Minua nolottaa olla sikeäuninen nukkuja, mies saa siitä harmituksen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oih ja voih
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oih ja voih

Vieras
Meillä on koira ja olen koiran haltijana se, joka kuskaa lenkitykset ja pissitykset.

No tuo koira ei ole vielä kovinkaan vanha, niin sillä on minikokoinen rakko. MIes yrittää tökkiä yöllä minua hereille, jotta kävisin ulkoiluttamassa koiran.
No enhän mä millään pommilla herää, paitsi viime yönä havahduin siihen, kun mies pomppaa vihaisena sängystä ylös ja sadattelee mennessään. Enpä itse uskaltanut enää huudella perään, että kyllä mä sen koiran ulos vien. :ashamed:

Miten ihmeessä heräisin yöllä käyttämään koiran ulkona? En vaan kerta kaikkiaan herää siihen.
Taustalla mulla on masennusta ja uupumusta, jonka takia varmaan sitten (kun viimein saan unen) en herää. Illalla kyllä pyöriskelen valveilla usein yhteen asti, ja koira nousee siitä tunnin päästä pissahädälle, en enää herää. :(

Meillä ei ole viety koiraa yöllä pihalle.
Yöllä on sanomalehti lattialle ja pentu osuu siihen 100%.
Tosin nyt ei ole yli viikkoon enää tehnyt mitään, se on nyt 16vk :)
Ehkä turhaan oppii pyytämään yölläkin pihalle, jos sitä sinne viedään.
Kun ei vie, niin oppii pian nukkumaan koko yöt putkeen ja pissiminen yöllä loppuu.

Kuinka pieni koira? Meillä on keskikokoisen pystärin pentu.

Niin tosiaan vielä, että aamulla sitten kerätään ne sanomalehdet pois, jos itse on päivän kuitenkin kotona.
Silloin oppii nopeasti pihalle, kun ei ole alustaa mihin laskea.
Eri asia sitten, jos pissii ympäriinsä.

Meillä ei ole viety koiraa yöllä pihalle.
Yöllä on sanomalehti lattialle ja pentu osuu siihen 100%.
Tosin nyt ei ole yli viikkoon enää tehnyt mitään, se on nyt 16vk :)
Ehkä turhaan oppii pyytämään yölläkin pihalle, jos sitä sinne viedään.
Kun ei vie, niin oppii pian nukkumaan koko yöt putkeen ja pissiminen yöllä loppuu.

Kuinka pieni koira? Meillä on keskikokoisen pystärin pentu.
Meidän koira on nyt 4,5 kk. Keskikokoista rotua.
Meillä koira osaa pyytää ulos. Vielä ei olla nukuttu täysiä öitä kuin 3-4 krt. Enimmäkseen käy kerran yön aikana pissalla.

Lehtiä ei olla koskaan käytetty. Tai no silloin parina ihan ensimmäisenä päivänä, kun koiralla oli ripuli (joku infektio tullut kennelistä tai vaan eroahdistusta mammastaan).

[QUOTE="kiki";23260431]Siis onko kyseessä vielä pentu?

Jos sä pyöriskelet vielä yhen aikaan hereillä niin josko silloin voisit käyttää koiran ulkona?[/QUOTE]

Yleensä koira on siinä vaiheessa niin sikeästi unessa, etten raaski herättää sitä erikseen.

En oo koskaan vieny koiriani ulos yöllä, elleivät ole olleet sairaita tai ihan pieniä. Pentuaikanakin vikana illalla ulos ja ekana aamulla, yövahingot paperille. Ainoastaan pari ensimmäistä viikkoa saatoin viedä aamulla aikaisin (n.klo5), mutta onko teillä alle kolmikuinen pentu siis? Koira oppii nopeasti, toki yksilöllistä, mutta ei ole mitään järkeä opettaa yökäynteihin (ellei halua jatkossakin ravata öisin ulkona).

Jos yöllä ei vie pihalle, niin onko pissat sisällä?
Meillä vinkui ulos ensimmäisen viikon mutta kun kukaan ei noussut, niin oppi nukkumaan koko yön kokonaan ja pissailut loppui siihen.
Yöksi laittaisin paperin, niin voi laskea siihen ja aamulla paperit pois.

Enpä usko, että tuo enää hiffaisi tehdä asiat paperille. Kyllä se siitä, kunhan rakko vähän suurenee vielä iän myötä, niin hilataan sitä ulosvientiaikaakin aina vaan lähemmäs aamua.

Monenko aikaan käytätte illalla viimeisen kerran ulkona?

Meidän koiruli herätti tossa iässä aina 5 aikaan aamulla, et nyt tartteis päästä ulos. Ja aina se herätti miehen vaikka on enempi mun koira. Nauroinkin miehelle et mä heräsin lasten kanssa, kun ne oli pieniä niin heräile sä sit koiran

Tätä yöllä ulkona juoksemista olen ihmetellyt yhden tutun jutuissakin, miksi se pentu pitää opettaa siihen että pääsee yöllä ulos?Meillä on aina käytetty illalla vielä ennen nukkumaan menoa koira, herätetty se sit vaikka jos nukkuu ja seuraavan kerran aamulla kun herätään, yöks paperit jos iskee kamala hätä, aika nopeasti se pentu on aina oppinut pidättää yön yli..

Mut no, jokainen tavallaan, laita herätyskello soittamaan niin heräät.

[QUOTE="kiki";23260596]Monenko aikaan käytätte illalla viimeisen kerran ulkona?

Meidän koiruli herätti tossa iässä aina 5 aikaan aamulla, et nyt tartteis päästä ulos. Ja aina se herätti miehen vaikka on enempi mun koira. Nauroinkin miehelle et mä heräsin lasten kanssa, kun ne oli pieniä niin heräile sä sit koiran[/QUOTE]

Riippuen kuinka pitkälle oma sänkyynmeno viivästyy, mutta viimeistään 22:30 käy viimeiset lirut heittämässä. Sen jälkeen nukkuu sikeästi sinne kahteen asti vähintään, jolloin nousee sitten juomaan, jolloin sitten haluaa myöskin käydä ulkona.
Tuo juo aika paljon. Sitä vähän jännäänkin, että onko jotain terveydellistä ongelmaa.

Vesikuppi yöksi pois, niin ei litkuta sitä vettä turhaan.
Meillä otetaan vesikuppi pois myös, jos ollaan esim. kauppareissulla.
Yksinään varsinkin ne litkuttaa sitä vettä, kun ei ole muuta tekemistä.
Kesäkuumalla tietenkin vettä aina saatavilla mutta näin talvella pärjää aika vähällä vedellä.
Meillä menee vettä eniten ruuan kera.

Vesikuppi yöksi pois, niin ei litkuta sitä vettä turhaan.
Meillä otetaan vesikuppi pois myös, jos ollaan esim. kauppareissulla.
Yksinään varsinkin ne litkuttaa sitä vettä, kun ei ole muuta tekemistä.
Kesäkuumalla tietenkin vettä aina saatavilla mutta näin talvella pärjää aika vähällä vedellä.
Meillä menee vettä eniten ruuan kera.
Tuo on koiran kiusaamista! En todellakaan lähde tuolle linjalle. :kieh:

Yhteistyössä