Minulla nelihenkisen perheen yh:na on tulot 4200?/kk ja kyllä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
pankit kakistelevat 200 000 euron lainaa kysyessäni, Nooa pankki on sen myöntänyt, muut ei toistaiseksi (sampo ja nordea), miettivät vielä.

Ihmettelen miten pienemmillä tuloilla voi saada suuria lainoja, minulle laskettiin tuloillani max. tuo 200 000? lainaa, nykyisellä korolla se ei ole ongelma, mutta jos korot nousee yli 5 prosentin, niin voisin olla nesteessä....

Olen tosin työtönkin muiden hyvien juttujen lisäksi, saan ansiosidonnaista tosi paljon, mutta rajallisen ajan - nyt vielä 500 päivää on jäljellä.

Jännä miten tuo työttömyys on kynnyskysymys pankille eli vaikka olisin töissä ja saisin 1700?/kk saisin varmaan helpommin lainaa kuin työttömänä tonnia suuremmilla tuloilla.

Se on just tuo työttömyys, joka taitaa olla suurin ongelma enkä ihmettele, tässä taloustilanteessa. Muutenkin yhden palkansaajan perheelle 200t on kovin paljon lainaa, melkoinen riski pankille ja vielä se, että olet nyt työtön. Yritä uudelleen sitten kun työpaikka on kunnossa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mahdottomuus:
miten voit saada 4200? kuussa ja olet työtön?

Se ei ole nyt olennaista, mutta näin pankki laski nettotuloni, vakuuksiakin olisi vaikka muille jakaa, silti lainansaanti on tiukassa.

ja ei olla edes työttöminä! Asut varmaankin helsingissä kuten mekin. Täällä ei todellakaan irtoa kevyesti lainaa. Me saataisiin 160 000e ja omaa rahaa on 100 000e. Tulot meillä 4200e netto (ja toinen on vielä jonkin aikaa kotona, eli jatkossa tulot 6000netto)... Itsekin ihmettelen syvästi miten jotkut voi saada helposti pienillä tuloilla lainaa?!?

Alkuperäinen kirjoittaja KahviKaisa:
Alkuperäinen kirjoittaja marmatus:

Niinpä!? Samaa ihmettelen minä. Joltain johtajanpalliltako putosit?

Mulle tuli mieleen, että onko muita tuloja, vuokratuloja, valtavat elarit, vai mistä kaikesta tuo summa työttömälle koostuu?

On vähän kaikkea noita, mutta se ei ollut aloitukseni pointti.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:

Se ei ole nyt olennaista, mutta näin pankki laski nettotuloni, vakuuksiakin olisi vaikka muille jakaa, silti lainansaanti on tiukassa.

ja ei olla edes työttöminä! Asut varmaankin helsingissä kuten mekin. Täällä ei todellakaan irtoa kevyesti lainaa. Me saataisiin 160 000e ja omaa rahaa on 100 000e. Tulot meillä 4200e netto (ja toinen on vielä jonkin aikaa kotona, eli jatkossa tulot 6000netto)... Itsekin ihmettelen syvästi miten jotkut voi saada helposti pienillä tuloilla lainaa?!?

Luulen, että ne eivät voi olla totta, koska minulle maksimilainaksi laskettiin joku 199 875? tai jotain noilla tuloilla, kai toisaalta kun on vain yksi aikuinen kuluttamassa niin saa vähän enemmän tai en tiedä.

Mulle tuli mieleen, että onko muita tuloja, vuokratuloja, valtavat elarit, vai mistä kaikesta tuo summa työttömälle koostuu?

Ei ollu ei, mut kiinnostaa kyllä kovasti! :D Me saadaan varmaan samanverran jos kaikki lapsilisät ym lasketaan ja mies painaa kahta työtä. Ja mä olen hoitovapaalla kotona. HUIMAT TULOT! Helposti irtos meille ainakin laina ja lisää tyrkytetään.

Ei ollu ei, mut kiinnostaa kyllä kovasti! :D Me saadaan varmaan samanverran jos kaikki lapsilisät ym lasketaan ja mies painaa kahta työtä. Ja mä olen hoitovapaalla kotona. HUIMAT TULOT! Helposti irtos meille ainakin laina ja lisää tyrkytetään.

;) jos olet hoitovapaalla vakituisesta työpaikasta, niin sekin varmaan vaikuttaa. Minulla on kai huonoa tuo työttömyys ja se, että on vain yhden aikuisen talous.

Yhteistyössä