Minun pitää tappaa itseni!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tapatan itseni!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tapatan itseni!

Vieras
Kun tänä vuonna ei näytä kevättä tulevan ollenkaan, hirvittäviä pakkasia vain on ja yhä on aamulla myöhään pimeää ja pimeä tulee aina vain aikaisemmin iltapäivisin, vaikka talvipäivänseisauskin meni jo ajat sitten! Sitä paitsi minulla on jaloissakin kipuja, joiden takia en pysty kävelemään kunnolla ja jos yritän ottaa särkylääkkeen, niin tulee ripuli, mutta kivut vain pahenevat! Itkettääkin koko ajan ja kaikki vihaavat minua, eikä tuonne uloskaan voi mennä koska siellä on hirveän kylmä, vaikka laittaisi miten paljon vaatetta päälle.

Kun tänä vuonna ei näytä kevättä tulevan ollenkaan, hirvittäviä pakkasia vain on ja yhä on aamulla myöhään pimeää ja pimeä tulee aina vain aikaisemmin iltapäivisin, vaikka talvipäivänseisauskin meni jo ajat sitten! Sitä paitsi minulla on jaloissakin kipuja, joiden takia en pysty kävelemään kunnolla ja jos yritän ottaa särkylääkkeen, niin tulee ripuli, mutta kivut vain pahenevat! Itkettääkin koko ajan ja kaikki vihaavat minua, eikä tuonne uloskaan voi mennä koska siellä on hirveän kylmä, vaikka laittaisi miten paljon vaatetta päälle.

Kykenetkö näkemään mitään hyvää tässä hetkessä? Esim.Aurinkoinen päivä, elämisen lahja, jos on kipua...siirrä ajatus unelmiisi, hyviin muistoihin tai ala piirtämään tai kirjoittamaan siitä mitä hyvää näet ympärilläsi. Tärkeintä on että pyrit siirtämään ajatuksesi kivusta pois, kehosi ja mielesi ovat täysin riippuvaisia toisistaan..jos tunnet kipua jaloissasi se johtuu todennäk. Vain siitä että mielesi sairastaa/ olen itsekkin sen kokenut kun mieli on sairastanut niin keho reagoi niihin eri kiputiloilla. Tärkeintä olisi puhua ahdistuksesta jollekkin tai soittaa apua! Itsensä tuhoaminen ei ole vaihtoehto, elämää on jäljellä ja parempaa tulossa kuin vain jaksaa uskoa niin! Jokainen päivä on uusi mahdollisuus..!! Voimia!

Voimia! Kuulostaa siltä, että oot syvissä syövereissä ja yksin. Apua kuitenkin on olemassa, tartu siihen! Valita kivuista ja sivuoireista lääkärille, kokeile eri lääkäristä. Pura mieltäsi ystävälle, puolisolle, lapselle, psykologille, papille, diakonille, jollekin joka kuuntelee. ET voi jäädä tuohon tilanteeseen yksin. Kesä tulee, valo lisääntyy, säät lämpenee, elämä muuttuu vielä paremmaksi.

Mulla ainakin jalat on ihan hyvät. Mulla on talvella matkaesitteitä joita selaamalla tulee parempi mieli. En mä jaksa stressata siitä että on sisällä. Mä stressaisin ihan kauheesti jos joutuisin ulos kovaan pakkaseen.

Nivelkivut voivat johtua siitä, että sinulla on ollut suolistotulehdus. Harva tätä tietää http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00071

... ja jos ei voi kävellä, mene uimahalliin.

Itsarihalut häviää, kun teet itsestäsi kiireisen. Tee jotain mikä kiinnostaa ja jos ei mikään kiinnosta, niin ala vaikka virkkaamaan ja sitten myyt tuotoksesi jossain, missä on ihmisiä.

Kai se on niin että joillekkin vain jaetaan huonommat kortit kuin toisille... Itse olen viisi vuotta taistellut vakavan masennuksen ja itseinhon kanssa. Ei ole ollut apua pillereistä tai minkäänlaisista ammattiauttajista. Alkaa pikkuhiljaa toivo hiipua. Päihteet ovat aina kuuluneet elämääni, mutta vasta hiljattain niistä tuli minulle ongelma. Opiaattiriippuvainen olen ja suonensisäisesti käytän. Alkanut tuntua viemä raskaammalta. Ehkä olisi aika luovuttaa?

Kai se on niin että joillekkin vain jaetaan huonommat kortit kuin toisille... Itse olen viisi vuotta taistellut vakavan masennuksen ja itseinhon kanssa. Ei ole ollut apua pillereistä tai minkäänlaisista ammattiauttajista. Alkaa pikkuhiljaa toivo hiipua. Päihteet ovat aina kuuluneet elämääni, mutta vasta hiljattain niistä tuli minulle ongelma. Opiaattiriippuvainen olen ja suonensisäisesti käytän. Alkanut tuntua viemä raskaammalta. Ehkä olisi aika luovuttaa?

Höpsis! Nyt keksit keinon millä paranet, kirjoitat siitä kirjan ja menestyt. Ihan aluksi voisit katsella elämääsi lintuperspektiivistä, out of the box, lähtemällä siitä arjesta pois muutamaksi viikoksi tai kuukaudeksi. Teet suunnitelman paperille ja noudatat sitä.

Höpsis! Nyt keksit keinon millä paranet, kirjoitat siitä kirjan ja menestyt. Ihan aluksi voisit katsella elämääsi lintuperspektiivistä, out of the box, lähtemällä siitä arjesta pois muutamaksi viikoksi tai kuukaudeksi. Teet suunnitelman paperille ja noudatat sitä.
Itseasiassa olen toistaviikkoa kaverin nurkissa ollutkin. Mutta niin, eihän sitä ikinä pitäisi luovuttaa. Alkaa vain tosissaan tuntua siltä että jotkut ihmiset eivät ole tarkoitettu tähän maailmaan

Itseasiassa olen toistaviikkoa kaverin nurkissa ollutkin. Mutta niin, eihän sitä ikinä pitäisi luovuttaa. Alkaa vain tosissaan tuntua siltä että jotkut ihmiset eivät ole tarkoitettu tähän maailmaan

Olen eri mieltä. Mikäli et olisi tarkoitettu tähän maailmaan, ei hedelmöitystä olisi tapahtunut tai sikiö olisi kuollut kohtuun.

Masentuneena on tosi vaikea nähdä valoa tunnelin päässä. Kaikki on mustaa. Pitäisi löytää jokin pieni asia, tai muistaa jokin vanha asia, mistä tajuaa, että hetkinen, eihän tämä aika ole kuin pieni hetki elämästä. Vaikka olisit sairastanut 10 vuotta, ei sekään ole maailmanloppu. Voit opiskella vaikka 90-vuotiaana tohtoriksi, jos vain opiskelu kiinnostaa.

Tärkeää olisi yrittää oppia löytämään ulospääsy ikävistä ajatuksista. Eli pitäisi tunnistaa, mitkä ajatukset vievät sinut sinne suohon. Mikäli esimerkiksi ajatukset menee omiin epäonnistumisiin, pitäisi ajatukset kääntää johonkin mukavampaan. Menneitä kun ei voi muuttaa ilman aikakonetta, jota ei ole olemassakaan!

Ihmiselle jokainen uusi päivä on uusi mahdollisuus. Mikäli voit, aloita päivä toistamalla ääneen (tai ainakin ajatuksissa) itsellesi useita kertoja "tästä tulee hyvä päivä, tästä tulee hyvä päivä". Kuulostaa klisheeltä, mutta on toiminut jo useassa sukupolvessa :)

Serkkuni taisi ajatella samoin. Jäljelle jäivät surevat lähiomaiset. :(
Sama juttu erään toisen kanssa. Tappoi itsensä melkein 20 vuotta sitten, mutta minulla on edelleen kova ikävä ja hän vierailee ajatuksissani todella usein. :cry:

Olen käynyt monta kertaa lääkärissä, mutta lääkärit sanovat vain, että kipu johtuu lihavuudestani eivätkä edes viitsi tutkia niitä. Vaikka olen laihduttanutkin, niin silti niihin vain sattuu.

Tyypillistä puoskarointia. Kipu ei voi johtua lihavuudesta.

Oletko kokeillut jättää hiilihydraatit pariksi kuukautta pois? Eli siis pastat, sokerit, hedelmät jne. Mikäli tämä tuottaa tulosta, ala etsiä ruoka-ainetta, joka tuottaisi tulehdusta suolistoon ja sitä kautta niveliin. Monet ovat kertoneet vehnän olevan yksi syyllinen, toiset maitotuotteiden joissa on karrageenia jne.

Kuriositeettinä: oletko homeallerginen?

Tyypillistä puoskarointia. Kipu ei voi johtua lihavuudesta.

Oletko kokeillut jättää hiilihydraatit pariksi kuukautta pois? Eli siis pastat, sokerit, hedelmät jne. Mikäli tämä tuottaa tulosta, ala etsiä ruoka-ainetta, joka tuottaisi tulehdusta suolistoon ja sitä kautta niveliin. Monet ovat kertoneet vehnän olevan yksi syyllinen, toiset maitotuotteiden joissa on karrageenia jne.

Kuriositeettinä: oletko homeallerginen?
Kipu voi johtua lihavuudesta, sillä jalat joutuvat kovaan rasitukseen pidellessään painavaa yläruumista pystyssä. Etenkin polvet ja nilkat kärsivät.

Kipu voi johtua lihavuudesta, sillä jalat joutuvat kovaan rasitukseen pidellessään painavaa yläruumista pystyssä. Etenkin polvet ja nilkat kärsivät.

Niinhän sitä kuvittelisi, mutta yllätykseksi lihavilla on lujempi luusto ja nivelet kuin normaalipainoisilla (tämä siksi, että luu vahvistuu paineessa). Lihaksisto on tietenkin tärkeä ja oli lihava tai laiha, lihakseton ihminen voi kokea kipua missä vain, koska tuki ei toimi.

Tähän vielä se, että sitten jos tulee nivelrikko, lihotaan, jonka jälkeen lihaksiston merkitys korostuu entisestään.

Niinhän sitä kuvittelisi, mutta yllätykseksi lihavilla on lujempi luusto ja nivelet kuin normaalipainoisilla (tämä siksi, että luu vahvistuu paineessa). Lihaksisto on tietenkin tärkeä ja oli lihava tai laiha, lihakseton ihminen voi kokea kipua missä vain, koska tuki ei toimi.

Tähän vielä se, että sitten jos tulee nivelrikko, lihotaan, jonka jälkeen lihaksiston merkitys korostuu entisestään.
Todella huonoa provoamista.

Uusimmat

Yhteistyössä