H
Hieman suruinen
Vieras
Tuttavani harrastaa "valkoisia valheita" niin paljon, etten oikein tiedä miten reagoida. Hän on valehdellut suuremmistakin asioista, mutta yleensä valheet ovat pikkuisia. Esimerkiksi sängyn ostettuaan hän väitti sen olevan suomisoffasta hyvällä tarjouksella, vaikka oikeasti oli ostanut käytettynä. Tai jos hän ostaa paidan, hän väittää sen olleen oikein hyvä, mutta myöhemmin käy ilmi, ettei paita ole mennyt ollenkaan päälle.
Suurempia valheita on mm. sellainen, että pyysi sukulaiseltaan rahaa erääseen pääsykokeeseen, eikä koskaan mennyt kokeeseen saakka (piti rahat ja huijasi käyneensä kokeessa).
Kuinka paljon te muut päästelette valkoisia valheita? Miten reagoitte, jos teidän läheisenne jää kiinni valheista?
Olen kai outo, mutta minua loukkaa tuollainen jatkuva valehtelu, enkä osaa oikein uskoa enää mitään mitä tämä tuttu sanoo (tai ehkä uskon liikaa, ken tietää).
Suurempia valheita on mm. sellainen, että pyysi sukulaiseltaan rahaa erääseen pääsykokeeseen, eikä koskaan mennyt kokeeseen saakka (piti rahat ja huijasi käyneensä kokeessa).
Kuinka paljon te muut päästelette valkoisia valheita? Miten reagoitte, jos teidän läheisenne jää kiinni valheista?
Olen kai outo, mutta minua loukkaa tuollainen jatkuva valehtelu, enkä osaa oikein uskoa enää mitään mitä tämä tuttu sanoo (tai ehkä uskon liikaa, ken tietää).