Missä vaiheessa jouluvalmistelut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fleur de la Cour

Vieras
Mä aloitin ikkunoiden ja verhojen pesusta. ne on tehty. Tänään pitäis silittää ja laittaa verhot takaisin ja siirtyä ullakolle siivoomaan kun sieltä ei meinaa talvitavarat löytyä eikä joulukoristeet. Hain sieltä jo jouluvalot ja selvittelin ne ja blokkasin ehjät talteen ja ostin uusia valoja, jospa vaikka huomenna virittelis pihalle. Tytön koulun joulumyyjäisiin myös valmistaudutaan, askartelin eilen kovasti ja jatkan tänään, mut ensin jouluostoksille kaupungille ja tytölle uusia luistimia hankkimaan. Ens viikonloppuna pääseekin pikkujouluilemaan ja joulumarkkinoille käymään Turkuun.

Mä en kovin paljoa valmistele joulua.. siis ainakaan siivoa kaappeja tms.
Lahjaostokset on hyvällä mallilla.. Ne loput, mitkä hankkimatta, on jo valmiiksi mietitty. Ei tarvis kuin hakea vaan.

Aika alussa on, muutaman lahjan olen hankkinut. Meillä tulee aika pienimuotoinen joulu, koska lähdemme matkalle jo 26. päivä. Ruokaa kohtuudella, ei kuusta. Siivous tehdään ihan joulun alla, kun olemme jääneet jo lomalle. Leipomisia voisi kyllä jo tehdä, hedelmäkakun ja pipareita.

Minä siivoan joka joulu itsenäisyyspäivään mennessä suursiivouksen, käyn koko talon läpi. Sitten joulukuussa keskityn vaan kaikkeen hauskaan eli leipomiseen, ruuanlaittoon, muuhun jouluiseen puuhasteluun.

Mun jouluvalmistelut ei oo missään vaiheessa.Lahjatkin tulee ostettua aina aatonaattona:D Mä en niin kauheesti tykkää joulukoristeista niin niitäkään meillä ei laiteta..Mutta laitan kyllä kotia "talvisen"näköiseksi niin ehkä meillä on sitten talvivalmistelut käynnissä :)Valoja oon laittanut,lyhtyjä ja vaihtanut keittiön verhot ja tehnyt sellasen oksan mihin ripustin helmiä ja leikkasin lumihiutaleita.

Tässä on ollut muuttoa ja valmistelua vauvan syntymään että joulujutut ovat vielä hieman kesken, mutta hyvää vauhtia valmistumassa :heart: Parveketta en ole vielä joulukuntoon saanut yhtään, sen aika saa olla myöhemmin, pitäisi vaan ideoida sinne jotain ihanaa..

Minun tekisi kauheasti mieli jo vetäistä koko kämppä ihan jouluiseksi. Rakastan joulua ja se on niin lyhyt aika. Olen vielä raskaanakin 8.kuulla ja tiedostan itsessäni kauhean voimakkaan pesänrakennusvimman.. Ensi sunnuntaina olisi eka adventti mutta verhot taitaa mennä tänä v.loppuna jo ikkunoihin ja jouluvaloja olen jo sytytellyt :)

Talon siivous on hyvässä vauhdissa, jääkaapin ovessa on lista tekemättömistä töistä ja siitä sopii valita joku lupsakka pikkuhomma aina, kun on sopivasti aikaa. Eli ei stressiä. :)

Lasten, niin oman kuin kummilasten ja yhden kaverinkin lahjat on hankittu, aikuisten lahjoista pari mietitty ja loput vaiheessa. Pakkaamista säästelen lähemmäs joulua, saan joulutunnelmaa, kun pääsen paketoimaan.

Porkkanalaatikko kypsyy parasta aikaa, niin omalle väelle kuin parille muullekin. Kaipa tämä tästä aikanaan jouluksi muuttuu.

Yhteistyössä