Missä iässä lapsi alkaa nukkumaan täydet yöt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsynyt yöravaamisiin...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Väsynyt yöravaamisiin...

Vieras
Missä iässä muilla lapsi ruvennut nukkumaan täydet yöt? Siis "lopullisesti"?

Meillä kohta 3-v lapsi ja vuosi sitten nukkui aika lailla jo täydet yöt. Nyt keskimäärin 3-4 kertaa yössä huutelee milloin mitäkin. Viime yönä esim:

1. Vettä
2. Vettä
3. Paha uni
4. Peitto huonosti
5. Peitto huonosti + varttitunnin raivarit jostain syystä jota en saanut selville
6. Paha uni

...huoh... Ja yleensä menee puoli yhdeksän-yhdeksän aikaan nukkumaan, että saa tarvitsemansa 10h yöunet. Tuo heräily alkaa yleensä tasan kahden tunnin kuluttua nukahtamisesta. Nukahtaa melkeimpä aina heti kun käyn korjaamassa peittoa tms.

Eilinenkin ilta oli niin rauhallinen koti-ilta kuin voi olla, edes telkkari ei ollut päällä kuin pikkukakkosen ajan, muuten kiinni. Leikittiin, piirrettiin, syötiin rauhassa iltapalaa...

Tiedän että aika auttaa, mutta välillä vaan väsyttää niin paljon...

4,5 v heräilee edelleens satunnaisesti, mutta taisi ruveta nukkumaan pääsääntöisesti täysiä öitä noin kaksivuotiaana. 2,5 v ei ole nukkunut tähän mennessä kuin yhden yön kokonaan. Tuo edellä kuvaamasi on ihan tavanomainen meidän yöksi. Raivarit yleensä saadaan kyllä jo aiemmin, ei enää aamuyöstä. Joo, ja pikkusisarusta alan suunnitella sitten kun tuo nykyinen kuopus alkaa antaa merkkejä siitä, että hänen yönsä ovat oikeasti paranemaan päin. Toivottavasti sitten ei ole liian myöhäistä, tarkoitan että itsellä ei ole liikaa ikää ja munat hapantuneet...

Kaipa se on aika yksilöllistä. Meillä esikoinen 6kk:n iässä (siihen asti ei juuri nukkunutkaan tuntia pidempää pätkää) ja kuopus on nyt 2-vuotias ja herää edelleen 1-5krt/yö.

No meillä 4v. eikä vieläkään nuku täysiä yöunia, kun joskus harvoin. Useimmiten se heräily tai muu huutelu ja mun herättäminen johtuu pahasta unesta...kai tuon ikäisellä on niin vilkas mielikuvitus.

Aina se ei itse herää vaan ääntelee/itkeskelee unissaan ja minä sitten herään siihen ja menen viereen. Näin tapahtuu 1-2 kertaa yössä. Joskus tosi harvoin saa sellasia kunnon raivareita kesken yöunien, jolloin minäkin olen hirviö lapsen silmissä, joku tosi paha uni, josta lapsi pitää ihan tosissaan herättää, jotta menee ohi.

Voi niitä jotka saavat nukkua yönsä! Meillä kohta 2v tyttö joka herää joka yö neljä kertaa ja vielä 3kk vauva joka herää kaksi kertaa, hellurei sanon minä pää tässä menee.:D

meillä 4 lasta ja kaikkien kanssa ollu nukkumisongelmia..nuorin on eskarilainen ja ihme jos nukkuu yönsä putkeen vieläkään..eli tässä on valvottu n.15 vuotta lasten kanssa ja siis minä-äiti- yksin.Näin meillä..ja joo olen ollu tosi väsynyt nää vuodet!!

Esikoinen alkoi n. 6kk ikäisenä nukkumaan täydet yöt, toka ja kolmas 1kk ikäisenä ja vaikka noinkin aikaisin alkaneet nukkumaan yöt putkeen (8-9h) niin kasvu on ollut erinomaista.

Meillä vanhin rupes jo tosi aikaisin nukkumaan yöt kokonaan, ikää tais olla alle vuosi. Toiseksi vanhin rupes nukkumaan eskari-iässä kokonaisia öitä, hänellä yöllisiä raivareita. Toiseksi nuorin on nukkunut suht pienestä koko yöt, ihan tarkkaa ikää en kyllä muista, mutta varmaan 1,5 vuotiaasta. Nuorimmainen ei nuku vieläkään, ikää 3,5 vuotta... Nyt yritetään sellaista systeemiä, että kaksi nuorinta nukkuu saman huoneen lattialla vierekkäin. Yhteensä ovat nyt 4 yötä siellä olleet ja kaksi viimeisintä yötä nukuttu heräämättä!!! Ihan uskomatonta!! Eipä sitä ite osaa koko yötä nukkua, heräilen välillä, mutta eiköhän siihenkin sitten jossain vaiheessa itekin totu. ;) Meillä yöllisiä herätyksiä on ollut allergioiden ja astmojen takia ja tosi paljon meillä myös lapset sairastaa. Kun on kovin paha kausi menossa, niin eipä sitä silloin nuku kukaan... Ehkä sitten joskus vielä!! :)

[QUOTE="hansu";25662523]Voi niitä jotka saavat nukkua yönsä! Meillä kohta 2v tyttö joka herää joka yö neljä kertaa ja vielä 3kk vauva joka herää kaksi kertaa, hellurei sanon minä pää tässä menee.:D[/QUOTE]

Olisit pitänyt pidemmän välin, kun huonosti nukkuva, kuten ap:kin. Säilyypähän pää.

Yhteistyössä