Hae Anna.fi-sivustolta

minun juhlani

Viestiketju osiossa 'Kodin juhlat' , käynnistäjänä tiina, 15.06.2005.

1. tiina Vierailija

mitä mieltä olette : mulla on alkusyksystä omat valmistujaiseni ja haluaisin juhlia sitä hyvien ystävien ja perheen parissa pitkään. en välitä lapsista ja nyt kysyisin teiltä, että onko kohtuutonta laittaa kutsuun maininta, älkää tuoko lapsia mukananne?

tämä on osittain ihan turvallisuusnäkökohtakin, juhlat on kallioisella mökkirannalla, hukkumis- ja putoamisvaara on ilmeinen. kaikki aina vouhottaa että, missä kenenkin muksu juoksee. haluan viettää juhlaa ilman hössötystä, ja etenkin olla sterssaamatta toisten lapsien vuoksi.

miten voisin asian kutsuun laittaa, ilman sukuriitaa.

2. vinkki Vierailija

Mielestäni lapset kuuluvat olennaisesti juhliin, mutta asia on aina juhlasankarin itsensä päätettävissä. jos et halua lapsia juhliisi, niin laita kutsun kuoreen vain aikuisten nimet, ei lapsia eikä mainintaa perheineen tms. Jokaisen pitäisi tästä tajuta, että kutsu koskee vain kuoreen merkittyjä ja jos joku soittaa perään ja kyselee lapsiensa mukaan tulosta, niin voit sanoa, että nämä ovat aikuisten juhlat ja perustele asiaa esim. turvallisuusnäkökulmasta, kuten kerroit, että juhla paikka on vaarallinen pienille lapsille. Ja jos joku on niin tyhmä, että kuoren merkinnästä huolimatta tuo paikalle lapsensa, niin niitä onneksi varmaan on vain murto-osa ja juoskoon sitten itse lastensa perässä, se ei ole kenenkään muun velvollisuus.
    Voihan kutsuun laittaa tyyliin:Tervetuloa ""aikuistenjuhliin""...älä ainakaan laita kieltävää mainintaa lapsista, ennemmin just maininnan, että vain aikuisille. Halutessasi lisää vielä, että juhlapaikkana ihanan upea kallioinen järvenranta yms...ja jos kyseessä on kosteat juhlat, niin laita maininta siitäkin, sillä minä en ainakaan lapsiani ryyppyjuhliin ota mukaani, ne on aikuisten juttu.

3. asiaa Vierailija

Aikuistenjuhlat on aikuistenjuhlat.

On väliin inhottavaa kuunnella, kun lapset kitisee kotiin. Lapsille olisi varmasti mukavempaa jäädä kotiin hoitajan kanssa katselemaan videoita ja syömään omia herkkujaan. Vanhemmat tarvitsevat joskus omaa aikaa. Tuollainen tilaisuus varmasti olisi hyvä vaihtoehto.

Tiedän kyllä perheitä, jotka ottaisivat itseensä jos lapsia ei kutsuttaisi, lapset tuodaan itsestäänselvyytenä joka paikkaan, vaikka siitä olisi ollutkin puhetta aiemmin. Sitten jälkijunassa vanhemmat haukkuu ja ihmettelee, kun ei oltu keksitty heidän naperoilleen ajanvietettä. lapsoa halutaan esitellä koko suvulle aina tilaisuuden tullen.

Jos olisin ollut viisas, ei minun häissäni olisi ollut lapsia. Silloin olisimme säästyneet isoilta paniikilta. Yksi lapsi aiheutti juhlapaikalla sahtitynnyrin kaatumisen, mielestäni tahallaan ja huomionhakuisesti.

4. a Vierailija

katsopa tämä viestiketju, tässä paljon aiheesta:
    http://keskustelu.soneraplaza.fi/thread.jsp?forum=167&thread=1336405

5. ankka Vierailija

Mielestäni voit vallan hyvin lähettää kutsun vain aikuisille. Voit tarvittaessa perustella turvallisuus näkökohdilla. Joka ei ymmäärrä ei sitten vaan ymmärrä. Se on sinun juhlasi!

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri