Missä on M-kokoiset mallit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Katselin Kappahlin verkkokaupasta mekkoja. Kaikki mallit olivat xs-s tai xl -kokoisia.

Haluaisin nähdä vaatteet M-kokoisten esittelijöiden päällä. Mistä löytyy? Vai onko vaatteet niin huonosti istuvia juuri siinä koossa, että niitä ei kehdata esitellä?

Katselin Kappahlin verkkokaupasta mekkoja. Kaikki mallit olivat xs-s tai xl -kokoisia.

Haluaisin nähdä vaatteet M-kokoisten esittelijöiden päällä. Mistä löytyy? Vai onko vaatteet niin huonosti istuvia juuri siinä koossa, että niitä ei kehdata esitellä?
Ne S-kokoiset ovat haaveilua varten, xl-kokoiset asiakkaiden mitoille tavallisimmin sopivia.

Sinun ei ole pakko ostaa Kappahlista. Netti mahdollistaa tilaamisen mistä tahansa.
Tässä japanilaisen koon M mitat:
  • rinnanympärys: 80-83
  • vyötärö: 61-64
  • lantio: 87-90
0719170008_62d66488cc03c.jpg

Ne S-kokoiset ovat haaveilua varten, xl-kokoiset asiakkaiden mitoille tavallisimmin sopivia.

Sinun ei ole pakko ostaa Kappahlista. Netti mahdollistaa tilaamisen mistä tahansa.
Tässä japanilaisen koon M mitat:
  • rinnanympärys: 80-83
  • vyötärö: 61-64
  • lantio: 87-90
Eli suomalainen xs...

Mistä nettikaupasta löytyy suomalaisen M-koon mallit?
Eli EU38/40 eli noin 95-77-95.

Tämä on kyllä harmittavaa, että malleissa ei ole ikinä ns. normaalikokoisia. Netistä kun tilaa, niin olisi kiva nähdä se vaate suurinpiirtein omankokoisensa ihmisen päällä, että näkis miten se istuu. Minulla se olisi 175 senttinen (+/-5cm, ei oo niin tarkkaa) ja n. 70 kiloinen, eli juurikin se M-koko.

Onko japanilaisessa M-koossa tosiaan rinannympärys 80-83? Minulla se onn98 cm ja olen suomalaista M-kokoa.

Tämä on kyllä harmittavaa, että malleissa ei ole ikinä ns. normaalikokoisia. Netistä kun tilaa, niin olisi kiva nähdä se vaate suurinpiirtein omankokoisensa ihmisen päällä, että näkis miten se istuu. Minulla se olisi 175 senttinen (+/-5cm, ei oo niin tarkkaa) ja n. 70 kiloinen, eli juurikin se M-koko.

Onko japanilaisessa M-koossa tosiaan rinannympärys 80-83? Minulla se onn98 cm ja olen suomalaista M-kokoa.
On, japanilaisnaisilla on yleensä aika pienet (ja kauniit) rinnat. Sinä olet muutenkin tuon japanilaismitoituksen ulkopuolella, M-koko tarkoittaa siellä 158-163 cm pituutta. Kun Japanissa myydään one size fits all-vaatteita, on ne juuri mitoitettu tuolle koolle, koko M on japanilaisnaisilla tavallisin vaatekoko.

Tuo pienempi koko aiheuttaa usein illuusion nuoremmasta iästä, josta minäkin saan palstalla usein kuulla jos erehdyn jonkun japanilaiskuvan viestiini liittämään.

Esimerkkinä Yuko Araki, japanilainen näyttelijä ja malli, 5 miljoonaa Instagram-seuraajaa
rinnanympärys 79 cm, vyötärö 56 cm, lantio 81 cm, pituus 165 cm, paino 47 kg, ikä 31 (täyttää joulukuussa 32).
DSCF9980.jpeg

Viimeksi muokattu:
Aasialaiset ovat keholtaan pienempiä. Pohjoismaalaiset olemme rotevampia, pysymme siten paremmin hengissä täällä kylmässä pohjolassa. Joten jos nyt pysyttäydytään näissä suomalaisten mitoissa.

Mä tarvitsen joulujuhlaan tietynlaisen mekon, ja tarvitsen ostaa sen nettikaupasta. Olisin toivonut näkeväni nettikaupassa M-koon mekon M-kokoisen naismallin päällä (pituus mieluiten 170cm), mutta sellaista ei löytynyt. Tilasin nyt muutaman sovitettavaksi, toivon että joku sopii mun vartalooni, ja loput palautan. En halua katsella aasialaisten, enkä suomalaistenkaan, mallien vartaloita, olisin vain arvioinut mekon pituutta ja istuvuutta kuvasta, ja sitten rupesin ihmettelemään keskikokoisten mallien puuttumista.

Kyllä se M mahtaa olla yleisin koko, kun pari viikkoa sitten etsin toppahousuja niin kaikki M-kokoiset oli loppu. Sen sijaan oli paljon kokoa S, XL, 2XL, 3XL, 4Xl ja jopa 5 XL. Kuka mitään 5XL:ää käyttää, kun keskimääräinen suomalainen nainen on 164cm/ 72-73kg. Itse olen 10 kiloa ylipainoinen (166/78) ja M on silti sopivin koko. Kokoon 5XL täytyy painaa jo monta sataa kiloa.

Aasialaiset ovat keholtaan pienempiä. Pohjoismaalaiset olemme rotevampia, pysymme siten paremmin hengissä täällä kylmässä pohjolassa. Joten jos nyt pysyttäydytään näissä suomalaisten mitoissa.

Mä tarvitsen joulujuhlaan tietynlaisen mekon, ja tarvitsen ostaa sen nettikaupasta. Olisin toivonut näkeväni nettikaupassa M-koon mekon M-kokoisen naismallin päällä (pituus mieluiten 170cm), mutta sellaista ei löytynyt. Tilasin nyt muutaman sovitettavaksi, toivon että joku sopii mun vartalooni, ja loput palautan. En halua katsella aasialaisten, enkä suomalaistenkaan, mallien vartaloita, olisin vain arvioinut mekon pituutta ja istuvuutta kuvasta, ja sitten rupesin ihmettelemään keskikokoisten mallien puuttumista.
Ei sitä istuvuutta silti oikein näkis, kun ne 170 cm mallitkin on yhtä säärtä ja lyhytselkäisiä. Suomalaisilla on useinmiten pitkä selkä ja lyhyet jalat. Se on ihan eri näköinen se mekko silloin. Vyötärön kohta tulee jonnekin rintojen alle ja mekko näyttää äitiysvaatteelta.

Maailman kylmimmät asutut alueet ovat kylläkin Pohjois-Aasiassa, Jakutiassa (Sahan tasavalta). Alkuperäiset asukkaat ovat aasialaisia ja prjäävät kyllä pukeutumalla oikein.
Tekoäly tuo luultavasti aika piankin apua ongelmaasi, nettisivulle annetaan (rehellisesti) omat mitat ja tekoäly luo mallikuvan siitä, miltä vaate tuossa koossa näyttää.

Johnny käyttää varmaan itsekin xs-koon vaatteita..

Suomessa aikuisten vaatekoot ei mene pituuden mukaan. Se on käytäntö vain lastenvaatteissa.... Teineilläkin käytössä jo kirjainkoot

On, japanilaisnaisilla on yleensä aika pienet (ja kauniit) rinnat. Sinä olet muutenkin tuon japanilaismitoituksen ulkopuolella, M-koko tarkoittaa siellä 158-163 cm pituutta. Kun Japanissa myydään one size fits all-vaatteita, on ne juuri mitoitettu tuolle koolle, koko M on japanilaisnaisilla tavallisin vaatekoko.

Tuo pienempi koko aiheuttaa usein illuusion nuoremmasta iästä, josta minäkin saan palstalla usein kuulla jos erehdyn jonkun japanilaiskuvan viestiini liittämään.

Tämä pitää ulkomaisista verkkokaupoista ostaessa aina huomioida, jo Ranskan koot ovat ihan eri kuin XL-koon farkut ja silloin olin kuitenkin 175 cm ja 60 kg eli todella hoikka. Mutta XL olin ranskan kokojen mukaan. Japanissa taasen en voinut edes vaatekaupoista haaveilla, siellä ei ole minun mittaisilleni ihmisille mitään. Housut ovat capri-mittaisia ja paidat crop-topeja minulle. Pointti siis joka tapauksess,a että verkkokauppojen mallit ovat joko taskuvenuksia tai anorektikoita eivätkä millään tavalla edusta keskivertonaisen vartaloa eli vaatteiden istuvuutta on niistä hankala päätellä.

Ei se pienempi koko minusta luo mitään illuusiota. Noissa sinun kuviesi tapauksessa nuorta imagoa luodaan meikeillä ja photoshopilla. Vaikka toki aasialaiset naiset näyttävät meidän länkkäreiden silmään yleensä ikäistään nuoremmalta. Onko sinulla jonkinlainen Lolita-fetissi, kun noita teineiltä näyttäviä tyttösiä tänne spämmäät?

• Tykkää
Reactions: Johnny Appleseed
Johnny käyttää varmaan itsekin xs-koon vaatteita..
No ei nyt sentään. :giggle: Tilaan suurimman osan vaatteistani Saksasta ja Briteistä enkä siis läheskään aina XS-XXXL-asteikolla.
Suomessa aikuisten vaatekoot ei mene pituuden mukaan. Se on käytäntö vain lastenvaatteissa.... Teineilläkin käytössä jo kirjainkoot
Niin, koska vaatteita ei osteta vaatekaupoista vaan urheiluliikkeestä (teinit) tai Tokmannilta/Citymarketista (palstamammat).
Mutta kyllä noissa kirjainkokoisissakin on pituuseroja, jos ostat miesten college-housut koossa S tai XXL, on pituudessa aika huomattava ero.

Tämä pitää ulkomaisista verkkokaupoista ostaessa aina huomioida, jo Ranskan koot ovat ihan eri kuin XL-koon farkut ja silloin olin kuitenkin 175 cm ja 60 kg eli todella hoikka. Mutta XL olin ranskan kokojen mukaan. Japanissa taasen en voinut edes vaatekaupoista haaveilla, siellä ei ole minun mittaisilleni ihmisille mitään. Housut ovat capri-mittaisia ja paidat crop-topeja minulle. Pointti siis joka tapauksess,a että verkkokauppojen mallit ovat joko taskuvenuksia tai anorektikoita eivätkä millään tavalla edusta keskivertonaisen vartaloa eli vaatteiden istuvuutta on niistä hankala päätellä.

Ei se pienempi koko minusta luo mitään illuusiota. Noissa sinun kuviesi tapauksessa nuorta imagoa luodaan meikeillä ja photoshopilla. Vaikka toki aasialaiset naiset näyttävät meidän länkkäreiden silmään yleensä ikäistään nuoremmalta. Onko sinulla jonkinlainen Lolita-fetissi, kun noita teineiltä näyttäviä tyttösiä tänne spämmäät?
Minulle on opetettu viime vuosina, ettei saa tytötellä aikuisia naisia!

On ikävää että housujen lahkeiden pituus on yleensä 34 tuumaa ja pidempiä ei löydy kun tilaamalla tai harvoista erikoisliikkeistä. Joudun tilaamaan omat farkkuni Italiasta.

Omppuli, onko sinusta miehillä tätä samaa ongelmaa, eli ovatko nettikauppojen mallit "vääränmallisia" sinun kehoosi nähden? Vai koskeeko tämä ongelma enempi naisia?

Omppuli, onko sinusta miehillä tätä samaa ongelmaa, eli ovatko nettikauppojen mallit "vääränmallisia" sinun kehoosi nähden? Vai koskeeko tämä ongelma enempi naisia?
Vähät malleista. Ongelma on se, että tuolla kirjainmitoituksella tehdyt vaatteet ovat milloin minkäkin kokoisia. Voivat siis olla joko liian pieniä tai suuria, vaikka koko näennäisesti on sama. Siksi kannattaa ostaa liikkeistä, jotka ilmoittavat vaatteiden todelliset mitat ja ne myös pitävät.
Kun housut löytyvät viidellä eri pituudella vyötärönympäryksestä (10 erilaista) riippumatta, löytää jokainen kyllä sopivat. Kun tuohon vielä lisätään 9 värivaihtoehtoa, on valittavana siis 5 x 10 x 9 = 450 vaihtoehtoa suoraan varastosta samasta housusta. Tuohon ei pieni suomalaisliike ikävä kyllä pysty.
Miesten vaatteet leikataan suoremmilla linjoilla ja ovat varmaan naisten vaatteita helpompia.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä