Minun mielestä jotenkin "ÄLLÖTTÄVÄÄ" !!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annette-79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Annette-79

Aktiivinen jäsen
08.07.2006
3 438
0
36
Juteltiin tuossa just lasten kanssa noista lapsille soveltuvista lastenohjelmista. Esikoisella olis kova innostus katsoa neloselta minun mielestä idioottimaisia "lasten"ohjelmia. Ällöttävää räiskintää ja räjäyttelyä. Käskin kääntää kanavan kakkoseen, josta tulee mielestäni vielä 8 vuotiaalle sopivampia ohjelmia ja kun talossa on vielä kolme nuorempaakin ohjelmien katsojaa.

No juttu kääntyi sitten siihen mitä kaverit tekee ja saa tehdä. Vaikka yleensä aina muistutan, että kaverit tehköön mitä tahtoo tai mitä heille sallitaan, mutta meidän muksut tekee just niin kun minä tai isänsä sanotaan.

Yksi esikoisen kaveri saa kuulemma katsoa k-18 elokuvia :o :x James Bondia (k-15) katselee myös. Ja pleikkaripelejä on myös k-18, esim. Grand teft auto ( jos joku tietää ) :|

En tiedä, mutta minua alkoi ällöttää.

Mulla on samanikäinen poika ja oli jollain luokka kaverilla kylässä pelannut kyseistä peliä, Onnksi kertoi ja ei ole enää kaverin luo päässyt, kun ei osaa kuitenkaan olla pelaamatta kiellettyjä pelejä.

Alkuperäinen kirjoittaja canislupus:
Mulla on samanikäinen poika ja oli jollain luokka kaverilla kylässä pelannut kyseistä peliä, Onnksi kertoi ja ei ole enää kaverin luo päässyt, kun ei osaa kuitenkaan olla pelaamatta kiellettyjä pelejä.

Minä kielsin myös menemästä enää kyseisen kaverin luo.

Minua ihnottaa nuo animaatio paskat, mitä telkusta tulee lapsille. Kakkoselta tulee paljon lempeämpiä lastenohjelmia, ja ihanaa kun ovat eemeliä taas sunnuntaisin alkaneet näyttämään. Siis ennen oli paljon ihanempia nuo lasten ohjelmat, nykyään yhtä animaatio häsläpäslää... menee lapsikin sekaisin.

Mua "ällöttää" myös ja munkin tuttavapiirissä on perheitä,
joissa isommat 11-12v saavat pelata k-16 la jopa k-18 pelejä, joita sitten 5-7v:t seuraa vieressä :headwall:
Mä pyrin myös vielä pitämään noi ohjelmat meillä tosi siisteinä, lapset 6v ja 2v7kk.
Eli pääosin Kakkosen ohjelmat sekä sopivia DVD juttuja

Nojoo, kyllä 8v eli kakkosluokkalainen voi jo minun mielestäni Bondeja katsoa. Aika pliisua kamaahan nuo 007:t oikeastaan on. Varsinkin jos katsoo aikuisessa seuraassa, tai vähintäänkin niin, että aikuinen on siinä tavoitettavissa. Yksin ei taas ole hyvä katsoa.

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Kyllä mäkin katsoin tuonikäosenä Bondeja.

Eikä ällöttänyt silloin, eikä ällötä nyt.

Siis ihan täyttä paskaahan ne Bondit on... yliluonnollista skeidaa, eikä ole kyllä soveliasta lasten katsottavaksi. Minun mielestä ne ikärajat on tarkoitettu noudatettaviksi, tietysti muutaman vuoden voi joustaa varsinkin jos aikuisen seurassa katsoo, mutta että 8 vuotias katsoo k-18 leffoja ja sen tulisi olla vielä hyväksyttävää :o :headwall: Idioottimaista!

Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:

Siis ihan täyttä paskaahan ne Bondit on... yliluonnollista skeidaa, eikä ole kyllä soveliasta lasten katsottavaksi. Minun mielestä ne ikärajat on tarkoitettu noudatettaviksi, tietysti muutaman vuoden voi joustaa varsinkin jos aikuisen seurassa katsoo, mutta että 8 vuotias katsoo k-18 leffoja ja sen tulisi olla vielä hyväksyttävää :o :headwall: Idioottimaista!

Bondit muuten ei ole K-18 kamaa.

Öh. Kyllä mä niistä lapsena pidin. Nyt ovat vähän turhan vauhdikkaita laiskalle mielelleni. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Nojoo, kyllä 8v eli kakkosluokkalainen voi jo minun mielestäni Bondeja katsoa. Aika pliisua kamaahan nuo 007:t oikeastaan on. Varsinkin jos katsoo aikuisessa seuraassa, tai vähintäänkin niin, että aikuinen on siinä tavoitettavissa. Yksin ei taas ole hyvä katsoa.

samaa mieltä :D

Tiedän tyttöihmisen, joka katsoi kielettyjä elokuvia ja pelas väkivaltaisia pelejä ja vieläpä kuunteli heviä!
Menetetty tapaus :(
Tällä hetkellä on 23vuotta ja nyt jo saanut ylinopeussakot! Varppii GTA:n pelien syytä!
Ei mene enää kauaa, kun potkii mummoja kumoon :/

Oikeastaan mun mielestä on aika ällöttää yleensäkin se, että pienet lapset katsoo ohjelmia joissa tapetaan toisia ihmisiä.

Muutenkin olen aika usein miettinyt sitä ihmisten viehtymystä seurata toinen toistaan raaempia sarjoja ja elokuvia. Sen jännitysen haun mä ymmärrän, mutta sitä nyt voi saada ihan ilman sitäkin, että tapetaan kerta kerralta raaemmin ja esitetään asia aina kerta kerralta yksityiskohtaisemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:

Bondit muuten ei ole K-18 kamaa.

Ei olekaan vaan k-15 kuten jo ensimmäisessä viestissäni kerroin... kannattaa varmaan lukea tarkemmin ;) Mutta onko sillä väliä kun on kyseessä 8 v, joka niitä katsoo; pitäis olla melkein tuplasti ikää enemmän... mutta sillähän ei ole mitään väliä.

Alkuperäinen kirjoittaja J:
Tiedän tyttöihmisen, joka katsoi kielettyjä elokuvia ja pelas väkivaltaisia pelejä ja vieläpä kuunteli heviä!
Tällä hetkellä on 23vuotta ja nyt jo saanut ylinopeussakot! Varppii GTA:n pelien syytä!

voi ei, varmasti sen pelin syytä :( :laugh:

Siitä pelistä mä en tiedä mitään, meillä rankimmat pelit ovat k8-luokkaa ja lapset pelaavat mieluiten jo kolmivuotiaille sallittuja Mariopelejä.

eivätkä ole Bondejakaan katsoneet. Halusin vain huomauttaa, etteivät ne mulle ainakaan ihmeitä tehneet, vaikka jo pieninä niitä (vanhemmilta salaa) katsottiin.

Alkuperäinen kirjoittaja elmeri-meri:

voi ei, varmasti sen pelin syytä :( :laugh:

No josskinhan se syy on jos tekee mieli lakia rikkoa :whistle:

Mä taas tiedän lapsen, joka pelasi k-18 pelejä ala-asteikäisenä, sai katsoa mitä huvittaa ihan aina, ja niin paljon kuin lystää. Se tosin nykyisin asuu hoitolassa, koska pää on niin sekaisin. Mutta tää ei varmaan ole yhtään sopiva esimerkki, koska se ei ole yhtään hauskaa, eikä negatiiviset asiat tietenkään ole millään tasolla aiheutuneet ikätasolle sopimattomista asioista =)

No... lapsiakin on ilmeisesti erilaisia. Itse katselin telkusta sitä, mitä halusin 8-vuotiaana. Ainoastaan pienempänä äiti rajoitti katselua, mutta silloin menin nukkumaankin 8 aikaan illalla eli kaikki siihen mennessä tulleet ohjelmat oli ok. Bondit oli mun mielestä just parhaita.

Mitä musta tuli? FM yksityisyrittäjä, yks pysäköintisakko on tullut, kun en ollut pysäköintikieltomerkkiä huomannut. Terve parisuhde ja muutenkin normaali sosiaalielämä.

Mun lapset ei katso edes muumeja, kun pikkumyy on aika ilkee ja paha suustaan. Ainoa mitä saa katsoa, on pysäytettyjä kuvia, onkohan stillkuvia. Otettu esim. kuva jostain kauniista kukasta. Juniorkanavallahan niitä tulee.
Ne on muka tarkoitettu vauvaikäisille, mutta kyl ne soveltuu myös 12vuotiaille!!
Tuleepahan ainakin rauhaarakastavia aikuisia :)
Musiikkina meillä on operettimusiikit. Laulunsanat on järkiään joka kappaleessa sopimattomia.
Monissa annetaan ymmärtää jotain seksuaalisuutta, tai puututaan epäkohtiin elämänasioissa.
Ottakaa oppia, niin maailma pelastuu!