missä säilytätte legoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mä"

Vieras
Meillä on niitä ihan sikana. Tällä hetkellä ne on lajiteltuna 5 läpinäkyvään muovilaatikkoon ja joululegot pyörii vielä lattioilla, ei niille ole vielä omaa paikkaa. Meillä siis omassa LAATIKOSSAAN lego city, toy store, tekniikka leekot, sit ne örkit+ ukot omissaan. Ajattelin skipata kaikki yhteen, onko järkeä??? Mietin et työntäskö ne ylmästi kuopuksen äitiyspakkauslootaan, mitenkäs sen vahvistas, missä ja miten teillä säilytetään leegot??

Tarvitaanko niitä tuollaista määrää. Meillä on isossa rottinkikopassa, myydään pyykkikoppana ja siinäkin hiukan liikaa, tuli sukulaisilta koko läjä käytettynä.

Meillä on perusosat isossa sängynaluslaatikossa.
Sitten esim. Bioniclejen ja Hero Factoreiden osat ovat pienemmissä laatikoissa - vartalot ja aseet omassa lootassaan, kädet, jalat ja päät omassaan, jne.
Power Minersit ovat kanssa omassa lootassaan.

Mä en kannata samaan astiaan heittämistä, kamalan vaikea etsiä jotainn tiettyä pientä osaa.. Meillä on noita pieniä, erikoisosia lajiteltuna vielä erikseen pienempiin yksiköihin :D

[QUOTE="vieras";23107130]Tarvitaanko niitä tuollaista määrää. Meillä on isossa rottinkikopassa, myydään pyykkikoppana ja siinäkin hiukan liikaa, tuli sukulaisilta koko läjä käytettynä.[/QUOTE]

Kolmen pojan leegot, osa on isänsä vanhoja joten ei niitä haluta hävittää

Jossain kaupassa näin sellaisia leegon muotoisia säilytyslaatikoita. Ne oli minusta kivoja, itsellä noita leegoja on vielä niin vähän, että mahtuuvat yhteen rasiaan.

Meillä on legot kahdessa sängynaluslaatikossa ja kaikki sekasin. Välillä kyllä aattelen lajittelua, mut sit se ois mun homma ja kuinka kauan ne sit pysyis erillää???
Kaks poikaa ja ilmeisesti ne vaan on niin helppo lahjaidea, koska ite ei montaa olla ostettu ja tomonen määrä niitä on kertynyt :)
Et ei se ihan tarvitsemisesta oo kiinni, enkä poiskaan kyllä pistä.

[QUOTE="rusina";23107205]Jossain kaupassa näin sellaisia leegon muotoisia säilytyslaatikoita. Ne oli minusta kivoja, itsellä noita leegoja on vielä niin vähän, että mahtuuvat yhteen rasiaan.[/QUOTE]

20e pieni loota johon mahtuu kenkälaatikollinen leekoja.

Meillä on kaikki legot sekaisin, mutta eipä noita erikoislegoja edes ole. Legot on mun ja mun lasten vanhoja, ja nyt niillä rakentaa lapsenlapsi. Mä en ole myynyt eteenpäin mitään sellaisia leluja, joiden ajattelin olevan lastenlastenkin mieleen, eli brion junaradat, osa pikkuautoista, barbiet, duplot, legot jne on säästetty.

Meillä on mieheni vanhoja legosarjoja lähemmäs sata ja ne ovat laatikoissa jokainen omassa minigrip-pussissaan. Hänellä on myös 80-luvulta vanha lego-leikkimatto, jonka saa avattua ympyränmalliseksi ja suljettua helposti narulla pussiksi.

http://aijaa.com/v.php?i=006557476592.jpg

http://aijaa.com/v.php?i=006767476593.jpg

Kunhan omat poikamme kasvavat (ovat siis liian pieniä nyt), ajattelin tehdä toisenkin tuollaisen pussin, siinä on kätevä kokoilla esim. duploja ja saa leikin jälkeen sekunneissa lattian siistiksi.

Meillä legot on kannellisessa sängynaluslaatikossa, jonka sisällä on pienempiä laatikoita joissa on erikoislegoja eriteltyinä.

En todellakaan meinaa säilytellä niitä pahvilaatikoissa, joissa on aina puolet liikaa tilaa ja se on tietenkin meidän säilytystiloista sitten pois.

Meillä on isohko muoviloota täynnä noita bionicle yms. örkkilegoa.
Itse asiassa monta isoa muovilaatikkoa, joissa on legot lajiteltuna. Ja meilläkin niitä on PALJON! :(

Meillä ne on eriteltynä kahteen sellaseen lokerikkoon (työkaluosastolta ostettuun) ja sit peruspalikat (myös eriteltynä) sellasiin kannellisiin muovilaatikoihin. Helpottaa huomattavasti kokoamista kun palikat ei oo kaikki samassa läjässä. Tuo järjestyksen pito on kyllä välillä aika työlästä ja meilläkin ne välillä on ihan sekaisin.

Muovisessa sängynaluslaatikossa on meilläkin kaikki sekaisin. Siellä on Bioniclet, City-legoja ja ties mitä ajoneuvoja ja erikoisiakin, en ole jaksanu eritellä mitenkään. Ja kun niillä leikkii iso lauma lapsia (omat, kaverit ja sukulaiset) niin ei ne pysyis järjestyksessä. Dublot on puisessa laatikossa, tosin niille pitäis keksiä suurempi systeemi kun niitä tuli jouluna lisää; eivät mahdu enää.

Mulla on omat legot säilytettynä ruuvisalkuissa (4kpl) ja isommat osat isossa muovilaatikossa ja loput koottuna hyllyssä.

Muksun duplot on karkeasti lajiteltuna kolmeen Ikean vesslalaatikkoon (peruspalat/erikoispalat/ajoneuvot) ja duplotekniikkalegot omassaan. Pikkulegot on lajiteltu väreittäin: isommat määrät cd/dvd-laatikossa ja pienemmät 600gr margariinirasiassa. Noissa margariinirasoissa on myös ukot ja heidän varusteet, ikkuna&ovet&kattopalat ja autonosat. Sitten yksi kirjahyllyllinen koottuja legoja, jotta suoraankin voi leikkiä.

Jos kaikki tuo olisi yhdessä sekaläjässä ei sitä oikeasti voisi mitään rakentaa. Pelkästään palojen etsimiseen menisi ikuisuus.

Paras tapa tekniikkalegon järjestämiseen on kyllä noi ruuvisalkut tai lokerikot. Niissä on merkitystä mikä nippeli tulee mihinkin kohtaan ja minkä kokoinen akseli, jne.

Meillä 4-veekin osaa järjestää legot, kun se aika tulee...

EI EI EI, älä vaan kippaa kaikkia samaan! Meillä pojat teki niin, ja nyt valittavat kun ei voi rakentaa mitään kun ei osia löydy, joutuis kippaamaan koko julmetun laatikollisen lattialle ja kauhee työ! Tyttö on pitänyt erillään, ja sen on niin helppo ottaa ne alkuperäislaatikot hyllystä millä haluaa leikkiä :)

Mulla on omat legot säilytettynä ruuvisalkuissa (4kpl) ja isommat osat isossa muovilaatikossa ja loput koottuna hyllyssä.

Muksun duplot on karkeasti lajiteltuna kolmeen Ikean vesslalaatikkoon (peruspalat/erikoispalat/ajoneuvot) ja duplotekniikkalegot omassaan. Pikkulegot on lajiteltu väreittäin: isommat määrät cd/dvd-laatikossa ja pienemmät 600gr margariinirasiassa. Noissa margariinirasoissa on myös ukot ja heidän varusteet, ikkuna&ovet&kattopalat ja autonosat. Sitten yksi kirjahyllyllinen koottuja legoja, jotta suoraankin voi leikkiä.

WAU!!! :D

Ei ole hyvä idea kipata niitä isoon lootaan, ei sieltä niitä pikkusälöjä saa pohjalta kuitenkaan, mihin valuvat. Valmiiksi rakennettuina niitä voi nostella jonnekin äitiyspakkauslootaan. Duplot menee vielä isossa astiassa, mutta legopalikat on parempi laittaa pieniin ja vaikka lajitella koon mukaan.

Meillä on paljon koottuja juttuja lasten kirjahyllyissä, tahtovat vaan pölyttyä. Ekaluokkalaisella on sängynpäätyhylly myös täynnä pieniä koottuja juttuja. Sen lisäksi on ikean kannellisia laatikoita pinottuna hyllyyn ja useampi sängyn aluslaatikko. Ja lattialta niitä löytyy myös aina :headwall: Jalkapohjaa yhä särkee, kun aamulla astuin hämärässä yhden palikan päälle täydellä painolla, kun kävin herättelemässä lapsia kouluun.

Yhtenä projektina on lajitella ihan miniosia legojoulukalentereiden muovilokerikkoihin, siivotessa niitä vähitellen laitetaan sinne.

Meillä on legoja ihan hirvee määrä ja tällä hetkellä ne on isossa sängynaluslaatikossa kaikki. Se sängynaluslaatikko on koko (aikuisen) sängyn pituinen. Aikanaan ne järjestettiin pienempiin laatikoihin värien mukaan mutta siitä ei tullu mitään siinä vaiheessa kun piti alkaa niitä keräämään. Lapsilla ei vaan riittäny sinni lajittelemiseen ja mulla palo hiha joten heitin kaikki samaan laatikkoon. Hyvin nuo sieltä löytää pienetkin osat kun on tarpeeks ISO laatikko.

muoks. Koottja legoja meillä ei montaa oo. Nytki lapset sai jouluks tän:
LEGO Technic Nosturi 8053
ja se on purettuna jo osiin noitten muitten sekaan. Meidän lapset tykkää nimenomaan itse rakentelusta ja sit kun se on valmis niin sitä ihaillaan hetken, leikitään vähän ja puretaan osiin, että saa rakentaa jotain muuta.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä