Minun mies täysi idiootti ja kyvytön empatiaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chocolatte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Chocolatte

Aktiivinen jäsen
13.05.2007
2 239
0
36
Nyt kun näkyy olevan tällainen valitusaamu, niin minäkin hyppään mukaan..

Olen vähän alkanut miettiä miehen rahankäyttöä. Laskuihin menee jatkuvasti melkein koko tili ja sitte ostetaan ruat visalla. En ymmärrä miksei se voi kysyä vaikka joltaki lainaan muutaman kympin, kyllä silläki sais vaika viikon ruat kun oikein pihiksi aletaan, mutta ei. kun pitää saada pyöreä satanen nostettua visalta että voi esittää olevansa niin hyväpalkkainen kuin kaikki luulee. :headwall: Kyllä minä osaisin ruokarahoissa säästää, olinhan minä yhteen väliin yh.kin ja sain 20 riittämään viikoksi. Antas vaan mulle viiskymppiä jonka joltaki lainaa niin ihan hyvin sillä syötäis pari viikkoa. Alettas vauvalleki antamaan pikku hiljaa samoja ruokia. Niin että kyllä toi on ihan idooti raha-asioissa. Ihana kun se haluaa olla niin vastuullinen perheen elätyksessä, mutta minusta nyt keinot väärät...

Ja siitä empatian puutteesta. Ei se ainakaan minua ikinä ajattele. Tulee töistä niin ensinnä menee paskalle, sitte päiväunille hetkeksi ja sitte pelaa tai on koneella siihen asti että lapset menee nukkumaan. Ja minähän en saa mennä torkuille missään vaiheessa iltaa, vaikka täällä kukun vauvan kanssa 23-01 asti ja koitan pitää sen hiljasena että työssäkävijä saa nukkua. Pomppaan yöllä ylös kuin vieteriukko, että mies ei ehdi herätä kun vauva itkee. Nousen sitten seitsemältä ylös joka jumalaton aamu katkonaisten unien jälkeen. En sitten univelkojeni takia jaksa olla lapsille läsnä ja illalla kun oletan jotneki kummasti että mies voisi kans kattoa vähän lasten perään ku koneella istuu, niin tämä äijä alkaa mulle räyhäämään pari kertaa illassa, että "kato nyt mitä lapset taas teki, kun en katsonut niiden perään".. :headwall:
Ja mies on se joka kehtaa valittaa univelkojaan minua enempi! :kieh: Hyvähän niitä on valittaa, kun nukkuu joka yö 7-8 tuntia aika rauhassa. Viikonloppuna kun saisi nukkua univelkojaan, tämä pelaa pelejään vähintään aamukahteen, usein viiteen saakka. Ja sitten onki erinomainen syy maata krapulassa seuraavaan iltapäivään asti. Vaikka eihän hän tietenkään ole juonu kuin pari kaljaa pelatessa! :saint: :headwall:

Kyllä mulla alkaa olla sen verran univelkaa ja pimenevät illat ja viilenevät ilmat saa kaamosmasennuksen nostamaan päätään, että alan taas pikku hiljaa hautoa ajatuksia erosta. Vaikka enhän minä tietenkään mihinkään lähde. Montaa asiaa se parantais, mutta järki sanoo, että tämä nyt vain kuuluu tähän pikkulapsiaikaan. Ja kun rakkautta kerran on niin eiköhän me molemmat tästä vielä muututa entisiksi ihaniksi :saint: itseksemme jahka nämä kasvaa.. Nykyään annetaan liian helposti periksi parisuhteessa. En haluaisi liittyä siihen sakkiin toista kertaa..

ripaskalla muuten hyvä pointti. vaikka mulla oli paska entinen liitto, ni koskaan, ikinä en kellekään miestäni haukkunu, enkä hauku näin jälkikäteenkään. itehän mää sen olin valinnu, sehän kertoi vain minusta jotain, että valinta oli vähän pielessä.

empatiani sulle chocolaadi. kirjoitin näköjään täsmälleen samalla kellonlyömällä aika saman sisältöisen viestin (otsikolla missä on tän perheen tasa-arvo) ja voin sanoa, että ymmärrän sua täysin... eikö noissa ukoissa ole palautusoikeutta?

Mun mies sano mulle eilen jotain ihmeellistä, kun ihmettelin mitä se mussa näkee, kun musta ei oikein hyödy millään tavalla.

Se sano, että se ei tykkää minusta siksi, mitä minä teen, vaan siksi, että minä vain olen. Että minusta ei tarvitse olla hänelle mitään hyötyä ollakseni rakas. =) :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Ripaska:
Minusta on epäkypsää aikuisen toimintaa haukkua ja arvostella omaa puolisoa. Minkä kuvan se itsestäkin antaa?

Olen ennekin lukenut sinun avauksiasi kuinka miehessäsi on kaikki vikana

Miksi olet sitten miehen kanssa?

Eihän se ole epäkypsää. Mistä sinä tiedät, miltä siellä kotona tuntuu olla? mistä tiedät, kuinka paljon sokolaati yrittää?

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Mun mies sano mulle eilen jotain ihmeellistä, kun ihmettelin mitä se mussa näkee, kun musta ei oikein hyödy millään tavalla.

Se sano, että se ei tykkää minusta siksi, mitä minä teen, vaan siksi, että minä vain olen. Että minusta ei tarvitse olla hänelle mitään hyötyä ollakseni rakas. =) :heart:

tota... tää on tietysti ihan kivaa että teillä menee noin hyvin. mutta ihmettelen kyllä miten kuvittelet ap:tä piristävän sen, että sulla on hyvä mies? yritätkö vääntää veistä haavassa, eikö sulla ole tilannetajua vai oletko jotenkin empatiakyvytön??

Minusta on epäkypsää aikuisen toimintaa haukkua ja arvostella omaa puolisoa. Minkä kuvan se itsestäkin antaa?

Olen ennekin lukenut sinun avauksiasi kuinka miehessäsi on kaikki vikana

Miksi olet sitten miehen kanssa?

No nyt olen ihan järkyttynyt, että joku oikeasti muistaa minun kirjoituksia :o :laugh: Ei minun miehessä ole kaikki vikana. Kirjoitinhan tässäkin että ihana, kun se on niin vastuullinen perheen elannosta ja että rakastan sitä. Kieltämättä kyllä hyvät puolet jää usein huonojen puolien varjoon, mutta muistan ne kyllä. Ja missään ei ole niin ihana olla kuin miehen halattavana.

En minä nyt joka avauksessani ole miestäni haukkunu. Olenpa jopa muutaman kerran pelkästään hehkuttanut jotakin ihanaa juttua. Yritän arjessani sivuuttaa ne miehen huonot puolet,että tässä nyt kyetään elämään tämä pikkulapsiaika suhteellisen vähillä riidoilla, kun ne kuitenkin on ihan turhia. Puran pahaa oloani tänne, tuntemattomille ihmisille, jotka ei ikinä tapaamaan kyseistä ihmistä. Usein olen saanut purkauksilleni hyviä vastauksia, jotka ovat antaneet uutta näkökulmaa. Sillä syyllä nytkin lähdin liikkeelle.. Kyllä mulla useinkin kaduttaa omat purkaukset tänne, mutta turha niitä on myöhemmin poistella, kun niitä on joku kerenny jo lainaamaan.

Etkö ite ikinä tee väsyneenä ja vittuuntuneena mitään mitä myöhemmin katuisit? Mieluummin minä puran pahan oloni kirjoittamalla kuin että huutaisin ja itkisin kotona kaikkea ja kaikille...

Alkuperäinen kirjoittaja itku:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:

tota... tää on tietysti ihan kivaa että teillä menee noin hyvin. mutta ihmettelen kyllä miten kuvittelet ap:tä piristävän sen, että sulla on hyvä mies? yritätkö vääntää veistä haavassa, eikö sulla ole tilannetajua vai oletko jotenkin empatiakyvytön??

En. Tarkoitan, että toisesta ihmisestä voi tykätä ilman mitään ansiota. Ehkä ei tarvitsisi itse nousta öisin kuin vieteri tai yrittää pitää lasta hiljaisena.

Tarkoitin myös sitä, että kannattaa miettiä, miksi tykkää siitä toisesta, tekemisen takia, vai ihmisenä.

Ei tuo kyllä oo reilua sua kohtaan et joudut yksin lapset hoitamaan, mä en käsitä et miks niin monet miehet ei halua olla omien lastensa kanssa..kun meillä mies nauttii siitä et saa touhuta noiden tenavien kanssa ja tuntee jatkuvaa syyllisyyttä siitä kun kerkee olla kotona niin vähän. Jätät sen miehes viikonloppuna hoitamaan lapsia jospa se tajuais miten rankkaa se on

sitä minä vaan, että jos olet jo yhden huonon parisuhteen lopettanut, niin etkö oppinut siitä mitään? puhuminen on kaiken a ja o. me emme voi auttaa, sun pitää puhua sun miehen kanssa nää jutut. voimia. ja ps. koetan pitää huolen, etten olisi niin väsy, että teen/sanon kummia. puran vitutusta spinnaamalla ja pumpissa, joten ei tartte kotona kellekään kiukutella.

Minun avioliittoni ja parisuhteeni on kaukana täydellisyydestä ja meilläkin on omat ongelmanne ja vuoroin mieheni kanssa varmasti "inhotaan" toisiamme kun on vaikeaa.
Olemme silti todella onnellisia ja rakastamme toisiamme täysillä ja kunnioitamme PERHEEMME yksityisyyttä sillä että emme tuo negatiivisia asioita muiden luettavaksi nettiin.

Itsehän olemme puolisomme valinneet. (toivottavasti)

Minun avioliittoni ja parisuhteeni on kaukana täydellisyydestä ja meilläkin on omat ongelmanne ja vuoroin mieheni kanssa varmasti "inhotaan" toisiamme kun on vaikeaa.
Olemme silti todella onnellisia ja rakastamme toisiamme täysillä ja kunnioitamme PERHEEMME yksityisyyttä sillä että emme tuo negatiivisia asioita muiden luettavaksi nettiin.

Itsehän olemme puolisomme valinneet. (toivottavasti)

Musta on hyvä, että tänne voi valittaa. Samalla voi saada hyviä neuvoja. Salaileminen kuulostaa minusta aika pahalta.

Kun ihmisellä väsymys heittää yli, täytyisi sen toisen puoliskon tajuta se ja antaa toisellekin mahdollisuus nukkua.

Vapaa-aika (koneella tai muualla) ja lastenhoito ovat myös yhteisiä asioita.

Jos minä olisin Suklaa, panisin ukon todellakin niin seinää vasten, että muutoksen olisi pakko tulla. Tai ehkä se ei tule, jos on äijä on täysi paukkis.

Mutta tosissaan teidän elämänmalli on täysin väärä ja kohtuuton. Ei ihme, jos emäntä on täysin loppu ja vanne kiristää päätä. Niin kiristäisi minullakin!

Aplle jaksuja ja keskustele miehes kanssa.Taikka otat sukulaisilta/ystäviltä apuja,ettet täysin uuvu.
Mun mielestä tänne voi ja saa purkaa tuntojaan.Oli ne sit iloisia taikka surullisia.
Kaikkien ei näin tarvi tehdä,mutta sallittakoon se niille,jotka näin tekevät.

En saa sukulaisilta apuja, vaikka kysyn. Ei ole kuin miehen äiti ja sisko, joilta kysyä ja se äiti on jo niin paljon auttanu vahtimalla poikia kun olen käyny ajotunneilla, niin en oikein kehtaa siltä enää lisää kysyä. Alkaa jo olla vähän samoja merkkejä hänessä kuin silloin kun miehen sisko vei omaa vauvaansa sinne yökylään jatkuvasti niin anoppi kyllästy yövieraisiin kokonaan... Ja se miehen sisko ei ymmärrä tätä ahdinkoa. Lupailee aina että ottaap ian vauvan yökylään, mutta sitte se aina tyssää siihen että sen yrittäjämiehellä onki töitä. ihan niinku niille nyt olis kauhea rasitus ottaa se vauva yhdeksi yöksi kun se emäntä kumminki valvoo yhtä pitkälle kuin meidän vauva ja saa joka aamu nukkua niin pitkään kuin tykkää, koska niden nuorimmaisella on kuulemma niin upeat unenlahjat... jos tilanne olis toisin päin niin mulle olis itsestään selvää että vauva vois tulal meilel kylään. :headwall: ärsyttää kun täällä kaikki on semmosia omaan napaan tuijottajia niin minä kun aina heijastan läheisteni käyttäytymistä alitajuisesti, niin nyt sitte minäki vaan aina ajattelen että minua väsyttää, vituttaa, ja kukaan ei välitä.

Mene itse tienaamaan jos kerta miehen raha-asiat tökkii. Minä ymmärrän hyvin että mieluummin vinguttaa visaa kuin lainaa sukulaisilta. Visa on sitä varten, että sitä käytetään!!! Minusta olisi idioottimaisuuden huippu lainata muilta rahaa eikä käytä luottokorttia! Jessus välillä näitä mielipiteitä. Itsekin voi tehdä jotain jos noin ahdistaa ja lapsiahan ei ole tähän maailmaan kenenkään kanssa PAKKo tehdä!

No nyt sitte sanoin kaverille mesessä, että mulla on kauhea väsymys niin nyt sitte seki kirjoittaa oikein kapitaalikirjaimilla ja huutomerkeillä, että on mulla mieskin joka voisi joskus lapsia hoitaa ja että viikonloppuna pitäisi vain kylmästi käskeä mies hoitaa lapset ja nukkua ite pitkään. Olen kuulema vapaaehtoisesti yksinhuoltaja parisuhteessa ja alistuja.

No saattopa tuo osua oikeaankin. Ja ihan itseäni saan kyllä täsät tilanteesta syyttää, koska olen antanut miehelle paljon periksi siksi, että se kärsii migreeneistä ja stressaa itsensä ihan kipeäksi jos ei edes kotona saa olla rauhassa. Olen siis hemmotellu sen pilalle. Ja koska sillä oli huono itsetunto, kun meidän yhteinen taival alkoi, olen vetänyt näköjään överiksi sen itsetunnon tukemisen..
Fakta on, että ei siitä minun nukkumisesta tule mitään vaikka mies hoitaiski lapset. Sillä menee herkästi pinna niiden kanssa niin mites siinä nukut kun pelkäät että koska se räjähtää ja huutaa niille niin että kaikki itkee.. Mullkai alkaa olla uniongelmat niin krooninen juttu että monesti ku saisin nukkua niin uni ei vain tule... :|

Kyllä sä voit mun mielestä vaatia jotain. Kun muutenhan sinä olet siellä kotona vain palvelija. Miehen kuuluu tykätä sinusta, vaikka et jaksaiskaan aina tehdä niin kauheesti.

Alkuperäinen kirjoittaja lopettakaa se ukkojen haukkuminen:
Mene itse tienaamaan jos kerta miehen raha-asiat tökkii. Minä ymmärrän hyvin että mieluummin vinguttaa visaa kuin lainaa sukulaisilta. Visa on sitä varten, että sitä käytetään!!! Minusta olisi idioottimaisuuden huippu lainata muilta rahaa eikä käytä luottokorttia! Jessus välillä näitä mielipiteitä. Itsekin voi tehdä jotain jos noin ahdistaa ja lapsiahan ei ole tähän maailmaan kenenkään kanssa PAKKo tehdä!

no siitä visasta tulee lisää laskuja. Ei se ole ilmasta rahaa. Sukulaisilta vois saada rahaa lainaan ilman korkoja jos viitsis myöntää että ei meillä menekään nyt niin hyvin.

Ja joo. Minä himoitsen päästä töihin. haluan osaltani vaikuttaa tämän perheen raha-asioihin. Nuorin on vasta 10 kk. Olen hakenut pojille hoitopaikkaa vuoden alusta, että pääsen tekemään viimeisen työharjoitelun ja pääsisin viimein työelämään. Tuota autokouluakin käyn siksi, että se helpottaa töissäkäyntiä. Paskasaumaanhan se osui kaikkine maksuineen kun meillä just samaan aikaan sattui miljoona muutaki isoa rahareikää. :kieh:

Mäkin muistelen lukeneeni useita sun aloituksia surkeasta miehestäsi, jollen sekoita johonkin toiseen. Ja olikos niitä jotain seuranhakujuttujakin netistä tms.

Muuten en ala kommentoimaan, mut kuin et yksikään parisuhde ei parane netin keskustelupalstoille kirjoittelemalla. Sä itse päätät millaisessa ihmissuhteessa suostut elämään. Toisen muuttaminen on muutenkin todella vaikeaa (jollei lähes mahdotonta) eli usein täytyy punnita sitä miten itse on valmis muuttamaan omia käsityksiään parisuhteesta tai sitten etsiä uusi suhde.

Vois kaikkien palstalaisten ja kaverin kommenteista päätellä etten ole yrittäny tehdä asioille mitään. Olen yrittänyt, mies mietttii mutaman päivän tekemisiään ja sitte unohtaa koko jutun ja palaa entiseen. Viime keväänä mieitn kaamosmasennuksen eromietteissä, että jos meidän perhe-elämä ei muutu tasa-arvoisemmaksi silloin kun minäkin olen töissä ja ollaan rahallisesti samalla viivalla, niin en jumalauta ala tuota ukkoa enää kattella. Nyt alkaa olla ihan samat aatokset... :whistle:

Yhteistyössä