Minulla on "ystävä"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minulla on "ystävä" joka ottaa tasan silloin yhteyttä kun hänellä on murheita ja tarvii kuuntelijaa. Miten monet kerran olen kuunnellut hänen huoliansa, jotka liittyy aina häneen itseensä, terveydentilaan, töissä jaksamiseen, mieshuoliin jne. Hän soittaa silloin lähes päivittäin pitkiä puheluita ja jauhaa samoja asioita, pyörittää samaa levyä. Sitten kun on parempi jakso, yhteydenpito lakkaa. Nytkin huomasin että ei olla nähty puoleen vuoteen. Olen ottanut yhteyttä muutamaan otteeseen mutta hänellä on ollut muita kiireitä tai muita ystäviä.

Miksi jotkut on niin täydellisen itsekeskeisiä etteivät kykene vastavuoroiseen ystävyyssuhteeseen. On loukkaavaa huomata että oman ystävyyden arvo on se, että jaksat olla olkapäänä vain silloin kun tarvitaan, viis sinun omista tarpeistasi.

Jos sillä ei olekaan parempi, vaan oikeasti huonompi jakso, silloin kun se ei pidä yhteyttä? Sitten kun sen on parempi olo, se jaksaa soittaa sulle ja tilittää?

Et sä hänelle ole ystävä vaan kaatopaikka johon kaadetaan oma roska kun muut ei kuuntele.
Kannattaa lopettaa yhteydenpito kokonaan mistä ei saa kuin pahaa mieltä.Tuollaiset ihmiset syö hirivittävästi voimavaroja itseltä ja ainakin mulle aiheuttaa vaan ärtymystä.
Itse olen karsinut kaikki tuollaiset tuttavapiiristäni.

niin luulisi mutta se pitää yhteyksiä muihin ystäviin silloin kun menee paremmin. Hauskanpitoon näemmä muut ystävät ja minä vain olkapääksi.Kaipaisin itsekin hauskanpitoseuraa, kiva olisi treffata tuopillisen ääressä ja jutella yleisiä asioita tai muuten viettää aikaa yhdessä. Minun seura ei kiinnosta silloin kun hänellä menee hyvin vaan hän antaa parhaat hetkensä muille.

ap

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten lakkaan yhteydenpidon? Siis en ota itse yhteyttä mutta mitä teen kun hänelle tulee huolia ja hän aloittaa maratonpuhelunsa jälleen?
ap

Jätä vastaamatta puhelimeen...ja jos erehdyt vastaamaan, totea 20 sekunnin jälkeen että "kauhee kiire, soitan sulle myöhemmin" etkä kuitenkaan soita :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Miten lakkaan yhteydenpidon? Siis en ota itse yhteyttä mutta mitä teen kun hänelle tulee huolia ja hän aloittaa maratonpuhelunsa jälleen?
ap

Jätä vastaamatta puhelimeen...ja jos erehdyt vastaamaan, totea 20 sekunnin jälkeen että "kauhee kiire, soitan sulle myöhemmin" etkä kuitenkaan soita :saint:

Kyllä mä ainakin sanoisin suoraan, mitä ihmeen järkeä on alkaa vetämään jotain ihme showta tuossa vaiheessa kun asiat voisi vihdoin puhua ja kertoa miten pjaska fiilis tuosta on tullut.
Kerta muutenkin on valmis laittamaan välit poikki niin yhtä hyvin voisi olla ainakin se rehdimpi osapuoli ja puhua suoraan.

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
ap

Kyllä mä ainakin sanoisin suoraan, mitä ihmeen järkeä on alkaa vetämään jotain ihme showta tuossa vaiheessa kun asiat voisi vihdoin puhua ja kertoa miten pjaska fiilis tuosta on tullut.
Kerta muutenkin on valmis laittamaan välit poikki niin yhtä hyvin voisi olla ainakin se rehdimpi osapuoli ja puhua suoraan.

Sain sellaisen käsityksen, että ap toivoisi oikeaa ystävyyttä ko. ihmisen kanssa. Mahtaakohan se onnistua, jos lataa täysillä päin naamaa kaiken?

Mulla on ystävä, joka oli yhteen aikaan samantapainen kuin ap:n kaveri. Lopetin yhteydenpidon, en enää "ehtinyt" vastata puhelimeen jne, ja kummasti alkoi kaveria taas kiinnostamaan yhteydenpito muutenkin kuin silloin, kun hänellä oli vaikeaa ja tarvitsi likasankoa. Nykyään soitellaan ihan muuten vaan, ja nähdään myös iloisissa merkeissä.

Kännykkäaikakaudella yhteydenpidon saa helposti poikki.
Kun näkee että kaveri soittaa ei vastaa.Näin voi toimia viikon pari,sen jälkeen sanoo aina kun vastaa: akku loppu ja luuri korvaan.
Sen jälkeen toteaa,oon just hammaslääkäris,soitan sul kohta eikä soita.
Eiköhän se ajan kanssa tajua ettet halua olla tekemisissä.

Yhteistyössä