Mirena laitettu kp5 kohdalla ja taas heti menkat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plääääääääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

plääääääääh

Vieras
Minulle laitettiin Mirena kierukka 10.5 kun oli kp 5 päivä menossa. Vuotoa siis tuli edelleenkin, eikä sen jälkeen ole vuoto loppunutkaan, päin vastoin paheni taas pari päivää sitten, ihan kuin menkat olisivat taas heti tulleet. Olen nyt jo kypsä tätä jatkuvaa vuotamista mikä ei todellakaan ole mitään tuhrua tai tiputtelua vaan kunnolla vuotamista. Olen tottunut käyttämään tamponia ja nyt kun sitäkään ei voi käyttää on ällöttävää kulkea märissä räteissä koko ajan. :( HYI. Pitääkö nyt siis huolestua että joku on vialla jos tää kunnon menkkamainen vuoto vaan jatkuu ja jatkuu ja kauan se voi jatkua? Minulle laitettiin yksityisellä Mirena ja maksoin tästä lystista 250 eur joten en heti viittis mennä "tarkistukseen" yksityiselle uudestaan ja kyselemään "tyhmiä".

Kiitos jos joku voi auttaa!

Jatkuvaa vuotoa oli minullakin lähes 7 kk. Ehkäisyneuvolasta sanottiin, että normaalia on. Ilmeisesti tuon runsaan vuodon mukana tuli kierukka sitten pois, ja tulin raskaaksi.

Ok... :( Kyllä luin lippuset ja lappuset ja netistä paljon kokemuksia, mutta ajattelin että se jatkuva vuoto on todellakin TIPUTTELUA eikä normivuotoa...Ja sitä ihmettelin että onko nämä nyt siis menkat mitkä tuli sen "tiputtelun" jälkeen heti uudestaan..Vai jatkuukohan vuoto sit tosiaan sen 6kk tälläisenä.. huoh. Ei olis pitänyt taas laittaa ollenkaan....JOs tää oikeesti estää uimisenkin niin voi viddu.

mulla kierukan laiton jälkeen menkat jatku pari viikkoa ja sen jälkeen vaihtelevasti tiputtelua ja runsaampaa vuotoa reilu 3kk kunnes meni hermot ja kävin ottamassa pois koko härvelin! lisäksi 3 hiivaa 3kk:den aikana sekä huono iho ja ylirasvoittuvat hiukset.

Mä en ole vielä huomannut mitään muuta ärsyttävää Mirenassa, hiusten lähtöä ehkäpä enemmän ja mieli on sellaisen "tasaisen tappava", tuntuu että välillä tulee yhtäkkinen pikku-raivari mutta muuten ei ole oikeastaan mitään tunneskaaloja... Tää vuotaminen kyllä ärsyttää ja kun tää on suht runsasta! Pikkuhousunsuojalla pystyy ehkä menemään jos kerran tunnissa vaihtaa... Ja minä pidän aina stringejä, joten ei ole oikein muuta suoja-vaihtoehtoa kun pikkuhousunsuoja, string mallia. :( Huoh...Kiva kesä tulossa.... :((((

Voikun toikaan gyne ei olis suostunut... mä en jotenkin tajunnut et tää on näin kamalaa sit kuitenkin.. Parilla kaverilla on vuoto loppunut joskus 5 vkon jälkeen, joten toivo elää... jos osan kesästä sais olla ilman rättejä..huoh. Tää kans yllätti miten voimakasta vuotoa tulee.. Mä kuvittelin et on TIPPOJA.

Just ton takia laitatin Mirenan marraskuussa. Sen verran pelkäsin, että kesä menee piloille vuotaessa ja niinhän se olisikin mennyt. Tai no ekat 3 kuukautta oli jatkuvaa vuotoa. Tosin tiputteluksi sen itse laskisin. Mutta sen jälkeen on helpottanut. Joka toiset menkat ovat tulleet ajallaan ja ne ovat olleen todella paljon niukemmat kuin mitä ennen Mirenaa. Olen tosi tyytyväinen. Nyt vain toivoisin, että menkat jäisivät kokonaan pois mutta olen tähänkin jo tyytyväinen.

Summa summarum: kun sen ekan kolme kuukautta jaksoi sinnitellä, niin nyt en pois vaihtais. Tosin sulla on kyllä ap aika huono ajankohta tuolle Mirenan laitolle kun kesää vasten sen laitatit.

No sano muuta! Jotenkin luotin siihen että en vuoda NÄIN paljon (ihan kuin olis normi-menkat koko ajan...) vaan että se on tiputtelua, ja ajattelin että se kestää ehkä 5 viikkoa (eli juhannukselle) kuten parilla ystävälläni. Mutta nyt olen jotenkin vasta tajunnut että ei helvetti tää voi kestää oikeasti sen puolikin vuotta..Joka päivä mietin että käynkö ottamassa samantien pois kun en meinaa jaksaa tätä rätti-rallia, mutta 250 eur poltettua rahaa vähän jarruttaa.... :(((

Mulla laitettiin syyskuussa ja tuhrutti 4kk putkeen ilman taukoja ja sitten loppu kun seinään, eikä oo vuotanu mitään sen jälkeen. Kyllä sitä sillon kirosin, mutta sittemmin vain tyytyväinen. Toivottavasti sulla loppuu pian, että pääsis kesästä nauttimaan täysillä.

Mulle laitettiin Mirena vuosi sitten. Alkuun vuosin ihan kunnolla (kuin härän kurkusta) 8 viikkoa. Sitten oli pari viikkoa kuivaa. Sitten oli taas vuotoa ihan kunnolla pari viikkoa. Tätä epäsäännöllistä vuotoa jatkui muutaman kuukauden, ehkä puoli vuotta yhteensä. Sen jälkeen loppui vuodot lähes kokonaan. Tänä vuonna vuotopäiviä 2, pikkuhousunsuojalla pärjäsin. Suosittelenkin siis katsomaan vähän pidemmälle ennen kuin menet poistattamaan kierukkaa. Kestäähän kohdulla tietenkin aikansa tottua vieraaseen esineeseen ja hormoneihin, jotka pillereihin verrattuna tulevat erittäin paikallisesti.

Yhteistyössä