Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Mutta hei , kertokaa mulle: oliko näillä kouluampujilla ihan terve kuva maailmasta? Oliko? Onko näiden tapahtumien jälkeen korostettu, että olivat kiinnostuneita väkivaltaisista peleistä tms? Onko?
Mutta hei, eihän sillä ole mitään väliä.. eihän niissäkään tapauksissa kuollut kuin viattomia ihmisiä... mitäs väliä heillä meille on?
Mistäs me tiedetään mitä näiden kouluampujien mielessä on liikkunu ja miksi. Syitä voi hakea ties mistä, mutta yksin media ja väkivaltapelit ei ole syynä tuollaseen käyttäytymiseen.
Syitä löytyy monia. Myös vanhemmista löytynee syytä, kasvatuksesta, kasvuympäristöstä, geeneistä, perimästä.
Suomen MTT:n puoli on aika rappiolla, ikävä kyllä. Ihmisten välinpitämättömyys on huipussaan, kun kukaan ei näe huonosti voivaa ihmistä ja jos näkeekin, niin se avun hakeminen voi olla työlästä tässä nyky-yhteiskunnassa.
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja elmeri-meri:
näinhän se menee, ei se lapsi yksistään telkkarin tai pelien takia kasva kieroon tai rupea ihmisiä tappamaan, kyllä siinä on silloin PALJON MUUTAKIN vialla :/
Vahva peesi :attn:
Näiden kanssa samaa mieltä.
En yritä kasvattaa muksuani pumpulissa. Yritän kasvattaa maalaisjärjellä. Mä tunnen muksuni. Meillä puhutaan asioista ja käydään läpi asiat, jotka vaivaa mieltä.
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Mä tiedän muuten ihan oikeasta elämästä yhden tällaisen perheen, jossa äiti oli aika häiriintynyt (on edelleen), lapsista kaksi taitaa olla ihan kunnollisia, mutta yksi on / oli aikoinaan melkoisen sekopää... että KYLLÄ, geenesitä löytyy ja kasvatustyyleistä myös
Sä oot sitte vissiin täydellinen kasvattaja, perheen äiti yms? Et tee virheitä, vaan tuomitset muut ja ylläpidät mustavalkoista näkemystä asioista.
Miten sä määrittelet häiriintyneen, sekopään yms? Millä kriteereillä?
Ei se pumpulissakaan kasvattaminen ole aina hyväksi. Lapsi, jos on kauan kaikesta suojeltu ja varjeltu kaikelta pahalta, voi napsahtaa kertaalleen siitä, että sattuukin jotain ikävää, mihin hän ei ole ehkä osannukaan varautua.
Ihminen kuin ihminen voi napsahtaa millon tahansa, varsinkin sillon, kun tuntuu, että liika on liikaa. Se syy ei todellakaan aina ole mediassa, pelimaailmassa tai väkivaltaviihteessä.
Ennemmin mä syyttäsin yhteiskuntaa ihmisyyden heitteillejätöstä, välittämisen puutteesta ja terveyden alan palveluiden retuperäisyydestä.
Myös vanhempien rakkaus ja välittäminen tuntuu välistä olevan retuperällä, mitä lukee mediasta. Lapselle annettu aika on liian vähäistä.
Mein 6v muksu saa katsoa Pokemoneja, Code Lyokoa yms. Hän myös tietää sen eron oikeaan maailmaan. Eikä hän niitä yksin katso. Hänen kanssaan on keskusteltu asioista. Muksu uskoo, jos sanon hänelle, että ohjelma ei ole hänelle tarkoitettu. Esim. uutisissa voi olla sellasia pätkiä, että muksun ei tarvi nähdä.
Salkkarit ja Kauniit ja rohkeat kuuluu siihen kastiin, että olen miettiny joskus, millanen ihmismieli tuottaa sellasta kieroutunutta parisuhdepaskaa ettei ole varsin tosikaan.
Alkuperäinen kirjoittaja tasamaan tallaaja:
Toki ikärajat ovat tärkeitä ja niitä kuuluisi noudattaa! Omassa ympäristössäni olen kuitenkin huomannut, ettei se lopulta ole niin vaarallista mitä lapsi on päässyt näkemään tai pelamaan, vaan sillä on suuri merkitys miten koettu asia käsitellään kotona!
Tätä mä peesailen.