Missä iässä itse aloit juomaan alkoholia? Entä lapsesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
16-vuotiaana taisin juoda sala"kännit" kotona, 17-vuotiaana aloin hillua mestoilla.

Omat muksut on vielä pieniä, 8-vuotiaan koulukaveri tosin polttaa tupakkaa jo :/

16 v taisin olla, kun olin ekan kerran humalassa.

Tyttäreni täytti tänään 6 v ja on absolutisti. Tammikuussa 4 v täyttävä poikani on maistanut lonkeroa ruotsinlaivalla kun minun ja mamman silmä vältti bingossa, mutta humalassa ei hänkään ole ollut :snotty:

kännit join varmaan 20v. mutta viiniä sain maistella ruuan kanssa jo paljon aikaisemmin...lapseni kumpikaan eivät ole juoneet kännejä, tyttö 15v on saanut kerran maistaa viiniä ruuan yhteydessä.

15-vuotiaana join eka kerran. Mun 21-vuotias poika joi eka kerran 18-vuotiaana eikä silloinkaan paljon, ei käy vieläkään baareissa juuri koskaan. 18-vuotias tyttö joi varmaan joskus kavereillaan ennen kuin tuli täysi-ikäiseksi, ehkä 16-vuotiaana ekan kerran. Oli kuitenkin aina puolen yön aikaan ihan selvin päin, kun käytiin hakemassa kotiin, joten ei mitään kaatokännejä ainakaan vetänyt. 16-vuotias tyttö ei ole varmaan maistanutkaan. Tulee aina koulusta suoraan kotiin ja on illat ja viikonloput kotona. 13-vuotias on vähän sen oloinen, että voi kokeilla minä päivänä hyvänsä. Nytkin on kaverinsa luona, mutta luotan tän kaverin vanhempiin, että katsoo tyttöjen perään. Nuorin on 7-vuotias.

Mä join 13-vuotiaana tajun kankaalle...Elin ahdistavassa kodissa isän juomisen takia ja olin yksinäinen. Sitä olen vieläkin, mutten toivo todellakaan että omat lapset tekee samat virheet!

kolmennen ja neljännen luokan kesällä join ekaa kertaa ja siihen se lapsuus jäikin. poltin tupakkaa ja join. teininä sekaannuin huumeisiin ym typerää.

onneksi pääsin noista piireistä pois ja olen nykyään ihan normaali perheenäiti.

10-11- vuotiaana maistelin kaljaa ekan kerranja aina välillä tuli pari tölkkiä juotua jos oltiin saatu nyysittyä, mutta kännissä olin ekan kerran 14-vuotiaana juhannuksena. Röökiä polttelin ekan kerran 7-vuotiaana ja sitäkin sen jälkeen silloin tällöin. Pahista minusta ei tullut, yläasteella rupesi hevimusiikki kiinnostamaan ja unohtui alkoholi ja tupakka. 17-vuotiaana sitten taas juopoteltiin ja poltettiin :) Tänä päivänä inhoan tupakkaa ja alkoholia otan satunnaisesti, mutta vähän.

Eli kunnon ihmisiä meistäkin voi kasvaa, en edes koskaan joutunut hankaluuksiin, kai enkelit oli mukana ?

Yhteistyössä