Minua ärsyttää mies, kun se ei osaa laittaa tavaroita paikalleen... aina saa etsiä sen jäljiltä mistä mikäkin löytyy.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhauttavaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turhauttavaa

Vieras
Tätä on jatkunut jo vuosia ja aina kun sanon sille että tavarat vois laittaa paikalleen niin vastaus on "joo joo" ja sama meininki jatkuu eli tavaroita löytyy ties mistä. Joskus sanoo, että "en minä sitä siihen laittanut" eli syyttää muita (minua ja lapsia) vaikka tasan tarkkaan tietää itsekin laittaneensa tavarat jonnekin ylähyllylle jonne lapset ei edes yletä. Mies on ihan yhtä paha sotkemaan kuin lapsetkin. Kynsisakset löytyi eteisen kenkähyllystä, mittanauha löytyi vessan pöydältä, kamera löytyi autotallista... eli kaikki jää minne sattuu, sinne missä niitä on saatettu viimeksi tarvita eikä ne sieltä löydy paikalleen, sinne missä niiden oikea paikka on. Sitten kun alkaa kysellä että missäs se ja se on niin vastaus on että "en tiiä". Miten saan tuon miehen oppimaan, että tavarat laitetaan käytön jälkeen paikalleen?

Jätä se sika! Miten oletkin onnistunut löytämään noin kelvottoman mädän omenan? Kyllä naiset ovat onneksi paljon parempia, älykkäämpiä, kätevämpiä ja järkevämpiä kuin miehet! Tässä se taas nähdään!

:O

Meillä ilmeisesti toisten päin. Mies valittaa, että minä hukkaan kaikki tavarat. Samaan hengen vetoon valittaa, kun on aina sotkuista, mutta jos siivoan, ei sekään kelpaa. Hänen tavaroihin ei saa sattua ja itse ei kuitenkaan siivoa. Ja jos itse hukannut jotain, minä olen kuitenkin jotain kautta syypää.

[QUOTE="mies";27863020]Ei miehiä kiinnosta tuollainen "pipertäminen" vaan suuremmat linjat. Mies ja nainen ovat erilaisia joissain asioissa.[/QUOTE]Nainen taas vetää pussillisen herneitä klyyvariin jos pipertäminen ei mene juuri hänen haluamallaan tavalla. Tälläkin palstalla joka päivä aamusta iltaan rääytään mitä turhemmista asioista ja vedetään johtopäätöksiä että mies ei rakasta ja on kelvoton jos jättää aina sukat väärään paikkaan.

Mieheni on juuri samanlainen!! Voi hemmetti että ärsyttää. Nyt olen ollut jo kuukauden puhumatta asiasta mitään. En ole KERTAAKAAN edes elekielellä näyttänyt että kyllä harmittaa moinen käyttäytyminen.

-Hän ei voi viedä pyykejä koriin vaan jättää vaatteet siihen mihin sattuu ne riisumaan
- Ei korjaa ikinä lautasia pois pöydältä jos on vasta syönyt
- Jos tarvitsee jotain työkalua niin jättää ne esimerkiksi keittiöön lojumaan
- jne. jne.

Kyllä tuntuu että tässä asustaa pikkulapsikaan ei ole noin kova sotkemaan kuin mieheni. Lisäksi minua ärsyttää suunnattomasti myös se, että kun viikkaan hänen vaatteensa siististi kaappiin niin auta armias kun hän käynyt kaapilla kierroksen. Kaappi on taas kuin pommi olisi räjähtänyt.

Ja kun olin viikonlopun vanhempieni luona niin kotimme oli kuin murtovarkaat olisivat käyneet pyörähtämässä.

Kirjoituksestani tuli sekava, mutta tämä oli tunteella kirjoitettua ajatuksenvirtaa! :D

[QUOTE="vieras";27863041]Nainen taas vetää pussillisen herneitä klyyvariin jos pipertäminen ei mene juuri hänen haluamallaan tavalla. Tälläkin palstalla joka päivä aamusta iltaan rääytään mitä turhemmista asioista ja vedetään johtopäätöksiä että mies ei rakasta ja on kelvoton jos jättää aina sukat väärään paikkaan.[/QUOTE]

Sanoisin että jossain määrin kulttuurinen asia. Viktorianismin jäänne (=naisen vastuulla kodin järjestys). Samaa kategoriaa on ehkä se perusvarautuneisuus tunteista ja pelko siitä mitä toiset ajattelevat. Paitsi yökerhossa. Samoin se miten naista ei saa lyödä, vaikka kaikki ovat tasa-arvoisia. Ja onhan näitä. Siitä, miten yli 100 vuotta vanhat angloamerikkalaiset ajatuskaavat vaikuttavat Suomessa yhä naisilla seksin, kodin ja tunne-elämän alueilla saisi hyvän tutkimuksen.

Mieheni on juuri samanlainen!! Voi hemmetti että ärsyttää. Nyt olen ollut jo kuukauden puhumatta asiasta mitään. En ole KERTAAKAAN edes elekielellä näyttänyt että kyllä harmittaa moinen käyttäytyminen.

-Hän ei voi viedä pyykejä koriin vaan jättää vaatteet siihen mihin sattuu ne riisumaan
- Ei korjaa ikinä lautasia pois pöydältä jos on vasta syönyt
- Jos tarvitsee jotain työkalua niin jättää ne esimerkiksi keittiöön lojumaan
- jne. jne.

Kyllä tuntuu että tässä asustaa pikkulapsikaan ei ole noin kova sotkemaan kuin mieheni. Lisäksi minua ärsyttää suunnattomasti myös se, että kun viikkaan hänen vaatteensa siististi kaappiin niin auta armias kun hän käynyt kaapilla kierroksen. Kaappi on taas kuin pommi olisi räjähtänyt.

Ja kun olin viikonlopun vanhempieni luona niin kotimme oli kuin murtovarkaat olisivat käyneet pyörähtämässä.

Kirjoituksestani tuli sekava, mutta tämä oli tunteella kirjoitettua ajatuksenvirtaa! :D

Joo, meillä ihan sama juttu. Työkalut jää keittiön pöydälle tai tietokonepöydälle kun niitä on tarvittu. Ei korjaa lautasia pöydältä altaaseen mutta jos ne lautaset altaaseen löytää niin osaa kyllä latoa ne tiskikoneeseen. Plussaa siitä! Pyykit löytyy joko sängyn vierestä lattialta, sohvan päädystä roikkumasta ta pyykkikorin vierestä lattialta... huoh. Vaatekaappinsa sen sijaan pitää siistinä, ihme kyllä. Mutta vaikka minäkään en ole kaikista kovin siivousintoilija niin mielestäni olisi kuitenkin kiva, jos tavarat löytyisivät oikeilta paikoilta niin ei aina tarvitsisi alkaa puolen tunnin etsimisoperaatioihin...

[QUOTE="mies";27863120]Sanoisin että jossain määrin kulttuurinen asia. Viktorianismin jäänne (=naisen vastuulla kodin järjestys). Samaa kategoriaa on ehkä se perusvarautuneisuus tunteista ja pelko siitä mitä toiset ajattelevat. Paitsi yökerhossa. Samoin se miten naista ei saa lyödä, vaikka kaikki ovat tasa-arvoisia. Ja onhan näitä. Siitä, miten yli 100 vuotta vanhat angloamerikkalaiset ajatuskaavat vaikuttavat Suomessa yhä naisilla seksin, kodin ja tunne-elämän alueilla saisi hyvän tutkimuksen.[/QUOTE]

Vähän ot, mutta kirjoituksesi perusteella tunnut olevan sitä mieltä, että miehiä saa lyödä?!

Mun mies taas pitää olohuoneen nojatuolia vaatekaappinaan! Kun siis riisuu vaattensa, niin siihen nojatuoliin ne jää. Tänäänkin laitoin siitä nojatuolista kolme hupparia vaatekaappiin, lisäksi gollegehousut, farkut, kalsarit, sukkia, kaulahuivi ja hanskat. Yritäppä siinä sitten miettiä että mitkä on likaisia ja mitkä vielä puhtaita. Joskus nakkaan ne vaatteet vaan kasana vaatehuoneen lattialle. Olen myös miettinyt että auttaiskohan jos miehelle hommaisi vaikka sinne vaatehuoneeseen ihan oman nojatuolin niitä vaatteita varten, kun se sinne kaappiin viikkaaminen, hengariin tai naulakkoon laitto on niin vaikeeta.

Viimeksi muokattu:
Sama ongelma täällä. Auton avaimet ovat aina hukassa, samoin kaikki muukin. Tuo asioiden paikalleen laittaminen on ihan opeteltavissa oleva tapa, eli pitäisi yksibkertaisimmankin se oppia, mutta kun ei vain viitsi nähdä sitä vaivaa.

Ihanaa, kuullostaa niiiin tutulta! :D

Meillä on tässä talossa mm ainakin 4 vasaraa, mutta kun sellaista tarvitset niin ehei, ei ole yksikään paikallaan...! Iltapalan jälkeen mies jättää surutta käyttämänsä puukot tiskipöydän reunalle, vaikka tästäkin olen huomauttanut ties kuinka monta kymmentä kertaa (meillä on pieniä lapsia, jotka usein heräävät ennen äitiä....), vaatteet ovat kasoina pitkin poikin (myös ne lehmänpaskalle haisevat työvaatteet joita mm koirat järsivät todella mielellään) ja sitten valitetaan jos kissa on kussut kasaan tai vaatteet ovat ihan koiran karvoissa yms yms.... Nyt olen viikon verran pitänyt linjaa, etten yksinkertaisesti vain siivoa hänen sotkujaan (paitsi ne lapsille vaaralliset), ja mies on nyt menettänyt mm pelikuulokkeet kun lapset ne ottivat leikkeihinsä, yhdet työhaalarit, työhanskat yms ja eilen ihmetteli kun ei ole kaapissa puhtaita sukkia eikä kalsareita, wow, really?? :D Kylmän rauhallisesti totesin vain että katsoppa sieltä sängyn ja patterin välissä olevasta kasasta (sen verran jouduin tekemään että potkin pitkin lattiaa lojuneet vaatteet sinne että sain imuroitua) ja jatkoin leikkejä lasten kanssa... :D

Mies on ihana isä ja puolisonakin mukiinmenevä ( ;) ), mutta kun tuntuu että tuota tekemistä on noiden lasten ja elukoiden tiimoilta ihan tarpeeksi niin ei vaan jaksaisi juosta vielä aikuisen ihmisen perässä siivoamassa ja viemässä tavaroita paikoilleen.....

Ihan kiva idea, mutta kukas ne sit siitä laatikosta paikoilleen laittaa, jos en minä? Eli helpompi laittaa ne paikalleen kuin laittaa paskalaatikkoon.

Sinä tietty - sillä välin kun mies pesee vessaa, silittää vaatteita tai mitä kotihommaa nyt ikinä vihaatkaan eniten :laugh:

Näin meillä mentäisi siihen asti kunnes tavarat alkaa löytämään paikoilleen :kieh:

ja mies tekee KOKO AJAN jotain sillä välin kun sä palautat tavaroita, mitä usemaain muistaa itse laittaa niin sitä vähemmän silitettävää tms

Alkuperäinen kirjoittaja meillä menis näin;27863737:
Sinä tietty - sillä välin kun mies pesee vessaa, silittää vaatteita tai mitä kotihommaa nyt ikinä vihaatkaan eniten :laugh:

Näin meillä mentäisi siihen asti kunnes tavarat alkaa löytämään paikoilleen :kieh:

ja mies tekee KOKO AJAN jotain sillä välin kun sä palautat tavaroita, mitä usemaain muistaa itse laittaa niin sitä vähemmän silitettävää tms

Millä sen aikuisen ihmisen saa käskytettyä moiseen?? Meillä vastaus olis "joo, joo" vaikka tasajalkaa vieressä hyppisit ripittämässä...

Millä sen aikuisen ihmisen saa käskytettyä moiseen?? Meillä vastaus olis "joo, joo" vaikka tasajalkaa vieressä hyppisit ripittämässä...

Miten niin käskyttämällä? Jos mies ei tee ilmoitettuja kotihommia, ei paskalaatikkokaan tyhjene. Mä nappaisin sieltä vaan omat tavarat sitä mukaan kun tarviin ja palauttaisin ne myös sinne. No problems.

Kai se mies jossain vaiheessa tajuaa.

Ja jos ei tajuaisi, plus toi olis ainoa ärsyttävä piirre, kestäisin sen ja siivoaisin jäljet, koska en mäkään täydellinen ole. Jos parisuhde olisi siitä kiinni niin ne lemmikit kyllä lähtisi (ainakin meillä) ennen miestä että arki helpottaisi.

Meillä on juuri toisinpäin. Mies valittaa minulle kun jätän tavaroita minne sattuu. Mutta jotenkin en voi sille mitään. Ne vain jää jonnekin ilman että edes huomaan asiaa. Asiasta on keskusteltu varmaan sata kertaa, mutta yksinkertaisesti en vain muista viedä niitä paikalleen. Ja vaikka yritänkin usein ne jäävät matkalle, kun huomaan jotain mielenkiintoisempaa/tärkeämpää tekemistä. Enkä usko, että pääsen tästä tavasta eroon vaikka mies mitenkä valittaisi.

Joskus on myös kätevä jättää tavarat levälleen, jos tietää kuintenkin niitä myöhemminkin tarvitsevansa samassa paikassa.

Ja äsken taas. Otti mun käsilaukusta hiusharjan (kun ei muualta löytänyt) ja sitten jätti sen kirjahyllyyn! No, minä siitä valittamaan ja sanoin että laita se takaisin mistä otit. Vastaus oli, että ei muista mistä otti. Sanoin että mun käsilaukusta ja tämä tuo sitä käsilaukkua sit mulle että laita itse. No, minä laitoin hiusharjan käsilaukkuuni niin eikös ukko jätä käsilaukun tietokonepöydälle ja kun huomautin tästä niin vastaus oli "vie itse", sanoin että en sitä siihen tuonutkaan niin sanoi "no en minä tiiä mihin se kuuluu"... noh, olisko vaikka siihen mistä otit sen tuodessasi mulle. Prkl. Toisinaan tuntuu että käyttäytyy kuin pikkulapset. Miten ihmeessä tuon kalloon saa menemään ettei tavaroita jätetä minne sattuu. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja ei vaikeaa mun mielestä;27863816:
Miten niin käskyttämällä? Jos mies ei tee ilmoitettuja kotihommia, ei paskalaatikkokaan tyhjene. Mä nappaisin sieltä vaan omat tavarat sitä mukaan kun tarviin ja palauttaisin ne myös sinne. No problems.

Kai se mies jossain vaiheessa tajuaa.

Ja jos ei tajuaisi, plus toi olis ainoa ärsyttävä piirre, kestäisin sen ja siivoaisin jäljet, koska en mäkään täydellinen ole. Jos parisuhde olisi siitä kiinni niin ne lemmikit kyllä lähtisi (ainakin meillä) ennen miestä että arki helpottaisi.

Niin, siitähän se koko juttu lähtikin, lemmikeistä.... voi huokaus

:D

Ja äsken taas. Otti mun käsilaukusta hiusharjan (kun ei muualta löytänyt) ja sitten jätti sen kirjahyllyyn! No, minä siitä valittamaan ja sanoin että laita se takaisin mistä otit. Vastaus oli, että ei muista mistä otti. Sanoin että mun käsilaukusta ja tämä tuo sitä käsilaukkua sit mulle että laita itse. No, minä laitoin hiusharjan käsilaukkuuni niin eikös ukko jätä käsilaukun tietokonepöydälle ja kun huomautin tästä niin vastaus oli "vie itse", sanoin että en sitä siihen tuonutkaan niin sanoi "no en minä tiiä mihin se kuuluu"... noh, olisko vaikka siihen mistä otit sen tuodessasi mulle. Prkl. Toisinaan tuntuu että käyttäytyy kuin pikkulapset. Miten ihmeessä tuon kalloon saa menemään ettei tavaroita jätetä minne sattuu. :headwall:

Villi arvaus... ei millään?

Edelleen, ihana tietää etten ole yksin asian kanssa, hetkittäin sitä kuvittelee ettei kukaan muu aikuinen mies voi käyttäytyä kuin 4-vuotias... :D

Villi arvaus... ei millään?

Edelleen, ihana tietää etten ole yksin asian kanssa, hetkittäin sitä kuvittelee ettei kukaan muu aikuinen mies voi käyttäytyä kuin 4-vuotias... :D

Hyvä arvaus, samaa veikkaan kun ei tuo vuosien aikana ole mitään oppinut, mitenkään muuttunut viakka olen asiasta sanonut aika monta kertaa.

Ja ihana tosiaan tietää, että en ole yksin ja ainoa vaimo joka valittaa miehelleen tästä asiasta.

Yhteistyössä