Minut valittiin koulutukseen mutte nyt en haluakaan mennä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Surusimmu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Surusimmu"

Vieras
Olis tossa parin viikon päästä alkamassa työvoimakoulutus johon hain ja nyt tuntuu oikeesti siltä että mua ei kiinnosta ja en halua menä sinne :( Ahdistaa, masentaa, v*tuttaa koko ajatus kouluun menemisestä.

Ensin olin innoissani että tämä ala voisi olla minulle juuri hyvä, mutta nyt tuntuu että en minä jaksa tuollaista opiskella niin kauan... kun tällä hetkellä rahatilannekin on tosi huono. Velkaa on jne. Lisäksi kouluun olisi aika pitkä matkakin ja minulla ei ole omaa autoa, eikä sellaista ole todellakaan varaa ostaa...

Nyt oon hirveellä kiireellä yrittäny lähettää työhakemuksia että mun ei tarttis mennä kouluun.

Sai tuo koulutusasia ainakin puhtia mun työnhakuun...

Mä en vaan tiedä mitä mä teen... jos vaan kieltäydyn koulutuspaikasta niin menetän tuet.. ja sit on entistä huonompi rahatilanne ennen ko saan töitä..

Jospa sinulla on viimehetken paniikki, koska aikaisemmin ajatus koulutuksesta tuntui hyvältä, mutta nyt kun pääsit koulutukseen ja koulutus lähestyy, niin ei enää tunnukaan samalta, vaan alat keksiä syitä ja keinoja, jolla voit välttää koulutukseen menon.

on se kumma kun kaiken pitää olla niin hirveän kivaa ja mukavaa jne jne. Ei tuolla tyylillä kyllä mikään etenekään. On tässä muutkin joutuneet tekemään yhtä sun toista "ei niin kivaa" elämässään. Eikä se työssä käyminenkään aina "niin " hirveän kivaa ole ja joskus oikein vituttaa herätä, mutta silti tässäkin maassa useimmat aamulla/päivällä /yällä sinne töihin lähtevät. Hiukan ASENNETTA! Tuet saakin loppua jos ei mikään kiinnosta.

No kuule: menet vaan! Sen voi sitten keskeyttää, jos palkkatyö löytyy. Kyllä kannattaa pitää itsensä liikkeessä. Työnantajatkin katsovat kieroon, jos ei ole mitään töiden väleissä tehnyt. Mitä haittaa sinulle on tuosta työvoimakoulutuksesta? Onko toimeentulotukiluukku parempi vaihtoehto? Tarveharkintaista voit saada koulutuksen aikanakin, jos tosi tiukkaa tekee. Älä hannaa, vaan mene. Ja etsi samalla jotain muuta, jos siltä tuntuu.

[QUOTE="Surusimmu";23573847]Olis tossa parin viikon päästä alkamassa työvoimakoulutus johon hain ja nyt tuntuu oikeesti siltä että mua ei kiinnosta ja en halua menä sinne :( Ahdistaa, masentaa, v*tuttaa koko ajatus kouluun menemisestä.

Ensin olin innoissani että tämä ala voisi olla minulle juuri hyvä, mutta nyt tuntuu että en minä jaksa tuollaista opiskella niin kauan... kun tällä hetkellä rahatilannekin on tosi huono. Velkaa on jne. Lisäksi kouluun olisi aika pitkä matkakin ja minulla ei ole omaa autoa, eikä sellaista ole todellakaan varaa ostaa...

Nyt oon hirveellä kiireellä yrittäny lähettää työhakemuksia että mun ei tarttis mennä kouluun.

Sai tuo koulutusasia ainakin puhtia mun työnhakuun...

Mä en vaan tiedä mitä mä teen... jos vaan kieltäydyn koulutuspaikasta niin menetän tuet.. ja sit on entistä huonompi rahatilanne ennen ko saan töitä..[/QUOTE]

Kokeilisit edes. Mikäänhän ei estä sua hakemasta samalla töitä, ja luomasta kontakteja ko. koulutuksen avulla. Ehkä tykkäätkin siitä, ehkä se on sun juttusi.

Jos ei koskaan uskalla, tai huvita, niin ei voi mitään saadakaan. Joten rohkeasti kokeilemaan edes!

Yhteistyössä