Missä teidän mielestä menee pettämisen raja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertokaas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kertokaas

Vieras
Olenko erityisen nipo, jos mun mielestä muukin kuin pelkkä seksi on pettämistä? Onko esim suutelu tai ehkä jopa ihastuminen pettämistä? Ihastuksen ruokkiminen ja sen ihastuksen seurassa oleminen? Miehen kanssa väittely asiasta, eikä se tajua mun pointtiani tässä.

Siinä kohtaa kun aletaan olemaan fyysisessä kontaktissa, tulee pettämisen rajat vastaan.

Ajatus, ihastus tms. ei ole minusta pettämistä, ei niin kauan kun sen asian eteen ei mitään tee, mutta siinä kohtaa kun aletaan käymään niin tuttavalliseks et hieroskellaan hartioita, kuiskutellaan korvaan, puristellaan peppua urakalla tms. niin se on jo pettämistä.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Riippuu suhteesta. Mun mielestä se pitää keskustella jokaisessa suhteessa erikseen. Mutta pääperiaatteena se, että se, mitä pitää salailla, on pettämistä. Ja se, mitä itse teet, pitää sallia myös toiselle osapuolelle.

Meidän suhteessa suuteleminen toisen kanssa on pettämistä. Tanssiminen ei, mutta jos hitaiden tanssiminen menee ns. lääppimiseksi, se on pettämistä. Netti"sekstailu" tms. olisi jo pettämistä jne. Joidenkin mielestä olemme ehkä nipoja, mutta onneksi me kaksi olemme samaa mieltä rajoista.

En katso pelkkää ihastumista pettämiseksi. Asia on eri, jos asiaa vie eteenpäin, silloin on pettämistä. Musta ihminen voi Olla ihastunut useampaan ihmiseenkin samaan aikaan, rakastuminen on jo toinen juttu.

Ai jumalauta jos jokin viittaisi, että kumppani olisi ihastunut johonkin muuhun. Se ois moro... Ihailla ja arvostaa voi ihmisiä ja pitää hienona ihmisinä, mutta ihastuminen... tottakai jokainen ite määrittää omassa suhteessaan mikä on ok ja mikä ei ja voihan tällänen olla jonkun mielestä nipoilua.

Mitä tekee suhteella, missä kumppani ihastuu muihin? Odottaa suhteen loppua? Vaiko eletään yhdessä, mutta vapaina tekemään mitä huvittaa? Perheenä ainakin vietetään aikaa yhdessä ja eipä oo kauheesti kavereita, joille ois jokin ongelma kyläillä tai ottaa vastaan vierailulle lasten kera ja wuhuu niitä hetkiä kun pikkusten lasten kaa vanhemmat pääsee käymään kaksin ulkona. Erikseen käydään asioilla, äijä-äijä ja muija-muija asiolla... muttei kyllä tenuta menemään viihtellä niinkuin aikana jolloin parisuhde ei ollut vielä kamalan vakavaa tai lapsia kuvioissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25157456:
Kaikki se, mitä ei voi tehdä, kun oma kumppani katsoo vierestä.

Näin!

Ei ihastumista voi laskea pettämiseksi jos siis sattuu vaan ihastumaan ilman että hakee romanssia! Eihän sille itse mahda mitään. Sitten jos alkaa ruokkia sitä ihastusta esim. tiiviillä yhteydenpidolla tai flirtillä, mennään jo pettämisen puolelle.

Suutelua en laske pettämiseksi, välttämättä. Itsekin suutelin viimeeksi perjantaina naispuolisen ystäväni kanssa ja oma mies istui vieressä. Saa sekin pussailla muita miehiä ilman että koen sen pettävän ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25157456:
Kaikki se, mitä ei voi tehdä, kun oma kumppani katsoo vierestä.

Ei minusta. Minä esim. juttelen ystävilleni asioita, joita en miehelleni puhu. Ja teen itsekseni. Kaikki ei ole yhteistä tässä elämässä.

Minusta pettämistä on se, mitä ei sallisi sille kumppanilleen myös.

Ei pelkkä ihastuminen ole mun mielestä pettämistä. Tunteilleen ei vaan voi joskus mitään, vaikka kuinka haluaisi. Mun mielestä se raja tulee vastaan teoissa, jos alkaa jotain puuhailemaan sen ihastuksen kanssa. Itsekin ennen ajattelin että ei niin vaan käy, että ihastuu toiseen, ellei tietoisesti sellaista hae. Mutta kun itse siihen tunteeseen kerran havahduin, ihan yllättäen, ihan "viattomasti", voin sanoa, että tunteilleen ei vaan voi mitään. Tunteitaan ei voi hallita, tekonsa voi.

Ihastumisia kait useimmille elämässä tulee, ei se ole pettämistä. Vasta jos tekee jotain, suutelee, harrastaa seksiä, tapailee salaa, haaveilee toisesta tietoisesti...

Kaikki se on pettämistä, mitä ei voisi tehdä omille vanhemmilleen tai sisaruksilleen. Tai no mistäs mä tiedän mitä kukakin voi tehdä tai ei voi tehdä, mutta maalaisjärkee voi käyttää.

Yhteistyössä