misä vaiheessa poikien vehkeet kasvaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oulun äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oulun äiti

Vieras
siis poikani 7v on ihan kauhuissaan kun uimakoulussa pojat oli nauraneet että hänellä on vauvanvehkeet,munat!!!
Olen todella järkyttynyt tästä!
Miten tuota nyt lohduttaa ja selittää? ei tietoa millo alkaa kehittyy yms.
hän vaan porusi että toisten kikkelit oli oikean kokoisia mulla tällänen vauvan

Miksi sitten uimaope ei puuttunut en tiedä.

ovat ryhmä kopissa viel.

Kyllä ne 7 vuotiaalla aika pienet vielä kuulukin olla. Eka 10-13 v kasvaa kivekset ja sit vasta se ite vehe. Riippuu kyl kovasti pojasta milloin alkaa kasvamaan, mut kuulostaa aika kauheelta tommonen nauraminen. Sieltä se peniskateus sit jo lähtee... Voishan siitä sinne uimaopelle mainita.

tosi kurja kokemus.

Kysymykseen en osaa vastat, mutta tuota olen josku itsekin pohtinut. Omalla pojallani vehje on ihan kokoinen kun taas tuttavani kaksivuotta vanhemmalla 9.v pojalla ei musta ole pippeliä lainkaan vaan nahkaa rullalla. Ehkä tämä sitten yksilöllistä?

Kannattaa mainita uimaopelle. Tuskinpa hän on kuullut, olis varmasti muuten puuttunut ja luulisin että pitää jälkikäteenkin puhuttelun. Siellä kun ei aina kaikkia lasten puheita kuule, vilinää ja vilskettä varmasti.

voi ei miten kurjaa tuommoinen!! :(

kai ne siinä pojan mukana koko ajan vähän venyy, mutta eiköhän se kunnon kasvuvaihe tule siinä murrosiän myötä 10v+
mutta ei niissä mitään standardi mittaa ole pienenäkään, jokainen on erilainen.

Alkuperäinen kirjoittaja onpa:
tosi kurja kokemus.

Kysymykseen en osaa vastat, mutta tuota olen josku itsekin pohtinut. Omalla pojallani vehje on ihan kokoinen kun taas tuttavani kaksivuotta vanhemmalla 9.v pojalla ei musta ole pippeliä lainkaan vaan nahkaa rullalla. Ehkä tämä sitten yksilöllistä?

Tästä herää vain kysymys missä olet tuttavasi kaksi vuotta vanhemman pojan pippeliä tuijotellut?

Alkuperäinen kirjoittaja Hmm.:
tosi kurja kokemus.

Tästä herää vain kysymys missä olet tuttavasi kaksi vuotta vanhemman pojan pippeliä tuijotellut?

Oletko sairas? No voin kuitenkin vastata, meidän pihassa lasten puhallettvassa uima-altaassa. Voi taivas.

tosi kurja kokemus.

ärsyttää kun nää menee aina tähän. kyllä mäkin oon mökkirannassa tuttavaperheen poikia nähny ja saunassa auttanu.

eise aikuisen miehenkään kalu ole välttämättä iso roikkuessan jalkojen välissä.voi olla niin,että isomunasella kaswaa erektiossa vähän ja pieneltä näyttävällä isoksi.eli ei kande muniin tuijotella kun vasta kun on äksönin aika ;)

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
mitä itse uimaopettajan olen nähnyt, useimmilla 7-vuotiailla on sellainen naisen etusormen kokoinen.

noh pieni on tuohon verrattuna.

Hirvittää sitte miten isompana,aikuisena jos pienet on vehkeet miten naiset oikeasti suhtautuukin.

Opettajalle mainitsen mutta eihän hän toki kaikkeen puutu kun uimaan ollaan menty oppiin eikä tapoja oppiin.

Kovin aikaisin kikkelien kokoja vertailaan ja pilkkailaan.Niin julmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja se:
Oletko sairas? No voin kuitenkin vastata, meidän pihassa lasten puhallettvassa uima-altaassa. Voi taivas.

Kylmävesi aiheuttaa usein toisilla kilppari efektin, toisiin taas se ei välttämättä niin vaikuta. Kenties kylmä pukuhuone on aiheuttanut apn lapselle tuon efektin voimakkaammin kuin muilla ja siksi häntä oli kiusattu.
Uimavalvoja ei voi tuollaiseen puuttua kovin helposti, vai pitäisikö tokaista, että teillä kaikilla on pienet vehkeet, kun häneen vertaa, tai että ihan hyvän kokoiset vehkeet apn pojallakin on, älkää kiusatko?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kylmävesi aiheuttaa usein toisilla kilppari efektin, toisiin taas se ei välttämättä niin vaikuta. Kenties kylmä pukuhuone on aiheuttanut apn lapselle tuon efektin voimakkaammin kuin muilla ja siksi häntä oli kiusattu.
Uimavalvoja ei voi tuollaiseen puuttua kovin helposti, vai pitäisikö tokaista, että teillä kaikilla on pienet vehkeet, kun häneen vertaa, tai että ihan hyvän kokoiset vehkeet apn pojallakin on, älkää kiusatko?

niinpä. Hankala puuttua tollaseen.
Ope on kuitenki nainen.. :)
Mutta on onneksi menossa uimakouluun siltikin innoissaan tänään.

Alkuperäinen kirjoittaja mies:
eise aikuisen miehenkään kalu ole välttämättä iso roikkuessan jalkojen välissä.voi olla niin,että isomunasella kaswaa erektiossa vähän ja pieneltä näyttävällä isoksi.eli ei kande muniin tuijotella kun vasta kun on äksönin aika ;)

Jep, itse en edes pitäisi siitä että joutuisin housunlahkeessa pitämään vehjettä, vaan mulla on teleskooppimalli joka tulee täyteen mittaansa vasta tarvittaessa.
On uimahallissa nähty näitäkin joilla jatkuu kaks lauteenmittaa ja lorpottaa vielä lauteen reunan ylitettyään alaspäin hetken matkaa.
Mihin hemmettiin semmoinen saa pelinsä mahtumaan, mahtaa farkut kiristää haaroista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niinpä. Hankala puuttua tollaseen.
Ope on kuitenki nainen.. :)
Mutta on onneksi menossa uimakouluun siltikin innoissaan tänään.

Jtoo, mieti tarkkaan mitä teet, ettei asia muutu peniskateudeksi, koska siitä ei pääse eroon luultavasti ikinä. Onhan näitä joilla on eun keskiarvoa muutaman sentin pidempi ja silti ainoa toive on päästä leikkaukseen että saisi, omasta mielestään, oikean mittaisen.

Alkuperäinen kirjoittaja mies:

Jep, itse en edes pitäisi siitä että joutuisin housunlahkeessa pitämään vehjettä, vaan mulla on teleskooppimalli joka tulee täyteen mittaansa vasta tarvittaessa.
On uimahallissa nähty näitäkin joilla jatkuu kaks lauteenmittaa ja lorpottaa vielä lauteen reunan ylitettyään alaspäin hetken matkaa.
Mihin hemmettiin semmoinen saa pelinsä mahtumaan, mahtaa farkut kiristää haaroista.

on muuten tuokin ongelma :)

tosi kurja kokemus.

Kyllä meidänkin pihassa on lastemme ystäviä (poikia) ollut uimassa, mutta ei ole tullut mieleenkään analysoida heidän vehkeitään.

Kyllä meidänkin pihassa on lastemme ystäviä (poikia) ollut uimassa, mutta ei ole tullut mieleenkään analysoida heidän vehkeitään.

No, toiset haluaa asiaa seurata voidakseen verrata oman poikansa kehitystä, ihan normaalia tuo on eikä ko. henkilö taatusti itseään sillä kiihottanut. Sehän sulla oli mielessä alunalkaenkin eikös?

No, toiset haluaa asiaa seurata voidakseen verrata oman poikansa kehitystä, ihan normaalia tuo on eikä ko. henkilö taatusti itseään sillä kiihottanut. Sehän sulla oli mielessä alunalkaenkin eikös?

Ei, en mä siis sillä, että ajattelisin kyseisen henkilön olevan pervo, ihmettelin vain lähinnä kun itselläni ei ole tapana tuijotella ja mitata katseellani pikkupoikien vehkeitä.

Ei, en mä siis sillä, että ajattelisin kyseisen henkilön olevan pervo, ihmettelin vain lähinnä kun itselläni ei ole tapana tuijotella ja mitata katseellani pikkupoikien vehkeitä.

No, ihmisiä on erilaisia. Toiset haluavat tietää tarkkaan missä mennään, ettei vain oma lapsi olisi jotenkin viallinen ja toinen taas tajuaa, että lapsi kasvaa kun kasvaa eikä siihen auta vertailla muita ja tehdä mittauksia.

Ihan mitenkään erikseen tuijottelematta esim. päiväkodissa jne. näkee pikkupoikien pippeleitä ja sellaisen huomion olen tehnyt että kovin erikokkoisia ja näköisiä on, niin on aikuisillakin. En kuitenkaan lähtisi vielä 7 v. tilanteesta huolestumaan, kasvu on yksilöllistä. Pojalle voi ehkä vaivihkaa sanoa että tuollaisia asioita ei kannata vertailla, ihmiset on erilaisia eikä se kellä on isoin pippeli, nenä tai korvat, ole oleellist tai tee toisesta parempaa.

Yhteistyössä