Minun mielestä outoa toimintaa kaupalta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unelmoiden
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

unelmoiden

Jäsen
07.05.2012
518
0
16
Ostin eilen iltapäivällä S-marketista lohen ja nyt meinasin alkaa tekemään siitä lounasta. Huomasin kuitenkin, että viimeinen käyttöpäivä oli eilen! Outoa tässä on siis minun mielestä se, että kaupassa ei ollut mitään lappua, että huom. päiväys tai muuta sellaista, vaan ihan normaalisti myivät niitä. Jotenkin luulin, että voisi olettaa tuotteilla olevan ainakin seuraavaan päivään käyttöikää, mutta onko tällainen ihan normaalia?

no ihmiset sitä työtä tekee, on jäänyt ehkä inhimillisesti huomaamatta.

normi käytäntö että laputetaan -30% mut riippuu tuotteesta/tuoteryhmästä et päivä vai kaksi ennen.

Olen oppinut katsomaan kaikista ruokatavaroista päivämäärät, sillä liian usein hyllystä löytyy tavaraa vanhentuneilla päivämäärillä. Tuossahan ei ole mitään virhettä tapahtunut, kun tavara ei ole vielä ehtinyt mennä vanhaksi.

Jäänyt huomaamatta päivämäärä. Kannattaa olla ensi kerralla tarkempi kun ostaa. Vie lohi tänään takaisin kuitin kanssa niin saat rahasi takaisin. Oliko valmiiiksi pakattu kala vai heidän oma pakkaama vaikuttaa myös.

Mulla kävi kerran vastaavasti, laitoin palautetta, ihan asiallisesti kysyin että mites tällaisten tuotteiden kanssa menetellään teillä yleensä kun on näin lyhyet päivämäärät jne. ja sain hyvityksen.

kannattaa soittaa kaupalle asiasta, on jäänyt alennuslappu siihe loheen laittamatta tms. harvoin myyvät samana päivänä vanhaksi menevää lohta tarkoituksella.

Eivät valitettavasti ehdi kaikkia tuotteita ja päiväyksiä tarkistella.
Itse olen virheistä viisastuneena oppinut sen, että jos itse löydän vanhentuneita tuotteita, käyn näyttämässä sitä henkilökunnalle.

Mitään väärää kauppa ei ole tehnyt, koska eilen kun ostit niin kalalla oli vielä myyntiaikaa jäljellä. Sen takia kaupat laittavat niitä -30% lappuja, jotta viimeisen myyntipäivän tuotteet saadaan ensin hyllystä pois. Toisin sanoen, jos näissä ei olisi lappuja kaivaisi ihmiset takarivistä ne jossa eniten päiväystä kerran kaikki saman hintasta.

Mutta kaupalla ei ole mitään velvollisuutta myydä sitä sulle halvemalla eikä antaa siitä mitään korvausta.

Yhteistyössä