Missä iässä toivot lapsesi muuttavan jo kotoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse lähdin kotoolta 18-vuotiaana. Omat lapset voi mun puolesta asua vielä 21-22-vuotiaana kotona jos tilanne niin vaatii mutta muuten mun mielestä sen ikäisenä vois jo itsenäistyä.

[QUOTE="minttu";23440490]Yo-kirjoitusten jälkeen, kun lähtee opiskelemaan.. eli olisko silloin about 19v.[/QUOTE]

Näin...tai sit kun amis on käyty.

Ja yleensä täysi-ikäiset nuoret elää ihan sillä millä aikuisetkin. Opiskelijat opintotuella, työttömät työttömyystuella, työssäkäyvät palkallaan.

[QUOTE="minttu";23440490]Yo-kirjoitusten jälkeen, kun lähtee opiskelemaan.. eli olisko silloin about 19v.[/QUOTE]

Näin minäkin vähän ajattelen.. saa sitten nähdä kun aika koittaa :) En toivo missään nimessä, että jäisivät kotiin nyhjöttämään kolmikymppisiksi, vaan saisivat elämänsyrjästä kiinni ja olisivat reippaita nuoria aikuisia! En kuitenkaan toivoisi, että jo yläasteen jälkeen lähtisivät... Toki kotiin ovat aina tervetulleita, jos elämä huonosti kohtelee.

[QUOTE="vieras";23440495]Siis onko heillä jo työpaikat ja koulutus? Vai millä elävät?[/QUOTE]

Työpaikka on ollut kaikilla muilla paitsi yhdellä tuossa vaiheessa.
Se yksi muutti sitten opiskelupaikkakunnalleen (ja löysi hänkin aika pian töitä joilla rahoittaa opiskelujaan)
:)

Minulla ei ole vielä lapsia, mutta toivon, että saan joskus ison talon. Siellä saisi lapsetkin asua niin pitkään kuin huvittaa. Jos lapsia hankin/saan niin sillä periaatteella, että minun tulee heistä huolehtia olivat he sitten 15 tai 30. Lapsi ei ole pyytänyt syntyä tänne.

Mitä ihmettä? Mä oon luullu, et oot tyyliin 20-30v. :) Mut et taidakaan olla, jos sulla isoja lapsia. Hauska, miten voi mielikuvat joskus heittää.. Ei sillä, et sun iällä merkitystä, mut pistipä nyt silmään.:)

Kaksi vähän isompaa lasta on ja toinen jo aikuisuuden kynnyksellä, toinen vasta taistelee olisko murkku vai ei :) Eli kyllä tuota ikää jo on tullut minulle aikojen saatossa :saint:

Siinä parikymppisenä. Se kai olisi osoitus siitä, että lapsella (nuorella aikuisella) on elämä jotenkuten mallillaan: koulutus- tai työpaikka, halu ja kyky aloittaa aikuistuminen.

Intin jälkeen viimeistään olis syytä olla omillaan. Nyt kotoa muuttaneista esikoinen muutti vähän ennen kuin täytti 19 ja seuraava 18-vuotiaana. Kotona asuu 18-v joka opiskelee, intti odottaa parin vuoden päästä, sekä 16v, joka on itse ilmoittanut,että muuttaa kotoa heti kun valmistuu eli 18 vuotiaana.

Mun 22-vuotias esikoinen asuu vielä kotona. Opiskelupaikka on n. 5 km:n päässä, eikä ole aikomus häätää häntä opiskelija-asuntoon. Lähtee sitten kun siltä tuntuu. Toiseksi vanhin muutti viime syksynä opiskelupaikkakunnalleen.

Yhteistyössä