Minulta huijattiin yli 70€ huuto.netissä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jennae
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jennae

Jäsen
08.02.2006
443
0
16
Huusin tavaraa 71,9€, maksoin huutoni eikä myyjästä ole kuulunut sen jälkeen mitään. :(
Olen laittanut s-postia ja tekstareita, mutta ei vatsaa. Huudon tehdessäni katsoin hänen palautteet ja kaikki oli positiivisia. Aluksi myyjä piti hyvin yhteyttä, mutta heti maksun jälkeen katosi.... Eilen kävin katsomassa palautteita uudestaan ja huomasin että hänen tunnus oli suljettu ja oli ilmestynyt monta palautetta joissa luki, että oli ottanut rahat ja kadonnut. :(

Tosi tosi paska fiilis, koska toi summa on mulle kuitenkin suhteellisen iso summa rahaa! :'(

Ei sitä näköjään pidä luottaa enään kehenkään...

tuo on melkein riskitöntä rikollisuutta suomessa, kiinni jää alle puolet ja jos jää kiinni niin pienet sakot joita ei tarvitse nykylainsäädännön mukaan edes maksaa.

kuulla, minulla taas mennyt aina kaupat hyvin. Ainut, että kerran romaani huijasi myymällä muka hyvät verhot, mutta olikin poltettu silitysraudalla iso jälki, ja lisäksi jotain meikkivoidetta oli verhossa, ja ne haisi sankalle tupakansavulle, ja kolmesti pesin, ja tuulettelin, ennenkuin lähti haju. SIlitysraudan jälki jäi, kyllä harmitti. lisäksi myyjä lähetti verhot yksittäin postiennakolla, vaikka maksoin jo kertaalleen yhden postipaketin maksun tilille, eli repi vielä siitäkn :/ kyllä jäi paha maku, vaikka verhot sainkin, mutta ei todellakaan siinä kunnossa, mitä piti

hänen kaikki yhteystietonsa on minulla. Hän oli myös tunnistautunut myyjä, joten hänen on täytynyt varmistaa henkilöllisyytensä pankkitunnuksilla. Onkohan minulla mahiksia saada rahojani, jos teen rikosilmoituiksen?

Mitenkähän muuten sitten jos joku ostaa toiselta jotain ja myyjä sanoo lähettäneensä tuotteen (ei pakettina vaan vaikka maxikirjeenä) vaikkei todellisuudessa ole lähettänyt. Ostaja ei varmaan voi mitenkään saada rahojaan...

[QUOTE="jjjj";23352156]oliko sillä paljon niitä palautteita (positiivisia) vai vain muutama? kyllä muakin harmittais jos noin iso summa menis hukkaan.mitä huusit häneltä?[/QUOTE]

positiivisia oli 66kpl, huusin tilaustyönä tehtävän kangastaulun ja laukun.

Laita tekstaria että Olet menossa tänään poliisilaitokselle selvittämään asiaa myyjän Kaikkien tietojen kanssa jos myyjä ei ota sinuun yhteyttä tai voit ilmestyä myyjän oven taakse hakemaan tuotteesi/rahasi pois osoitteeseen xmyyjänosoitex.

Jos ja kun teet rikosilmoituksen on sinulla mahdollisuus saada korvauksia myös valtiokonttorin kautta. Rikosilmoitus on helppoa ja nopeaa tehdä netissä, siellä voit myös lisätä liitteeitä (kuvaruutukopiot).

Koska on tunnistautunut ja noin paljon plussaa niin aika vahvasti tulee mieleen, että onko myyjälle tapahtunut jotain! On joutunut yllättäen sairaalaan synnyttämään tai saanut raskaudessa jotain muuta ja joutunut sairaalahoitoon tai joku muu pakottava este. Syitähän voi olla monia ja vaikka viinakierre tai huumeet jääny päälle ja huutonetti ei tule ekaksi mieleen.
Itse en oikein huijariksi uskoisi ja luulisin myyjällä olevan jonkun syyn tuohon. Perusteet: huijari ei tunnistaudu, huijarilla ei ole paljoa pluspalautteita, huijarilta puuttuu jotain yhteystietoja.
Itse myyjänä jouduin kerran antamaan eräälle huutajalle monta monta negaa. Kuukausia myöhemmin kävi ilmi, että hänellä oli tosiaan oikea syy olla lunastamatta huutojaan. Pyysin huutonettiä poistamaan negat palautteeni ja teimme kaupan joka oli sovittu(niihin ei ollut tullut huutoja)+osti se paljon muutakin.

minulta huijattiin kans yli 40e,eihän se paljoa ole mutta huutamani asia oli sellainen minkä oikeasti olisin halunnut ja olin etsinyt sitä kauan. kaikki palautteet positiicisiä,ennen minun ostostani,tuotetta ei vain kuulunut,ensin myyjä selitteli ettei ole voinut lähettää koska tyttöystävä heitti pihalle,sitten tuli uusi selitys,lopulta hän kertoi lähettäneensä ja hävisi,ei vastannut puhelimeen eikä sähköpostiin,huudosta aikaa jo yli kuukausi,rikosilmo se on mentävä tekemään.harmittaa niin vietävästi!

Huusin tavaraa 71,9€, maksoin huutoni eikä myyjästä ole kuulunut sen jälkeen mitään. :(
Olen laittanut s-postia ja tekstareita, mutta ei vatsaa. Huudon tehdessäni katsoin hänen palautteet ja kaikki oli positiivisia. Aluksi myyjä piti hyvin yhteyttä, mutta heti maksun jälkeen katosi.... Eilen kävin katsomassa palautteita uudestaan ja huomasin että hänen tunnus oli suljettu ja oli ilmestynyt monta palautetta joissa luki, että oli ottanut rahat ja kadonnut. :(

Tosi tosi paska fiilis, koska toi summa on mulle kuitenkin suhteellisen iso summa rahaa! :'(

Ei sitä näköjään pidä luottaa enään kehenkään...

Vastasin tuossa jo yhdessä viestissä, mutta lisään vielä. Jos on tapahtunut jotain, esim. joutunut sairaalaan niin ei postita kenenkään huutoja ja ilmoitus vain ylläpitoon niin tunnus suljetaan. Odottaisin jonkun aikaa ja laittaisin vain kivan viestin hänelle emailiin ja rikosilmoituksen ennättäisi tehdä vähän myöhemmin, jos sille perusteita.
Itselläni on myyjänä nyt uhka joutua sairaalaan minä hetkenä tahansa, joten uskallan pitää huutonettikohteitani auki vain päivän verran silloin tällöin, koska en halua juuri tällaista ryöpytystä niskaani ja perusteettomia rikosilmoituksia jos ja kun en hoida asiaa samantien.

Yhteistyössä