V
vieras
Vieras
Minulla on "ystävä" joka ottaa tasan silloin yhteyttä kun hänellä on murheita ja tarvii kuuntelijaa. Miten monet kerran olen kuunnellut hänen huoliansa, jotka liittyy aina häneen itseensä, terveydentilaan, töissä jaksamiseen, mieshuoliin jne. Hän soittaa silloin lähes päivittäin pitkiä puheluita ja jauhaa samoja asioita, pyörittää samaa levyä. Sitten kun on parempi jakso, yhteydenpito lakkaa. Nytkin huomasin että ei olla nähty puoleen vuoteen. Olen ottanut yhteyttä muutamaan otteeseen mutta hänellä on ollut muita kiireitä tai muita ystäviä.
Miksi jotkut on niin täydellisen itsekeskeisiä etteivät kykene vastavuoroiseen ystävyyssuhteeseen. On loukkaavaa huomata että oman ystävyyden arvo on se, että jaksat olla olkapäänä vain silloin kun tarvitaan, viis sinun omista tarpeistasi.
Miksi jotkut on niin täydellisen itsekeskeisiä etteivät kykene vastavuoroiseen ystävyyssuhteeseen. On loukkaavaa huomata että oman ystävyyden arvo on se, että jaksat olla olkapäänä vain silloin kun tarvitaan, viis sinun omista tarpeistasi.