Mirena kierukka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vauva haaveissa.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vauva haaveissa.

Vieras
Apuja ja muiden kokemuksia kaipailisin mirena kierukasta.

Minulla oli mirena kierukka vähän vajaa 2½-vuotta. Alkuun oli pari hiiva ja virtsatulehdusta mutta ne sai antibiooteilla kuriin ja hoidettua pois. Kierukan laitto tuntui hieman epämiellyttävältä muttei kuitenkaan ollu niin paha kuin olin kuvitellut. :) Kuukautisia ja tiputteluvuotoja minulla ei ollut laiton jälkeen kertaakaan. Poistatin kierukan kuukausi sitten eikä menkkoja tai tiputteluvuotoja ole näkynyt. Meillä olisi kolmas lapsi haaveissa. Aiemmin lapset saaneet nopeasti alkunsa joten nyt huolettaa miten kauan menee ennen ku ne menkat alkaa? Meillä ei ol ollut joka kerta ehkäisyä kierukan poiston jälken mutta viimeksi tänä aamuna testasin raskaustestiin negan :( Ja minulla tosiaan ollu pari viikkoa vihlovaa alamahakipua, väsymystä ja rintojen arkuutta välillä. Mutta raskaana tosiaan en ole. Välistä tuntuu että munajohtimia jomottelee vuoronperään! Mistä sekin voi johtua?

Ärsyttää tämmönen epätietoisuus, onko muilla kokemuksia vastaavasta? Alkais edes ne kuukautiset niin tietäis toimiiko kroppa enää ollenkaan :(

Tiedän että oon malttamaton mutta vauvakuume on muhinu päässä jo vuoden päivät mutta nyt päätimme ryhtyä tuumasta toimeen. Kun olisi aiemmin tajunnu tuon kierukan poistattaa. :(

Itsekkin ajattelin jotain tuon suuntaista. Eikai tässä auta ku yrittää olla kärsivällinen :( Jospa ei tarvisi mitään lääkkeellistä apua vaan kroppa alkasi pelittämään ihan itsekseen :) Turhauttavaa odotella!

odottavan aika on pitkä... itse poistatin kapselin 6viikkoa sitten eikä vielä ole menkkoja tullut... testi negaa... mahaa vihloo ja monesti olen ajatellut että josko olisi ollut ovulaatio mutta tuskin...

Toivotaan että ne menkat piakkoin palautuisi! Olisin kyllä poistattanut kierukan aiemmin jos olisin tajunnut että sen jälkeen voi kierto mennä ihan sekaisin :( Itsekkin olen ajatellut noista vihlonnoista ja alamahakivuista että jos menkat olis alkamassa tai ovulaatio olis aluillaan. Mutta saapa nähdä miten kauan tässä vielä kärvistellään. Ehkä tämä meikäläisen kroppa vaan tosiaan yrittää käynnistyä nyt niinkuin sanoit.

Tulin raskaaksi n. viikko kierukanpoistamisen jälkeen. Yksiäkään menkkoja ei siis ehtinyt tulemaan. Eli ei se kierukka mitenkään automaattisesti kiertoa sekoita. Onnea yritykseen!

Kiitos! :) Mukava kuulla että on näitäkin tapauksia joissa kierto ei mene sekaisin. :) Mutta mitä ilmeisemmin niin mullekkin kävi kun noita menkkoja ei kuulu mutta jotakin mussa kuitenkin tapahtuu kun on noita vihlomisia ja mahakipuiluja. Ja tosiaan testi näyttää negaa.