Minua raivostuttaa äitini nuoremmat lapset, eli ala- ja yläasteikäiset sisarukseni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pyh ja pöh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pyh ja pöh

Vieras
Tänään kun lapseni olivat käyneet leikkimässä hamsterin kanssa niin 4v poikani tunnollisesti tepasteli vessaan käsipyykille enkä edes sanonut mitään. 15v veljeni huutelee, että mene hei ensin pesemään kätes kun koskit siihen saastaiseen hamsteriin. Ei huomannut, että poika olikin jo menossa. Vittuili siis minulle siitä käsienpesusta.

Ja aina kun olen äidilläni niin joka ikinen käsienpesuni huomioidaan suuriäänisesti. Erityisesti siis tämän 15v pojan toimesta. Tänäänkin pesin käteni vielä kun olimme lähdössä niin mölysi siinä, että "joo pese vaan kaikki saastat pois vielä".

He eivät pese käsiään ennen kuin niistä ihan konkreettisesti tippuu paskaa ja sitten jos joku on tarkempi käsienpesusta niin kauhea älämölö. MInusta nyt vain ei ole kiva että lapset tulee kahvipöytään ensin hamsteria lääpittyään. Ja muutenkin ennen syömistä kuuluu kädet pestä.

Joo olen minä niille sanonutkin, mutta sehän on pelkkää kuittailua silti vaan. Ja tiedän että teinit on mitä on, mutta en minä näe mitä hienoa siinä on kun pätee omalla epäsiisteydellään. Onneksi omilla lapsillani on tavat ja he osaa nuoresta iästään huolimatta pestä kätensä silloin, kun kuuluu. Omat lapseni siis 4,5v ja 2,5v.

Lisäksi tämä 15v jaksaa heitellä minulle niitä läski-vitsejä ja lyllerrysjuttuja sun muita. Olen siis raskaana, nyt rv33 menossa. Ja yksi tai kaksi vitsiä, mutta kahden tunnin kyläilyn aikana kolmekymmentä läskijuttua niin ei vaan jaksa. Ja olen kuitannut takaisin, pelkään vain että sanon oikeasti jotain ilkeää vielä jos jatkuu. Tänäänkin olin niin täydellisen väsynyt, en nukkunut viime yönä oikein yhtään. Ei olisi jaksanut mitään. Sitten vielä 12v siskoni sai poikani itkemään kun oli suotta räyskinyt hänellä eikä poika ole tottunut siihen, että puolitutut ihmiset on hänelle niin tylyjä. Itki pitkään sylissäni sitä.

Normaalisti kestän edes hiukan tuota, mutta huomaan että nyt loppuraskaudessa on mitta ihan täynnä eikä kestä tuollaista yhtään.

Ja tuosta, että kirjoitin äitini nuoremmat lapset (perässä muuten lukee kyllä että eli siis sisarukseni) mutta se johtuu siitä, että he ovat minua puolet nuorempia. Heillä siis eri isä kuin minulla. Pidän heitä kyllä sisaruksinani, mutta toisaalta ovat paljon etäisempiä kuin ns. täyssisarukseni joiden kanssa minulla on ollut yhteinen lapsuus. Nämä nuoremmat ovat aika vieraita, koska emme ole koskaan jakaneet arkea keskenämme ja myös välimatkaa ollut paljon eikä juuri olla nähty. Nyt vuoden äitini asunut 30km päässä ja nähty hiukan taajempaan.

Miksi sitten et voi sanoa ilkeästikin takaisin? En mä nyt siltojen polttamisen kannalla tiettykään ole, mutta tommosille mänteille voi joskus tehdä hyvääkin jos joku sanoo vähän pahastikin... :whistle:

Yhteistyössä