Minusta tuntuu, että imettäviä syyllistetään ihan suotta vouhottomisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viears
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viears

Vieras
Kun lukee noita ketjuja niin oikeastihan se menee niin, että ne jotka ei syystä tai toisesta imetä niin nousevat vastarintaan koko imetystä vastaan. Ja huutavat korvikkeen nimeen milloin mistäkin syystä.

Outoa minusta, että niin rajusti nämä korviketta antavat syyllistävät niitä jotka tahtovat tehdä niinkuin se on tarkoitettu eikä antaa sitä korviketta. Ja sitten syytetään, että imettävät parjaa korviketta antavia mutta he itse kokee siitä jotain syyllisyyttä niin, että syyllistyvät ihan kaikesta.

Ja musta tuntuu, että ei-imettäviä syyllistetään ihan turhaan yrityksen puutteesta ja laiskuudesta ja empatian puutteesta ja siitä, että ne ei vain halua olla hyviä äitejä.

Hienoahan se on että pystyy imettämään, oikeasti. Tunnustan kateellisuuteni kun itse en siihen pystynyt, maitoa ei vaan tullut,ei niin millään. Kun aina vaan ei voi tehdä "niin kuin on tarkoitettu".

Mua ainakin on tässä loukannut se että joka paikassa tuota imetystä oikein korostetaan. Korvikkeissakin lukee kissan kokoisilla kirjaimilla että RINTAMAITO ON IMEVÄISEN PARASTA RAVINTOA. Niin, kyllä mä sen tiedä, mua vaan luonto ei ilmeisesti luonnut imettämään kun maitoa ei herunut. Sitten kun vielä vento vieraskin kassa jonossa eksyi mua haukkumaan laiskaksi kun en imetä niin meni viimeinen käpy. Oikeasti, kaikki imettajät ei ymmärrä kuinka vaikea asia tuo voi olla? En puhu toki kaikista imettäjistä, on niitä fiksujakin jotka oikeasti ymmärtää kuinka kipeä asia tuo saattaa äidille olla. Silloin tuo vouhotus käy ihan oikeasti vituttamaan, kun et ole äiti etkä mikään. Ja itse kuitenkin tiedän sen työn määrän jonka tein että maitoa olisi lähtenyt herumaan.Pumppailut kolmen tunnin välein yötä päivää 1 1/2 kuukautta...kaikki mahdolliset ja mahdottomat konstit. Ja meillä vielä tuollainen keskosvauva joka ei kyennyt ekaan kuukauteen imemään rinnasta oikeastaan lainkaan. Osasi kyllä, mutta ei jaksanut kun maitoa herui niin kamalan vähän. Ehkä sen 5ml kerralla.

Kyllä, tunnustan, koen syyllisyyttä kun syötän korviketta. Mutta jos en sitä tekisi lapsi ei saisi minkäänlaista ravintoa. Se imetys ei oikeasti ole aina itsestään selvyys ja valitettavasti niin moni imettäjä tuntuu pitävän sitä itsestään selvyytenä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Ja musta tuntuu, että ei-imettäviä syyllistetään ihan turhaan yrityksen puutteesta ja laiskuudesta ja empatian puutteesta ja siitä, että ne ei vain halua olla hyviä äitejä.

peesi.
Olisin imettänyt kauemmin ellei maidon tulo olisi loppunut.Poika ei millään meinannut alkaa juoda pullosta korviketta.Sitten kun oli kova nälkä niin pullo kelpas.Ostin Avent pullon kun se muistutti tissiä.

Kuinkahan monta aloitusta täällä on ollut tyyliin ei-imettävät äidit ovat huonoja? Aika monta.

Miksi pitää kaivella napaansa TOISTEN ihmisten tekemisillä ja tekemättä jättämisillä? Eikö pääasia ole se, että lapsi ruokitaan?

TUPUTTAMINEN JA TUOMITSEMINEN ON MOLEMMAT IHAN PERSEESTÄ!!!

Meillä käytetään kestovaippoja ja vajaa puolivuotias tyttö elää edelleen pelkällä äidinmaidolla.
Sisko käyttää kertsejä ja hänen samanikäinen tyttönsä syö korviketta ja kiinteitä.

Me tullaan vallan mainiosti toimeen keskenämme, eikä kumpikaan arvostele toisen tekemisiä.

Melkein voisin nostaa meidät jalustalle tästä hyvästä, ottakaahan mallia :D

Yhteistyössä