Minuu niin itkettää kun tuo ukko ei tee ja auta ollenkaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkua ja tuherrusta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itkua ja tuherrusta

Vieras
Meillä olisi tiskikoneen korjausta yms mutta mies ei vaan osta sitä osaa mikä tarvisi ostaa. "Minun" työt sitten viivästyy enkä saa aloitettua mitään kun ei ole tärkeitä juttuja apuna. Mä en enää jaksa. Hän on vain töissä ja ajattelee töitä eikä tätä kotitaloutta.

tiedätkö mikä osa se o ja mistä saa?jospa haet sen ja sit ku mies tulee pyydät ystävällisesti korjaamaan sen??tämä autto meillä!kyl toisinaa saa vieläki muistuttaa,mut alkaa oppi menee perille!

mä oon kans tehnyt ite tollasissa tilanteissa, vaikka hampaat irvessä. Jos tiiän etten osaa, mietin hartaana ääneen, pyytäisinkö oman isäni tai veljeni paikalle tai olishan se aviomiespalvelukin... Appiukko tehoaa aika hyvin.

Meidänkin äiti tekee noi hommat aina itse. Tuloksena vaan on se, että isä ei sitten osaa tehdä mitään, polttopuutkin äiti sahaa moottorisahalla ja hakkaa kirveellä. Vaihtaa pyöränkumit, siivoo, tekee ruuan, puhdistaa viemärit yms.

Mä en tommoseen suostu, en halua loppuelämääni olla miehen kanssa, joka aina sanoo, ettei osaa tai viitsi.

En suosu siihen minäkään että anna periksi miehelle jotak todellakin miehen pitäisi viitsiä tehdä. Perseestä vaan tämä eläminen hänen kanssaan kun keskittyy ihan muihin hommiin, onko tämä ollenkaan rakkautta?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En suosu siihen minäkään että anna periksi miehelle jotak todellakin miehen pitäisi viitsiä tehdä. Perseestä vaan tämä eläminen hänen kanssaan kun keskittyy ihan muihin hommiin, onko tämä ollenkaan rakkautta?

Laiska se vaan on. Kai se luulee, että sä teet sen kuitenkin jos se ei tee. Lopeta säkin hommat ja keskity vaikka teeveen katteluun.

Minä hoitaisin tuon asian ihan päinvastoin, siivoaisin kaiken täydellisesti ja laittaisin miehelle upeat ateriat ja sitten pyytäisin miestä tekemään jotain kun hän olisi tyytyväisenä ja onnellisena. Ei sillä pahalla tai kostolla saa muuta kuin pahaa aikaiseksi. Ei niitä miehiä niin vain muuttamaan pysty. Parempi tehdä kodin ilmapiiri niin onnelliseksi että mies haluaa tehdä asioita teidän yhteisen elämän eteen ei niin että hänen on pakko tehdä. Epäreiluahan tuo on, mutta kaikkia ei ole siunattu miehellä joka tekee kunhan vaimo lopettaa kodinhoidon. Saattaa se viha ja haluttomuus olla kotona vaan kasvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Minä hoitaisin tuon asian ihan päinvastoin, siivoaisin kaiken täydellisesti ja laittaisin miehelle upeat ateriat ja sitten pyytäisin miestä tekemään jotain kun hän olisi tyytyväisenä ja onnellisena. Ei sillä pahalla tai kostolla saa muuta kuin pahaa aikaiseksi. Ei niitä miehiä niin vain muuttamaan pysty. Parempi tehdä kodin ilmapiiri niin onnelliseksi että mies haluaa tehdä asioita teidän yhteisen elämän eteen ei niin että hänen on pakko tehdä. Epäreiluahan tuo on, mutta kaikkia ei ole siunattu miehellä joka tekee kunhan vaimo lopettaa kodinhoidon. Saattaa se viha ja haluttomuus olla kotona vaan kasvaa.

Totta turiset. Mutta kun on se viha päällä eikä vihtisi tehdä itsekkään sitten mitään kun toinenkaan ei tee. Ei ole enää voimia.

Miten astiat tulee puhtaaksi, jos astianpesukone on rikki? Ei mitenkään, ellei halua nähdä ekstra vaivaa. Miksi miestä pitää hyvitellä, että se suostuisi tekemään jonkun pikkuhomman? Ihankuin se ei ois täyspäinen.

Totta turiset. Mutta kun on se viha päällä eikä vihtisi tehdä itsekkään sitten mitään kun toinenkaan ei tee. Ei ole enää voimia.

:hug: Tiedän tunteen, on sitä tullut usein itsekin samojen asioiden kanssa taisteltua. Ahdistaa antaa miehelle "periksi", mutta toisaalta siitä seuraa se että on taas rauha talossa ja myös minä olen silloin onnellinen. Eli teen itseni onnelliseksi sillä kustannuksella että joudun antamaan miehelle periksi. Toivotaan että mies herää ja ymmärtää olevansa epäreilu.

:hug: Tiedän tunteen, on sitä tullut usein itsekin samojen asioiden kanssa taisteltua. Ahdistaa antaa miehelle "periksi", mutta toisaalta siitä seuraa se että on taas rauha talossa ja myös minä olen silloin onnellinen. Eli teen itseni onnelliseksi sillä kustannuksella että joudun antamaan miehelle periksi. Toivotaan että mies herää ja ymmärtää olevansa epäreilu.

TÄMÄ ON NIIN TOTTA.voi kun itse osaisin olla tällänen..en vain millään pysty antamaan kaikkea periksi kun olen jo joustanu joka asiassa ja toin en ei missään :( tuntuu vain että sitäkään ei huomata..vaan huomaisiko sen joskus kuinka kauan jaksaa yrittää että siitä saa sen kiitoksen ja harmittaa kamalana jos sittekään ei huomaa tai saa mitään kiitosta mistään ja taas vain pitäs itsellä tehdä kaikki :(

Alkuperäinen kirjoittaja KOTILEHMÄLLE:

TÄMÄ ON NIIN TOTTA.voi kun itse osaisin olla tällänen..en vain millään pysty antamaan kaikkea periksi kun olen jo joustanu joka asiassa ja toin en ei missään :( tuntuu vain että sitäkään ei huomata..vaan huomaisiko sen joskus kuinka kauan jaksaa yrittää että siitä saa sen kiitoksen ja harmittaa kamalana jos sittekään ei huomaa tai saa mitään kiitosta mistään ja taas vain pitäs itsellä tehdä kaikki :(

Kyllähän se raja tulee jokaiselle vastaan, jolloin sitä joustovaraa ei enää ole. Minä koen sen niin että saa mieheltä niin paljon että jaksan antaa periksikin, mutta aivan eri asiahan se on tehdä asioita jos sitä arvostusta ei sitten koskaan saakaan.
Täällä moni kertoo kuinka hirveästi heidän miehet tekee kotitöitä, hoitaa lapsia jne ja silti minä ajattelen että oma mieheni on parempi vaikka ei noita asioita juurikaan tee. Mutta jos sinä et tunne niin, niin ei varmaan haluta antaa enää periksikään.
Eihän sitä miehen miellyttämistä ihan millä tahansa hinnalla saa tehdä, jos et itse nauti tai saa siitä mitään, niin silloinhan se on turhaa. Eikä se pelkkä rauha talossa riitä jos toinen tuntee olevansa väärinkohdeltu ja onneton. Keskustelkaa vakavasti, mutta hyvässä hengessä. Päätä vaikka nyt että sitten kun tämä riita on ohitse ja tulee taas hyvä aika niin otat silloin asian puheeksi, jos nyt sitä yrität niin huono ilmapiiri jo etukäteen ei kovin hyviä tuloksia tuo. Harmi että sitä vain ei useinkaan silloin kun asiat on hyvin, enää halua tai muista keskustella niistä tärkeitä asioista, ei halua pilata sitä onnea.

Mies joskus lykkäsi jotain hommaa, niin kysyin koska sen aikoo tehdä. "No illalla". Pyysin sen sit kirjallisena :D Ei oo vähään aikaan tarvinnut pyytää kirjallisena, ehkä siitä oli nöyryyttävää kirjoittaa paperia "Minä, etunimi sukunimi vannon kunniani kautta tekeväni sen ja sen työn x.xx.xxxx. kello x mennessä..".

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Miten astiat tulee puhtaaksi, jos astianpesukone on rikki? Ei mitenkään, ellei halua nähdä ekstra vaivaa. Miksi miestä pitää hyvitellä, että se suostuisi tekemään jonkun pikkuhomman? Ihankuin se ei ois täyspäinen.
Et voi tosissas kysyä noin tyhmiä,etkö ole ikinä kuullut että tiskata voi käsipelilläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja heinäsirkka:
mä oon kans tehnyt ite tollasissa tilanteissa, vaikka hampaat irvessä. Jos tiiän etten osaa, mietin hartaana ääneen, pyytäisinkö oman isäni tai veljeni paikalle tai olishan se aviomiespalvelukin... Appiukko tehoaa aika hyvin.

Jep, tätä on hyvä peesiä. Tuskin mies haluaa että sukulaiset pitää sitä typeränä ja saamattomana vätyksenä :xmas:

Yhteistyössä