Missä kulkee raja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höpsähtänytkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höpsähtänytkö

Vieras
On nyt pakko kirjoittaa tänne,kun en kykene olemaan rauhassa tältä ahdistukselta...eli ASIALLISIA kommentteja pyydetään..

Minulla ja miehelläni on yksi lapsi,toinen tuloillaan. Esikoinen on jo muutaman vuoden ikäinen. Kun esikoinen oli pieni,sattui eräänä päivänä seuraavaa(asiasta useampi vuosi): mies oli vaihtamassa vaippaa lapselle hoitopöydällä ja hassuttelivat siinä jotain. Yhtäkkiä mieheni pompotteli sormellaan poikamme pippeliä(tyyliin sanoen :poing,poing,poing) (mielestäni huumorimielellä). menin tilanteeseen kysymään,mistä kyse.

Asia muistui eilen mieleeni ja se ahdistaa minua suuresti.Mieheni ei mielestään ole tehnyt sitä missään muussa mielessä kuin hetken mielijohteesta ja ei ole saanut siitä mitään kiksejä (kuten ei omien sanojensa mukaan muutenkaan lapsista yleensäkään). Mieheni mielestä se liittyi siihen höpsöilytilanteeseen. Muulloin en ole vastaavaa koskaan nähnyt enkä uskoisi millään mitään sellaista miehestäni,joka muuten on mielestäni hyvä isä.

Siis,mitä mieltä te olette;pitäisikö asiasta huolestua vai luottaa miehen sanaan?

terv.suuresti asiasta ahdistunut... :'(

Onko esikoinen käyttäytynyt omituisesti? Jos ei, niin tuskimpa miehesi mitään on tehnyt.

Voit ilmaista miehellesi, miten paha asia sellainen olisi ja että miten vihainen olisit jos sellaista tapahtuisi.

Luulen, että kannattaa luottaa tässä tapauksessa.
Mitä sun vaisto sanoo?

Esikoinen oli silloin n.4-6kk ikäinen,eli ei varmastikkaan muista mitään...

Jotenkin luotan siihen miehen sanaan,mutta toisaalta ahdistaa ihan hirveesti tälläinen...Eilen miehen kanssa juttelin asiasta ja hän ei edes muista moista tapausta ja sanoi vaan,että "oletko nyt tekemässä minusta jotain pedofiiliä"?
Kauheelta tuntuu ajatella,että mun pitäis salata lapselta tämä koko loppuiän....
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

täh...mun mielestä tuo on ihan normaalia....mun mies ainaki ihan huumorimielessä kertoo lapselleen (8kk) sen pippelistä kaiken näköistä vaipan vaihdon yhteydessä... yhdessäkin joskus katsellaan ku pippeli menee kylmässä kurttuun ja pieneks kun taas aamulla tuntuu et on pissaa täynnä ja vaipan vaihto tehdään mahdollisimman pikana jottei tuu pissat päälle... mies myös kysy millanen kassitarkastus oli neuvolassa jne...siispä kaikesta pippeliin liittyvästä on ollu puhetta ja ihmetystä. Kyllähän myös joka kerta vaipan vaihdon yhteydessä tulee koskettua pippeliin, koska se kerta pitää laittaa alaspäin, voin ainaki hyvin kuvitella mitä kaikkea mies tuossa vaiheessa juttelee meidän pojulle... eikä tosiaan oo ees käyny mielessä mikää pedofiili tms. jutut.... siispä kehotan rauhottaa mielen:)

Toki äidillä on aina aina huoli jälkikasvusta, ja etenkin, kun vauva on pieni niin tunteet ylikorostuu.

Unohda nyt koko juttu, eihän tuossa ollut mitään.

Kohta huomaat, että vauva aika on mennyt ohi, ja sinä ole elänyt jossain ihme maailmassa ylihuolehtivana äitinä.

Tosin tunnista tuon pedofiilijutun kyllä itsessäni; tarkkailin aina ja joka tilanteessa lasta ja muita ihmisiä; tuttuja ja tuntemattomia. Kaikki oli mulle mahdollisia hyväksikäyttäjiä.

Mutta rauha!! Olet varmaan nyt jäänyt lukkoon tuon ajatuksesi kanssa. Älä murehdi moista, kaikki on varmasti täysin viatonta.

Kiitos :flower: kaikille asiallisista kommenteista! :hug: Koitan nyt rauhoitella itseäni,ehkäpä nämä tämän raskauden hormonit tekevät myös tepposia asian panikoinnin tiimoilta... :ashamed:

Ajattelepa tätä samaa tyttölapsen kohdalla. Isä pesee joskus myös tyttölapsen peppua, ja kun hyvin pestään joutuu pakostikin koskemaan vähän "sinne". Eli ei alapään kosketteluja voi lastenhoidossa välttää ei äiti eikä isä. Joten ole huoletta, minkään tollasen takia ei tarvitse mielenterveyttä menettää.

Yhteistyössä