minua mollataan työpaikalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lindis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lindis"

Vieras
Olen kesätöissä tekemässä yövuoroja yhdessä firmassa.. työpaikallani on yksi työntekijä joka jaksaa aina haukkua minua muille ja mollata tekemisiäni. Työpaikan päiväkirjassa on aina minun vuoroni jälkeen tullut tekstejä kuinka jotain voisi tehdä niin ja näin paremmin. Teen työni hyvin ja kunnolla, enkä lähde kotiin ennenkuin olen omat hommani saanu siltä yöltä tehtyä, vaikka menisi ylitöiksi. Joten hänen sanomiset ovat aivan turhia..hän itse tekee mielestäni työt hieman puoliteholla ja myös muut ovat sanoneet tämän tekevän huonosti töitään. Usein lähden itku silmäkulmassa kotiin jos tämä kyseinen henkilö on tullut aamuvuoroon ja jostain minua jo ehtinyt mollata.. ja jännitän töihin menoa, jos tiedän että joudun hänen kanssaan työskentelemään edes tunnin tai kaksi. Olen nuorimpia työntekijöitä paikassa, siksikö ehkä hänen kiusaamisen kohteena. Enkä myöskään ole se kaunein ja hoikin ja pukeudu merkkivaatteisiin ,käytä louis vuittonin laukkuja, hiusten pidennyksiä yms. Niinkuin hän. Ottaa päähän tämä neiti täydellinen.

Anteeksi avautuminen, pakko johonkin purkaa. Onko muilla samantyyppisiä kokemuksia? Kuinka jaksatte työpaikassa, jossa ette viihdy yhtään? Syyskuuhun asti täytyy jaksaa vielä.

Sinuna minä marssisin esimiehen puheille. Ja kertoisin näkemykseni.

Työpaikoilla kuitenkin on tarkoitus anta ahyvä kuvä firmasta myös kesäsijaisille. Jotka sitten voivat ns. markkinoida firmaa eteenpäin.

Uskon että sinun kertomallasi on todella paino arvoa. Meillä ainakin työpaikassa kysellään kysely kesäsijaisilta sijaisuuden päätteeksi. kuinka ovat kokeneet paikan,mikä oli huonoa ja mikä hyvää yms.

Tuollainen paskanjauhaja tuo negatiivista huomiota firmalle. Ja sitä tuskin firma haluaa.

Menisin itse kysymään esimieheltä että teenkä jotain väärin työssäni ja pitäisikö tehdä muulla tavalla. Kerrot että olet näin saanut perehdytyksen ja näin sen teet. Silti tuntuu ettei ks. henkilö ole tyytyväinen työhösi. Näkeekö esimies asian myös näin?

Joka paikassahan näitä tuntuu olevan. Jos muut ovat eri mieltä, ei kannata välittää...helpommin sanottu kuin tehty, tiedän.
Mutta jos henkilö hoitaa itse hommansa vähän sinne päin, niin totta kai hänen täytyy jotakuta mollata näyttääkseen itse paremmalta. Sinä olet helppo kohde, olet uusi ja nuori ja epävarma.

Voithan kysyä muilta mielipidettä, ja nätisti ilman pahan puhumista sanoa että haluaisit tietää ovatko toiset sitä mieltä että sinun työskentelyssäsi on vikaa. Yleensä nämä turhanvalittajat ovat hyvin työpaikalla tiedossa, eivätkä muut juuri korvaansa lotkauta kitinöille. Jos saisit muilta varmuuden että teet työsi hyvin, ei yhden ilkeily tuntuisi niin pahalta?

Kyllä pari kuukautta menee vaikka löysässä hirressä, keskity niihin mukaviin asioihin ja ihmisiin :)

Jos ite on puolitehon mimmi, taitaa häntä harmittaa, kun sinä olet työsi hyvin tekevä, etkä sellanen puolitehonen. Mutta aiempia komppaan, kantsii varmaan mennä pomon juttusille, ei ole sallittua tuollainen työpaikkakiusaaminen.

[QUOTE="vieras";28673104]Jos ite on puolitehon mimmi, taitaa häntä harmittaa, kun sinä olet työsi hyvin tekevä, etkä sellanen puolitehonen. Mutta aiempia komppaan, kantsii varmaan mennä pomon juttusille, ei ole sallittua tuollainen työpaikkakiusaaminen.[/QUOTE]

Jep, ja sano takasi jotain sille toiselle muijalle! Esim. Kun valittaa jotakin huonosti tehdyksi niin voit sanoa että tämä on hoidettu niin kuin kuuluu. Älä alistu

Kiitos vastauksista! Oon tosi ujo ihminen sanomaan mitään takasin ainakaan tälle kyseiselle työntekijälle. Oon jutellu yhden toisen yövuorolaisen kanssa tästä ja se on ihan samaa mieltä mun kanssa että tää neiti täydellinen tekee työt ihan puoliteholla ja samalla väittää muiden tekevän huonosti ja erityisesti minun.

Olen ollut paikassa pari vuotta sitten aikaisemminkin töissä, mutta vain hetken ja silloin sujui työt hänen kanssaa ihan hyvin, niin tuntuu oudolta että nyt tänä kesänä sitten sillä on selvästi jotain mua vastaan.. Onneks teen vain yövuoroa joten mun ei tarvitse olla samassa vuorossa hänen kanssaan kuin max tunti tai kaksi aamulla tai illalla.

Yhteistyössä