Minun on niin vaikeaa yrittää olla neuvomatta ystävääni lastenhoidossa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hillitsemätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hillitsemätön

Vieras
Itse olen aina tykännyt tehdä asiat omalla tavallani ja muiden neuvoja en ole kaivannut lastenhoitoon liittyvissä asioissa. Tai jos olen kaivannut, olen kysynyt. En pidä neuvojaan tyrkyttävistä.

PÄÄTIN, etten ala tyrkyttää omia neuvojani ystävälleni, kun hän saa lapsen. Ystäväni näyttää olevan hyvin riippuvainen toisten mielipiteistä ja lasteenhoitoon liittyvissä asioissa kääntyy herkästi muiden puoleen. Saatan toki sanoa mielipiteeni, jos hän sitä minulta suoraan kysyy. Mutta muuten yritän olla puuttumatta liikaa.

Mutta joskus se on vaikeaa. Joskus vain huomaan vahingossa puhuvani liikaa, antavani liikaa ohjeita... Tai en niinkään ohjeita, mutta kertovani omista kokemuksista niin kuin ne olisivat ainoa oikea tapa tehdä asiat.

Miten saan hillittyä itseni??

:wave: samaa "vikaa". tosin en aina valitettavasti ole oikeassa :D *harmi kyllä* ;)

eiköhän ystäväsi ole rakentanut kuitenkin suodattimen korvien väliin jos tuntuu että liikaa sataa neuvoja eri puolilta ja jos sitten pitää että on eri perspektiivejä ko asioihin ja siksi kyselee paljon..

musta on hyväksi havaittu keino jos jollain on joku klikki ja huomaan sen niin yritän toki auttaa sanomalla että meillä toimii näin, kokeile ihmeessä jos kaveri tuntuu tarvitsevan apua ko jutun suhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja hillitsemätön:
Itse olen aina tykännyt tehdä asiat omalla tavallani ja muiden neuvoja en ole kaivannut lastenhoitoon liittyvissä asioissa. Tai jos olen kaivannut, olen kysynyt. En pidä neuvojaan tyrkyttävistä.

PÄÄTIN, etten ala tyrkyttää omia neuvojani ystävälleni, kun hän saa lapsen. Ystäväni näyttää olevan hyvin riippuvainen toisten mielipiteistä ja lasteenhoitoon liittyvissä asioissa kääntyy herkästi muiden puoleen. Saatan toki sanoa mielipiteeni, jos hän sitä minulta suoraan kysyy. Mutta muuten yritän olla puuttumatta liikaa.

Mutta joskus se on vaikeaa. Joskus vain huomaan vahingossa puhuvani liikaa, antavani liikaa ohjeita... Tai en niinkään ohjeita, mutta kertovani omista kokemuksista niin kuin ne olisivat ainoa oikea tapa tehdä asiat.

Miten saan hillittyä itseni??

sano esimerkkejä mistä asioista ystäväsi kyselee muitten mielipiteitä?

Kannattaa miettiä kaksi kertaa mitä suustaan päästää;)
Minulla on kanssa ystävä,hällä esikoinen ja minulla 5lasta.Ystäväni tulee kylään ja alkaa saarnaamaan kuika hän tietää miten tämä asia tehdään ja miksi te vielä teette näin kun ihan kirjasta luin että tuossa iässä pitää tehdä näin:(

Arvaa kun välillä tekisi mieli sanoa että siinähän sitten hoidat viikon yötäpäivää ja toteutat kirjaasi kun kerran parempi kasvattaja olet:(

Yhteistyössä