Minulle annettiin Tiimarissa liian vähän rahaa takaisin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Köyhä :-(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Köyhä :-(

Vieras
Kävin eilen Tiimarissa. Ostin 2 euron ostoksen ja maksoin 20 euron setelillä, eli minun olisi pitänyt saada takaisin 18 euroa. Myyjä kuitenkin antoi minulle vain 13 euroa ja kutin. Näytin kuittia, ostostani ja saamaniani rahoja (10 euron seteliä sekä 2 ja 1 euron kolikoita myyjälle ja sanoin, että "Anteeksi, mutta sain vain 13 euroa rahaa takaisin, kun minun piti saada 18 euroa". Myyjä vain katsoi minua jotenkin pilkallisesti ja sanoi että "Kyllä sinä sait 18 euroa". Minä näytin rahoja ja sanoin, että siinä on vain 13 euroa, se 10 euron seteli ja kolikot mutta myyjä vain jankutti, että "Annoin sinulle 18 euroa", vaikka minulla oli vain 13 euroa. No, enää ei tarvitse siihen kauppaan mennä jos siellä ei sen vertaa matematiikkaa osata, jos siellä luullaan, että 10+2+1=18! Vaikka menetinkin vain 5 euroa, niin mielestäni myyjä teki törkeästi, varsinkin kun minulla on nyt rahat tiukilla niin 5 euron menetyskin on harmittava :-(

Miten ihmiset on näin tossukoita?

Olisit pyytänyt myymälävastaavaa paikalle. Aika ratkaisevaa on, ehditkö laittaa rahoja jo lompakkoosi, vai olivatko ne edelleen kädessäsi juuri kuin myyjä oli ne sulle antanut?

Kassa lasketaan päivän lopussa. Jos siellä on ylimääräinen viisi euroa, niin se on silloin sinun. Seuraavan kerran sovit asian vastaavassa tilanteessa ja yleensä myymälähoitajan kanssa.

[QUOTE="vieras";28375436]Miten ihmiset on näin tossukoita?

Olisit pyytänyt myymälävastaavaa paikalle. Aika ratkaisevaa on, ehditkö laittaa rahoja jo lompakkoosi, vai olivatko ne edelleen kädessäsi juuri kuin myyjä oli ne sulle antanut?[/QUOTE]

että myyjä olisi kutsunut myymälävastaavaa paikalle, mutta hän vain hoki, että "Sait oikein rahasta takaisin", vaikka laskin kuitin ja rahat kädestäni siihen myyntipöydälle heti kun sain ne. Kun laskin ne siihen pöydälle, huomasin että siitä puuttui se vitonen ja huomautin asiasta myyjälle.

No nyt laitat Tiimarille palautetta, laitat vaikka tismalleen saman tekstin kuin tuossa aloitusviesissäsi. Muista laittaa viestiin myös minkäpaikkakunnan Tiimari, ja jos mahdollisesti muistat sen kassatytön nimen niin ilmoitat sen myös. Ja yhteystietosi palautelomakkeeseen!!

Alkuperäinen kirjoittaja Köyhä :-(;28375476:
että myyjä olisi kutsunut myymälävastaavaa paikalle, mutta hän vain hoki, että "Sait oikein rahasta takaisin", vaikka laskin kuitin ja rahat kädestäni siihen myyntipöydälle heti kun sain ne. Kun laskin ne siihen pöydälle, huomasin että siitä puuttui se vitonen ja huomautin asiasta myyjälle.

No siinä tapauksessa olisit jäänyt seisomaan siihen kunnes myymälävastaava olisi tullut paikalle. Kuten eleonoora jo ehdotti, soita nyt sinne kauppaan ja sano, että myyjä (nimi kuitista tai numero) antoi sinulle 5 euroa liian vähän takaisin ja haluat, että kassa tarkistetaan kun se päivän päätteeksi lasketaan. Useissa kaupoissa on myös videovalvontalaitteet, joten pyydä heitä tarkistamaan ne.

Minulle on tullut kohdalleni tilanteita, jossa käynyt niin, että asiakas sanoo, että sai väärin takaisin. Olen ottanut ylös asiakkaan tiedot, jos illalla kassan laskun jälkeen kassa heittää. Ja olisin siinä tapauksessa soittanut asiakkaalle seuraavana päivänä. Kassa ei kuitenkaan ole heittänyt paitsi yhden kerran. Muistan sen tilanteen, olin juuri aloittanut kaupassa ja asiakas antoi minulle 20 e ja annoin vain 10 e:sta takaisin. Se kymppi jemmattiin, jos asiakas olisi tullut takaisin hakemaan sitä. Minun aikanani asiakas ei tullut hakemaan.

oliko sen myyjän katse jokseenkin tällainen?
Tonni-Seteli-Kummeli-Silvennoinen-1v5jzv.jpg

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Muua
Mua on koitettu kerran huijata ihan tahallisesti kenkäkaupassa. Olin nuori ja ostin kengät eräästä pikkuliikkeestä. Maksoi 500 mk:n setelillä (jep, aikaa on vuosia :D) ja sain 100mk liian vähän takaisin. Palasin kadulta (tai läheltä ulko-ovea kuitenkin) kassalle ja tyttö heti ojensi mulle sen puuttuvan satasen. Mä luulen että kokeili huomaanko. En sen jälkeen sieltä sitten mitään ostanutkaan.

Mä oon pari kertaa joutunut maksamaan ylimääräistä juuri Tiimarissa kun joku ale-juttu ei olekaan ollut koneella enkä oo jäänyt sitä selvittelemään lasten kanssa ostoksilla kun aika pieniä summia olivat. Mutta eipä oo tullut kovin montaa kertaa sen jälkeen siellä käytyä kun hinnat voi olla ihan eri mitä hyllynreunassa lukee. (Yleensä aattelen että oon vaan katsonut väärin mutta sit kotona onkin just joku mainos missä lukee ihan eri hinta).

[QUOTE="vieras";28376087]Mä oon pari kertaa joutunut maksamaan ylimääräistä juuri Tiimarissa kun joku ale-juttu ei olekaan ollut koneella enkä oo jäänyt sitä selvittelemään lasten kanssa ostoksilla kun aika pieniä summia olivat. Mutta eipä oo tullut kovin montaa kertaa sen jälkeen siellä käytyä kun hinnat voi olla ihan eri mitä hyllynreunassa lukee. (Yleensä aattelen että oon vaan katsonut väärin mutta sit kotona onkin just joku mainos missä lukee ihan eri hinta).[/QUOTE]

Kyllä yleensä jos asiasta mainitsee niin se myydään sinulle sillä hyllynreunassa lukeneella hinnalla, näin ainakin itse myyjänä toimin jos kone näytti eri hintaa (tai annoin sillä kumpi oli halvempi).

Ihan inhimillisiä erehdyksiäkin tapahtuu niitä rahoja laskiessa, itse en yhtäkään myyjää tiedä joka tahallaan vetäisi välistä tmv rahoja vaan meilläkin monesti vasta illalla huomattiin oettä kassassa oli muutama euro ylimääräistä että nyt on mennyt väärin takaisin. Itse olisin kyllä ap:n kokemassa tilanteessa antanut sen 5e suoraan käteen ja jos illalla kassa on miinuksella niin se 5e on sille firmalle pienempi paha kuin tyytyväinen asiakas joka vielä joskus palaa takaisin. Meillä palkasta meni miinukset vain jos alkoi olla usein niitä miinuksia tmv. Hyvä keino olisi kyllä tuokin että ottaa yhteystiedot ylös ja jos kassa plussalla niin seuraavana pvnä soitto asiakkaalle. En ymmärrä tuollaista "aspaa" että intetään vaan eikä yritetä toimia mihinkään suuntaan.. Valitettava totuus on, että tuolle alalle päätyy paljon ihmisiä jotka ei sinne sovi.. :/

Yhteistyössä