minusta se ettei ihminen hoida seksuaalista haluttomuuttaan on henkistä väkivaltaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pihka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pihka"

Vieras
haluttoman puoliso kokee itsensä ei haluttavaksi,ehkä jopa rumaksi, kauheinta kuitenkin on se että ei voi tuntea että oma rakas haluaa.

Olen keskustellut seksuaaliterapeutin kanssa ja hän on sanonut että haluttomuuteen on aina syy ja se on hoidettavissa jos molemmat puolisot haluavat.

Seksuaalisesti haluttomat,hakekaa siis apua ongelmaan joka loukkaa puolisoanne! jokaisella on oikeus kokea olevansa haluttu, haluttomuus taas on ongelma joka pitää hoitaa,ihminen joka ei lähde ratkomaan haluttomuuttaan satuttaa tahallaan puolisoaan.

Neuvontapuhelin | Sexpo-säätiö

Tuolta voi vaikka aloittaa ongelman ratkaisemisen(lääkärissäkin on hyvä käydä sulkemassa lääketieteelliset syyt pois)

eniten minua kiinnostaa se että miksi ihminen ei halua haluta? jokainen on kuitenkin varmaan joskus tuntenut halua, jokainen siis tietää että se tuntuu hyvältä. Miksi siis seksuaaliterveydestä ei pidetä huolta? (ei tarkoita pelkästää sukupuolitautien ehkäisemistä vaan myös tervettä seksuaalisuutta) Kukaan ei ansaitse sitä ettei oma rakas halua, se tuntuu samalta kuin se että sais turpaansa joka päivä!

Itse elän seksittömässä suhteessa, tiedettiin molemmat olevamme aseksuaaleja jo kun tavattiin. Seksiä on harrastettu vain lasten hankkimisen takia ja joskus kokeiltu että ollaanko muututtu ja alettu pitää seksistä mutta ei. Näinkin voi elää. Meillä on tasapainoinen elämä emmekä koe olevamme sairaita. Ei vaan ole sitä halua. Rakkautta voi osoittaa monella muullakin tavalla.

Mitä jos se haluttomuus johtuukin siitä asiasta jatkuvasti jauhavasta puolisosta, joka ei keskusteluista huolimatta suostu/kykene/halua/ymmärrä muuttaa omaa ajatteluaan/toimintaansa niissä asioissa jotka haluton kokee itselleen tärkeiksi ja haluamisen kannalta merkityksellisiksi?

Haluttomuuden syynä voi olla myös fyysinen sairaus ja siihen saadut hoidot. Ei silloon lähdetä ekana ettimään apua haluttomuuteen vaan keskitytään paranemaan siitä sairaudesta ja halut palaa sitte ajallaan.

En hetkeäkään usko että haluttomuus on aina hoidettavissa. Onpa melko huono terapeutti.
Ja jos puoliso on noin pakkomielteinen ja kääntää toisen haluttomuuden henkilökohtaiseksi loukkaukseksi itseään kohtaan (ja jauhaa siitä täällä jatkuvasti), on tällä päässä vikaa niin paljon että tarvitsee itse hoitoa. On varmasti sitten hoidettavissa tuokin vaiva. Terveen ihmisen itsetunto kestää kyllä toisen haluttomuuden.

Itse elän seksittömässä suhteessa, tiedettiin molemmat olevamme aseksuaaleja jo kun tavattiin. Seksiä on harrastettu vain lasten hankkimisen takia ja joskus kokeiltu että ollaanko muututtu ja alettu pitää seksistä mutta ei. Näinkin voi elää. Meillä on tasapainoinen elämä emmekä koe olevamme sairaita. Ei vaan ole sitä halua. Rakkautta voi osoittaa monella muullakin tavalla.

Mitä kautta tapasit puolisosi? Itse koen olevani aseksuaali, mutta tuntuu että muut ympärillä olevat ihmiset painostaa parisuhteeseen (ovat tehneet niin viiden vuoden ajan) ja äitikin on alkanut puhumaan lapsenlapsista, vaikka mulla ei ole ollut ketään...

Tottakai ne terapeutit sanoo tuollaista, se on niille mainosta, saavat enemmän asiakkaita. Todellisuudessa haluttomuus ei aina ole ongelma eikä hoidettavissa, kaikki eivät ole niin seksuaalisia.

Jos haluttomuus johtuu halun puutteesta eikä asialle ole kiinnostusta tehdä mitään, niin erotkaa nopeasti tai sopikaa vapaasta suhteesta, jos mahdollista. Mitä nopeammin eroaa, sitä paremmat mahdollisuudet kummallakin on löytää rinnalleen sopivampi kumppani.

Seksuaalisuus on niin iso asia että jos siinä kohtaa ei sopua löydy, niin stressi lyhentää sen 10-vuotta kummankin elämää. Eletty aikakin on aivan turhaan enimmäkseen vitutusta ja ahdistusta.

Juu, jos siis olisi kyse haluttomuudesta, joka ei johdu mistään sairaudesta tms, niin veikkaan, että haluaisin erota, tai luvan hakea seksiä muualta. Ei se oikein mene, että toinen pakotetaan seksiin, mutta ei sekään, että pakotetaan seksittömyyteen.

Omassa suhteessani ainakin haluttomuutta lisää se jatkuva painostaminen ja mököttäminen. Mielestäni en ole epänormaali, vaikka en seksiä koko ajan halua, mutta nämä mieheni mielestä liian vähäiset halut siis vähenevät entisestään, kun toinen käyttäytyy rumasti. Kuka nyt ilkeän kanssa haluaa ja vielä pitäisi itse tehdä aloite.

Juu, no ei ilkeästi käyttäytyminen mihinkään seksiin ainakaan johda. Ymmärrän kyllä toisaalta turhautumisen, mutta eipä tulisi mieleenkään kiukuttelemalla miestä seksiin painostaa.

Meillä homma menee niin että noin viikon jaksan olla mukava, lämmitellä ja ehdottaa kauniisti. Jotakuinkin viikon jälkeen rupeaa turhauttamaan pahasti ja parin viikon jälkeen on jo fyysisiä kipuja ja vitutus sitä luokkaa että alkaa näkymään arjessa. Ymmärrän että en silloin ole enää viehättävä. Kolmen viikon kohdalla olen jo monta kertaa vetänyt käteen internetin pimeinä tunteina. Helpottaa hieman ja arki tasaantuu. Eikä vaimokaan näytä yhtään niin haluttavalta kuin xxx.xxx sivun silikonihurjastelijat, joten saa olla rauhassa.

Aviomiehenä sitä tuo käteenveteleminenkin alkaa jo tympäisemään ja siitä tulee morkkis ja itsetuntokysymyksiä. Nelikymppinen runkkari. Hurraa.

Kerran kuukaudessa kun oikeasti tapahtuu, niin touhulle on jo niin mahdottomat odotukset että sitä melkein pettyy. Vaimo on, tai on olevinaan, älyttömän tyytyväinen ja ihmettelee että miksei useammin. Minuakin hymyilyttää pari päivää. Sitten juttu alkaa alusta.

Minua vaivasi niin paljon miehen asioiden hoitamattomuus, että se vei kiinnostuksen myös seksiä kohtaan hänen kanssaan.
Minua stressasi niin paljon se, että vuokrat olivat rästissä ja jouduin ottamaan lainoja, että selvittäisiin eteenpäin. Ja minä siis maksoin lähes kaikki laskut. Mies makseli vain omiaan, autokuluja yms. Maksoi tai ei maksanut......

En voinut kunnioittaa miestä ja se vaikutti myös seksielämään. Minusta tuli haluton. Tosin siihen haluttomuuten en tarvitse apua. Tämä mies on jo ex.

Yhteistyössä