Minun kummilapsella rippijuhla - voiko minun mies olla tulematta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nökö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nökö

Vieras
Mun kummilapsi asuu ihan toisella puolella Suomea minun kotiseudulla. Hänellä on heti kesän alkajaisiksi rippijuhlat siellä. Olen menossa lasten kanssa jo hyvissä ajoin etukäteen kotiseudulle, koska mulla on siellä muitakin menoja.

Nyt me sitten pohditaan, että onko mun miehen ihan pakko ajaa yksikseen pitkä matka työviikon päätteeksi toiselle puolelle Suomea noihin rippijuhliin ja lujaa vauhtia palata rippijuhlien jälkeen takaisin kotiin, jotta pääsee jatkamaan uutta työviikkoa? Mun mies ei siis ole pojan kummisetä.

Minä ja lapset jatkettaisiin oloamme mun kotiseudulla vielä seuraavaan viikonloppuun asti, jolloin mun miehellä alkaa sitten kesäloma.

Ollaanko me ihan tylyjä, jos mun mies ei tule?? Meidän mielestä toi ei olisi mitenkään järkevää, mies joutuisi ajelemaan hirmu pitkät matkat viikonlopun aikana ja rahaakin palaisi. Kummilapsi on kyllä rakas, mutta meillä tekee muutenkin rahasta tiukkaa..

Miks sen ois pakko tulla? Viime kesänä ei mun mieheni päässy työkiireittein takia tuleen mun kummitytön rippijuhliin, eikä kukaan kattonu kieroon ett mä siellä yksin lasten kanssa.

Hei

Eiköhän se ole nuorelle tärkeää, että kummit ovat paikalla.

Ei ne rippijuhlat niin tärkeät ole, että niiden takia pitäisi ajaa pitkä matka turhan päiten.
Edustat lasten kanssa perhettänne ja miehesi laittaa korttiin myös oman nimensä ja kun onnittelet sanot myös miehen puolesta onnea.

Enkä usko, että sankari huomaa jos joku vieras on paikalla, on hän varmasti sen verran täpinöissä kirkosta ja juhlista ja lahjoista.

Niin no, periaatteessa sen pitäisi olla päivänselvä asia, mutta mun suvusta ei aina ota selvää.. Vaikka kakkaako mä niiden mielipiteistä.. Meiän suvun naiset (kummilapsen äiti on siis mun serkku) on sellaisia, että kaikki odottaa toistensa soittoa, mutta kukaan ei soita, kun kaikki vaan odottaa, että se toinen soittaa. Sitten ne suutahtaa toisilleen "että kun ei sekään ole soittanut" aikoihin ja niin on vuosien kestoinen mykkäkoulu valmis. Ja meiän suvussa on herne vedetty nenään ihan olemattomista äänenpainoistakin..

Mutta kiva tietää, että muut on mun kanssa ihan samaa mieltä. Joku kyllä ihan varmasti huomaa, ettei mun mies ole mukana, eikä ne voi käsittää miksei.. vaikka sitä kuinka kertoisin.

Suku on pahin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Nökö:
Niin no, periaatteessa sen pitäisi olla päivänselvä asia, mutta mun suvusta ei aina ota selvää.. Vaikka kakkaako mä niiden mielipiteistä.. Meiän suvun naiset (kummilapsen äiti on siis mun serkku) on sellaisia, että kaikki odottaa toistensa soittoa, mutta kukaan ei soita, kun kaikki vaan odottaa, että se toinen soittaa. Sitten ne suutahtaa toisilleen "että kun ei sekään ole soittanut" aikoihin ja niin on vuosien kestoinen mykkäkoulu valmis. Ja meiän suvussa on herne vedetty nenään ihan olemattomista äänenpainoistakin..

Mutta kiva tietää, että muut on mun kanssa ihan samaa mieltä. Joku kyllä ihan varmasti huomaa, ettei mun mies ole mukana, eikä ne voi käsittää miksei.. vaikka sitä kuinka kertoisin.

Suku on pahin :)

Jos sukulaisesi on noin tarkkoja niin sano vain juhlissa jos joku tulee jotain kysymään, että miehesi soitti sinulle, että on sairastunut mahatautiin eikä voi lähteä ajamaan juhliin. En usko että sen jälkeen ihmetellään enää mitään, sillä kukaan ei ripuloivana lähde ajamaan autolla.

Ja koska olet itse ollut jo paikkakunnalla kauemmin niin et ainakaan kenenkään mielestä voi tartuttaa ketään piilevällä mahataudilla.

[/quote]

Jos sukulaisesi on noin tarkkoja niin sano vain juhlissa jos joku tulee jotain kysymään, että miehesi soitti sinulle, että on sairastunut mahatautiin eikä voi lähteä ajamaan juhliin. En usko että sen jälkeen ihmetellään enää mitään, sillä kukaan ei ripuloivana lähde ajamaan autolla.

Ja koska olet itse ollut jo paikkakunnalla kauemmin niin et ainakaan kenenkään mielestä voi tartuttaa ketään piilevällä mahataudilla.
[/quote]

Pidän tämän mielessä kaiken varalta. Tosin sairauden syyksi täytyy keksiä ihan joku muu. Meiän esikko pelkää vatsatautia ihan hysteerisenä :) Ihan se ja sama, vaikka iskä olisi satojen kilometrien päässä, niin likka alkaisi pelätä että se sairastuu kanssa. Sillä on tosta taudista pikkusen huonoja kokemuksia..

Yhteistyössä