Hae Anna.fi-sivustolta

Mirtazapin kokemuksia

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä NikkaC, 22.11.2006.

1. Päivän paiste Vierailija

Siis tyhmänä kysyn että jos otan lääkettä päivällä 30-35mg niin piristääkö se vastaavasti?Vai väsyttääkö sekin...Kun unettomuuteen kerran on määrätty pienemmillä annoksilla,illalla otettuna.

2. Tänään sinne lääkäriltä reseptin unettomuuteen. 15mg ja lääkäri suositteli ensi alkuun 1/4 annoksen. PeLääninhallitus ottaa sitä. Mitä jos nukun pommin enkä herää duuniin:unsure: Kauan tommonen annos yleensä vaikuttaa max?

3. PeLääninhallitus= pelkään

4. ex käyttäjä Vierailija

noh, itse käytin vain 1,5 kk mirtazapinia (15mg) ja nopea lopettaminen johtui ihan siitä että lihoin 10kg tuona aikana ilman mitään syytä. Muistan että jo ensimmäisten 3vkon aikana huomasin vatsan turvonneen selvästi, mutta lihoaminen ei käynyt mielessäkään koska ekat 2vkoa periaatteessa vain nukuin koska tuo lääke väsytti aivan helvetisti. Mutta kyllä lääke mielialaa kohotti sen 2-3 käyttö viikon jälkeen. huomasi vain että oli tasainen autuasolo koko ajan. Ja kun kroppa tottui lääkkeeseen ja se pökertävä olo väistyi niin mirtazapin oli hyvä unilääkekin.

Eli muuten olisin suositellut mirtazapinia mutta tuo lihoaminen oli suuri miinus plus se että tuon lääkkeen jälkeen painon pudottaminen on ollut vaikeaa. ensimmäiseen 4kk vaaka näytti sitä samaa lukua koko ajan ja sen jälkeen 2kk välein menetin 2kg päivän aikan. Lisäksi nykyään kroppa saattaa yhtäkkiä kerätä 2kg nestettä ja sen poistumista kehosta saan odotella 2kk.

Voin sanoa että kadun koko lääkkeen ottamista näin kahden vuoden jälkeen kun olen saanut vasta puolet painosta pudotettua. Onneksi olen törmännyt muihinkin ihmisiin joilla on tänä ongelma tullut masennuslääkkeen käytön jälkeen niin olen saanut hieman vertaistukea

5. Herkkämies Vierailija

Mulla ollut 15 mg unettomuuteen ja pääsääntöisesti on siihen auttanut. Aikaisemmin söin, mutta unettomuus palasi viikon käytön jälkeen. Nyt taas käyttänyt 1/pv ja olen nukkunut ehyitä öitä jo useamman viikon. Painoon ei ole vaikuttanut. Toisaalta jatkuva unettomuuskin saa aikaan jatkuvan näläntunteen ja silloin syö helposti epäterveellisesti ja paino nousee. Mulla unettomuus alkoi lapsen pitkän korvatulehduskierteen jälkeen, enkä ole siitä eroon päässyt vielä. Haittavaikutuksena on että säikähtelee herkemmin, vetämätön olo varsinkin kun on paikoillaan ja voimattomuus, pieni tokkura. Mutta noiden kanssa pärjää, kun vaihtoehtoisesti miettii kuinka hirveän ahdistavaa on kärsiä unettomuudesta.

6. Kesämies Vierailija

Olen syönyt mirtazapin 15 mg 7 vuotta uniongelmiin, nyt nukun yöni hyvin ja en ole lihonnut lääkkeestä.

7. Selvinnyt Vierailija

Mirtazapin auttoi minnuu masennuksen ja unettomuuden kanssa. Söin sitä 3kk ja huomasin vaikutukset mielialaan, vasta kun kieltäydyin ajattelemasta paskoja asioita ja seura vaihtui myös sellaiseen että pystyi olemaan iloinen. Lääkke kuitenkin heitti painoa +15kg, mut ruokahalu palautui myös paranemisen myötä ja nuo 15kg katoavat ajan mittaa, koska työni on pelkkää liikkumista

8. hansu Vierailija

Syökää vaan mirtazapiinia niin kyllä läskit lisääntyy!! Sitäkö lekurit haluaa? Eikö parempi olisi normaali uni-nukahtamislääke joista ei kasva ruokahimo. Aina jauhetaan riippuvaisuudesta . Kyllä ei tule jos ottaa parikin unilääkettä vkossa .Niin pieni annnos , et senkun syöt lihottavaa mirtaz. ja muita mas.lääkkeitä! Niistä vasta riippuvaiseks tulee!! Imovane,stella yms. tod.hyviä, eikä ruokahimoa!

9. vierailija Vierailija

Minulle terveyskeskuslääkäri kirjoitti Mirtazapinia unettomuuteen. Sitä ennen olin käyttänyt Risolidia 25 mg ja en saanut sillä nukuttua ja eilen illalla otin Mirtazapinia ja nukuin oikein hyvin koko yön. Otin puolikkaan.

10. vierailija Vierailija

Lääkärini sanoi, että Mirtazapin voi lihottaa vaikka ei söisikään normaalia enempää. Olen itsekin seurustellut lääkkeitä syövän mielenterveysongelmaisen kanssa, joka oli hyvin lihava vaikka söi aivan normaalisti.

11. vierailija Vierailija

Taisin ottaa 3,75 ja zombi aamulla.
    Voiko vielä ppi annos antaa unen ilman päivä ja aamuväsymystä?

12. vierailija Vierailija

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari