Missä ne nuoret äidit on irl?

16.04.2006
748
0
16
Kun täälläkin usein gallupeissa, jotka kysyy milloin saatu esikoinen jne, tulee vastauksia, että suht nuorena hyvinkin saatu se ensimmäien lapsi, hyvinkin alle 25v. Ite sain esikoisen 26v, joten täällä tuntee olevansa se vähän jo vanhempi äiti, kun juuri täytin 31 ja lapsia 2 vasta :whistle: . Mutta sitten tuolla muualla kerhossa, harrastuksissa ja eritoten lähipiirissä ja kaveripiirissä olenkin se, joka teki lapsen lähestulkoon ensimmäisenä :whistle: . Eli siis osa on vielä lapsettomiakin. ja täälläpäin ei edes oiein näe niitä nuoria äitejä. kerhoryhmän lapsistakaan kellään ei varmasti ole alle 30v äitiä. Eli missäne nuoret äidit luuraa :D ? Ja mikä edes on nuori äiti. Eräskin julkkis yhdessä lehdessä ilmoitti, että halusi lapset tällein nuorena, ja oli esikoisen sytntyessä 26.

Täällä yks nuori äiti! (17-vuotias kun esikoinen syntyi) :wave:

Olen lopettanut tyystin kerhoissa käymisen, kun minuun alkoi muut äidit suhtautua vähän omituisesti kun ikäni paljastin. Kotona ja takapihalla kökitään siis.

kai se on ihan suhteellista miten sen kukanenkin ottaa ja tuntee itse olevansa. kyllähän 26v on kans aika nuori vielä mut ihan hyvä ikä jo tehdä lapsia. ite oli 20v ku esikoinen syntyi ja toinen lapsi pukkas heti perään, kolmas syntyi ku olin 25v

Itse olen saanut lpaset 24 ja 26 vuotiaana, ja en edes kokenut olevani nuori äiti, mutta nyt on kyllä huomanut että jopa minä olen nuori äiti, kun lähipiirissä monet vasta 30=> saavat esikoisensa.

Taitaa olla niin että jokaisella on oma käsityksensä nuoresta äidistä. Mä sain esikoisen kun olin 22v, kuopus syntyi kun olin 24v...ja siis olen vieläkin :)
Kyllä mä mielestäni olen nuori äiti, mutta sitten on niitäkin jotka haluavat lapsia jo 18 vuotiaana!! Niihin nähden olen...no, vähän vanhempi kuitenkin =)
Mutta kaikki mun ikäiset kaverini on vasta nyt ryhtynyt pähkäilemään, jotta jokohan niitä lapsia alkais suunnittelee...Paria lukuunottamatta. Nykyään se ensisynnyttäjien keski-ikä lähentelee kai 30v

Mä oon miettinyt samaa.
Meillä päin on myös kaikkien pojun kerhokaverien vanhemmat yli 30 vee, osa yli 40v
Samoin suurin osa noista leiikipuistoissa käyvistä äideistä.

Tuossa naapurissa asuu yksi äiti, joka on 25v jolla on 5v ja 1v. lapset ja hän on ainoo kenet tiedän.

Omat ystävät ovat järjestäen olleet väh.25v kun ekat mksut ovat syntyneet.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 14:55 jenni87 harmaana kirjoitti:
Täällä yks nuori äiti! (17-vuotias kun esikoinen syntyi) :wave:

Olen lopettanut tyystin kerhoissa käymisen, kun minuun alkoi muut äidit suhtautua vähän omituisesti kun ikäni paljastin. Kotona ja takapihalla kökitään siis.

No höh, ompa tyhmää suhtautumista. Takasin kerhoilemaan vaan, vaikka uhallakin =)

Samaa olen ihmettelyt minäkin! Missään meidän lähipuistoissa tai kerhoissa ei ole nuoria äitejä, ainoastaan 20v ja yli. Itse olen sitten se porukan kuopus. Esikoisen sain 17v, keskimmäisen 19v ja kuopuksen 23v.

:wave:
täällä ainaki yks mutta en käy kerhoissa ku niissä saan aika pitkiä katseita :/ esikoisenki ku vien seurakunnan kerhoon niin muut ei edes tervehdi,ei sitte paljo huvita samojen mammojen kans kökkiä missään kerhoissa :x
ja mä ite sentään aina hymyilen ja tervehdin kaikkia sielä :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 15:16 pienenhetken kirjoitti:
:wave:
täällä ainaki yks mutta en käy kerhoissa ku niissä saan aika pitkiä katseita :/ esikoisenki ku vien seurakunnan kerhoon niin muut ei edes tervehdi,ei sitte paljo huvita samojen mammojen kans kökkiä missään kerhoissa :x
ja mä ite sentään aina hymyilen ja tervehdin kaikkia sielä :)

No voi vitsi :/ Kurjaa tommonen. Mikähän siinä muuten on, että näin moni nuori äiti kokee tommosta...Ja siis vaikka ovat itse ystävällisiä?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 15:26 Norsupäästäinen kirjoitti:
En mä tiedä. Ainakin meidän leikkipuistossa mä olen (lasten lisäksi)ainoa joka on alle 35v...

Kai ne kaikki muut on Itäkeskuksessa shoppailemassa joka päivä eikä vain joka toinen päivä kuten mä :kieh: :laugh:

Niin totakin oon miettiny, että ehkä osa nuorista äideistä sitten "hengailee "kaupugilla ja ostoskeskuksissa vauvojensa kanssa...Eivät toki kaikki läheskään

:wave: Täällä kans yksi nuori äiti.
Äidiksi tulin kun olin 16-vuotiais.Täytin 17v 1½kk sen jälkeen kun esikoinen syntyi.
Kohta olen 22-vuotias ja kolme lasta.
Täällä seurakunnan kerhossa on aika paljon nuoria äitejä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 15:26 Norsupäästäinen kirjoitti:
Kai ne kaikki muut on Itäkeskuksessa shoppailemassa joka päivä eikä vain joka toinen päivä kuten mä :kieh: :laugh:

Se on kyllä totta, että noissa kauppakeskuksissa pyörii nuorempia (itseäni siis)
Ainakin Sellossa ja Itiksessä oon huomannut.
Vanha ei jaksa enää shoppailla ku pakolliset :D

Yhteistyössä