minua niin harmittavat nuo lasten nimet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "anonyymi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"anonyymi"

Vieras
olen aina haaveillut lapsista nimeltä Riina, Lotta ja Arttu. no, yksikään noista nimistä
ei sitten käynyt koska miehellä on hassu puhevika, lausuu ällän veenä ja itsellä taas ärrä sorahtelee.
vaikka Tia ja Viivi ovatkin nätit nimet, en meinaa päästä yli mielipahastani vaikka vanhempi tyttö
käy jo koulua. suren tätä varmaan eläkeikään asti! se on laiha lohtu, että viivin keskimmäinen
nimi on se Lotta...

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa hanki elämä;26939894:
No on murheet sullakin.

Voit keskittyä olemaan onnellinen siitä että tämä on suurin murhe...

kyllä tuo voi oikeasti harmittaa, suututtaa ja painaa mieltä. itse en saanut tytöstä Ronjaa r-vikani takia,
en Minjaa koska varattu kaveripiirissä enkä Tinkaa kun mies ei tykännyt. vaikka molemmilla
tyttärilläni onkin kauniit nimet, nieleskelen aina kateuttani kun kuulen jonkun lapsen olevan Ronja

kyllä tuo voi oikeasti harmittaa, suututtaa ja painaa mieltä. itse en saanut tytöstä Ronjaa r-vikani takia,
en Minjaa koska varattu kaveripiirissä enkä Tinkaa kun mies ei tykännyt. vaikka molemmilla
tyttärilläni onkin kauniit nimet, nieleskelen aina kateuttani kun kuulen jonkun lapsen olevan Ronja

Tää on niin tätä kun ei pahemmastakaan tiedä.
Lasten nimet, so what?
Pienet, kovin pienet, on teillä murheet.

[QUOTE="perseennuolija";26940000]Ja tää on niin tätä,omia murheita ei saa olla,kun AINA jollain on suuremmat murheet.
Huoh.[/QUOTE]

En ole sanonut, ettei murheita saisi olla.
Mutta suhteuttaakin saa. Nimet. NIMET.
Kovin erilaisia murheita maailmaan mahtuu, ja ovathan ne tietty myös tottumiskysymys, mistä murehtii, mutta silti...

[QUOTE="perseennuolija";26940000]Ja tää on niin tätä,omia murheita ei saa olla,kun AINA jollain on suuremmat murheet.
Huoh.[/QUOTE]

"Harmittaa lasten nimet"
"No mäpäs oonkin lapseton, mietis sitä!!!1"

• Tykkää
Reactions: EllaDonna
usko pois, tiedän erittäin hyvin pahemmastakin! mutta jokainen tahtoo antaa lapselle sen mielestään ihanimman nimen ja jos ei syystä tai toisesta onnistukkaan, harmittaa helvetisti.

No jaa. Jos oikein alkaa miettimään, niin minä en olisi halunnut esikoisesta Jennaa. Olisin halunnut Sophian.
Mutta ei haittaa, eikä harmita. Ei ainakaan helvetisti.
Itse asiassa ei just nyt vähempää kiinnosta. Mutta niin no, kuten sanottu, kukin murehtikoon itselle sopivankokoisista asioista.

Kyllä mun mielestä nimi on hyvinkin tärkeä asia.

Mä olen varmaan sitten joku ufo.
Vaikka toki sitä haluaa antaa parhaan, mutta jos ei voi, niin sitten otetaan toisiksi paras. Kyllä sitä lapselle saa ihan hyvän nimen annettua, vaikka olisikin puhevika tms. Tai antoihan ap Viivilleen Lotan toiseksi nimeksi. Eli en yksinkertaisesti nää tässä mitään ongelmaa.

Niin ajattelinkin lisätä tuohon jos ei ole fyysistä vikaa. Eikö sitä tosiaan voi mitenkään operoida?

ei :( leikkaus olisi pitänyt tehdä lapsena. esikoisella on isänsä lehmänkieli, yltää nuolla vaikka nenäänsä ja toivon että se periytyy myös nuoremmalle.. vaikka nykyäänhän neuvolassa huomataan & puututaan tuollaisiin asioihin paremmin kuin ennen

Ei s*tana, jos aikuisen ihmisen suuri murhe on tuo. Mä olen niin kateellinen ihmisille kenellä tuo on iso murhe. Mäkin haluan että mun isoin murhe olisi se että en saanut lapselleni haluamaani nimeä. Tasan ei käy onnenlahjat. Mun elämän suureksi murheeksi osui se että mun poika kuoli vastasyntyneenä. Iloa ehkä sitten siitäkin, että poika ehdittiin hätäkastamaan ja nimeksi tuli kokonaisuudessaan se toivomani nimi. Ja en vertaa nyt murheita, kiukuttelen vaan kun haluaisin sen oman ison murheeni olevan niin kovin toisenlainen...

Minua kyllä enempi harmittaa pojan puhevika. En kyllä jaksa murehtia sitä että ei tullutkaan pojalle annettua nimeä Oskari. Tosin hänen helppo nimi helpottaa huomatavasti häntä itseää kun oma nimi pitää sanoa.

Niin ajattelinkin lisätä tuohon jos ei ole fyysistä vikaa. Eikö sitä tosiaan voi mitenkään operoida?

Mun miehellä on lapsena leikattu kielijänne, eipä siitä ollut mitään hyötyä. Se jotenkin kiristyi uudestaan ja lopulta mies itse ilmoitti, että nyt riitti leikkelyt. R-vika on edelleen, ei korjaannu mienkään. Mies ei saa kuin aivan kielenkärjen ulos suusta, jänne on niin tiukka.

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa hanki elämä;26939894:
No on murheet sullakin.

Voit keskittyä olemaan onnellinen siitä että tämä on suurin murhe...

Onneksi tällä palstalla saa kertoa kaikista murheistaan, vaikka kohdalle ei olisikaan osunut mitään maailmanlaajuista katastrofia...Sullakaan tuskin on ollut kovin isot murheet, ku jaksat tällaisiin pikkuasioihin puuttua.

Tätäkään ketjua ei kai olisi ollut pakko avata tai lukea,saati kommentoida jos ei ole mitään muuta sanottavaa kuin se että toisen ihmisen tunteet ovat vääriä? Ihme rehvastelua aikuisilta ihmisiltä. Jos mun isoin murhe on syylä mun ukkovarpaassa niin mulla on oikeus siitä valittaa ilman että joku tulee amputoidun tyngän kanssa siihen viereen voivottelemaan. Mä kun tuskin sitä valitustani kohdistaisin suoraan niille ihmisille joilla menee huonommin kuin mulla. Mutta toki voi kaikesta itseensä ottaa,kannattaako sitten,mene ja tiedä.

[QUOTE="vieras";26940754]Tätäkään ketjua ei kai olisi ollut pakko avata tai lukea,saati kommentoida jos ei ole mitään muuta sanottavaa kuin se että toisen ihmisen tunteet ovat vääriä? Ihme rehvastelua aikuisilta ihmisiltä. Jos mun isoin murhe on syylä mun ukkovarpaassa niin mulla on oikeus siitä valittaa ilman että joku tulee amputoidun tyngän kanssa siihen viereen voivottelemaan. Mä kun tuskin sitä valitustani kohdistaisin suoraan niille ihmisille joilla menee huonommin kuin mulla. Mutta toki voi kaikesta itseensä ottaa,kannattaako sitten,mene ja tiedä.[/QUOTE]

aamen !:flower:

Yhteistyössä