpais :D

Meillä mies menee kahden viikon päästä operaatioon. Miesten sterilisaatio on niin paljon helpompi kuin naisten, joten me päädyimme tähän ratkaisuun. Meillä on kolme lasta emmekä enempää halua.
Mulle ei käy hormonaaliset valmisteet, kun pää hajoaa. Kierukka ei mahdu. Kaks kertaa tullut itsestään pihalle ja lääkärin mukaan turha enää yrittää. Kumia emme lopun elämää ala käyttää. Mies pääsi tuohon leikkaukseen 2kk jonotuksella.

Yhteistyössä