Missä vaiheessa keskenmenot yleisiä teillä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mä vaan

Vieras
Onko totta,että vasta viikolla 12 on yleisin keskemenon raja.Itsellä joulukuussa sama juttu.Rask.viikkoja sikiöstä n.7 vk.mutta vasta 12 viikolla pientä vuotoa,jonka vuoksi menin ultraan,olin just varannut edellisenä päivänä neuvolaan ajan ja sitten alkoi pieni vuoto joka tyrehtyi siihen.Ultrassa todettiin keskeytynyt keskenmeno.Nyt epäilen olevani raskaana,olisi vaan helpompi,jos se on tullakseen pois,niin tulee alkuvaiheessa,kuin sitten myöhemmin,vaikkei se tietty meistä riipu sekään asia,niinkuin ei elämässä moni muukaan juttu.Kertokaa missä vaiheessa teillä meni kesken ja miten se alkoi,oireita tms.Kiitos ja voimia!!!

Mulla todettiin keskeytynyt keskenmeno viikolla 11+, sikiö oli kuollut viikolla 7. Mulla ei ollut mitään keskenmenon oireita. Ei ollut minkäänlaista vuotoa, ei epätavallisia kipuja tms. Ultrassa vaan todettiin, ettei ole sykettä eikä elämää pikkuisella. Niin ne viisaat sanovat, että yleensä kekskenmeno tapahtuu rv 12 menennessä, mutta vielä paremmassa turvassa on, kun pääsee vkolle 16.

Onkohan niin, että sikiö yleensä menehtyy vkolla 6-8, kun tuntuu, että tosi monilla keskenmeno on tapahtunut silloin, vaikka se saatetaan todeta vasta myöhemmin, ellei tule pois itsestään?

Toivon sulle tsemppiä ja uskoa hyvään tulevaisuuteen.

Meme mä oon miettinyt samaa, että onko yleisin aika keskenmenoon siinä 8 viikon huiteilla. tuntuu todella että monille on sattunut juuri silloin. Itse menin ultraan viikolla11+ ja todettiin että elämä oli loppunut viikolla 8+. Koitin kuumeisesti miettiä mitä olin juuri sillä viikolla tehnyt, että näin kävi. Lääkäri kuitenkin sanoi, että ihan sama mitä oon tehnyt, ei kuulemma pysty itse vaikuttaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.04.2006 klo 18:04 ressu kirjoitti:
Meme mä oon miettinyt samaa, että onko yleisin aika keskenmenoon siinä 8 viikon huiteilla. tuntuu todella että monille on sattunut juuri silloin. Itse menin ultraan viikolla11+ ja todettiin että elämä oli loppunut viikolla 8+. Koitin kuumeisesti miettiä mitä olin juuri sillä viikolla tehnyt, että näin kävi. Lääkäri kuitenkin sanoi, että ihan sama mitä oon tehnyt, ei kuulemma pysty itse vaikuttaan.

Samaa olen pohtinut itse, mitä tein silloin kun elämä loppui... Mua hiukan lohduttaa tieto siitä, että ammattilaiset sanovat syyn olleen sikiön kehityksessä. Yleensä sikiöllä on tällaisissa tapauksissa kromosomi- tai muu kehityshäiriö ja luonto hoitaa sikiön omalla tavallaan pois kärsimästä. Vaikka se onkin kamalaa, silti jotenkin se on helpompi kestää, kun ajatus siitä, että pikkuinen olisi tullut kuoleena myöhemmässä vaiheessa pois tai sitten joutuisi monivammaisena kärsimään täällä maailmassa.
Saanko Ressu kysyä, oliko tämä ensimmäisesi?

minun raskauteni loppui viikolla 18.siitä on nyt aikaa 9vuotta,mut edelleenkään surutyö joiltakin osin tekemättä.kaavinta tehtiin ilman mitään puudutuksia yms.silloisen aviomieheni kanssa emme kyenneet yhdessä suremaan tai edes toisiamme tukemaan.viimeinen niitti oli,ku sairaalasta sitten ilmoitettiin vauvan sukupuolikin.haudata emme häntä saaneet.raskas paikka,ku liikkeet ja kaikki tunsi.en ikinä kenellekkään toivoisi sellaista käyvän.voimia ja lämpimät ajatukset teille samanlaisissa tilanteissa oleville!

meme, mulla on 8-vuotias tytär ja se vähän helpottaa. tätä vauvaa oli kuitenkin tehty lapsettomuushoidoilla pari vuotta, joten kauhistuttaa etten enään tule uudestaan raskaaksi. Kai se sitten on opeteltava elämään yksilapsisen perheen elämää. Luultavasti aion kuitenkin vielä yrittää. entä sulla?

Ressu, ikävä kuulla, että olette joutuneet odottelemaan pitkään uutta vauvaa. Varmasti on raskasta, kun odotukset ja jännityskin on korkealla, kun vihdoin saa positiivisen tuloksen ja sitten unelmat kaatuu. Lohdutus on varmaan kuitenkin tuo esikoinen! Oliko hänen saamisensa helppoa? Aina kannattaa yrittää! Mulla on useita ystäviä, joiden tilanne ollut miltei toivoton ja sitten onkin onnistanut ihanalla tavalla.

Itse arvelen omaan osaani vaikuttavan sen, etten ole enää ihan nuori. Täytän pian 34 v. Meillä ei ole lapsia entuudestaan. Itse asiassa nyt olemme vasta lämminneet koko vauva asialle. Kaikki on niin uutta ja pelottavaakin. Epäonnistumisen jälkeen tulee helposti sellainen olo, ettei haluaisi samanlaista uudelleen kokea. Toisaalta se kuitenkin vahvistaa sitä oloa, että haluan vauvan.

moi.mulla tulee keskenmenot viikolla 6-7.nyt just on käynnissä viimeisin..neljäs..ei kuulemma voi mitään näille.onhan se raskasta ..ja kun ei mitään syytäkään ole.täytyy vain jaksaa uskoa että jos vielä onnistuiskin.tsemppiä kaikille keskenmenon kokeneille. :flower:

Meme, ensimmäinen tärppäsi heti ekasta hoidosta ja kaikki sujui loppuun asti hienosti. Mua kans huolesuttaa toi ikä, oon 37. Sulla on asiat vielä ihan hienosti iän puolesta. Eikös se raskautumis vaikeudet ala vasta 35 jälkeen. joten lykkyä pyttyyn,kunhan tästä selvitään. sovitaan että ens jouluna on molemmilla hyvin pulla uunissa!

Ressu, näin se on uskottava vaan parempaan huomiseen ja uskallettava yrittää uudelleen, kunhan tästä tokenee. Jospa jouluna jo meillä molemmilla iloisia uutisia kerrottavana. Pidetään peukkuja puolin ja toisin. :)

Mulla keskeytynyt km sikiön kasvu oli pysähtynyt rv 11+2 ja näin samana päivänä sydämen sykkivän, viimeisiä kertoja...km todettiin tästä parin viikon kuluttua. Ei mitään oireita keskenmenosta. Paitsi raskausoireet loppuivat ja luulin että se johtuu tietenkin viikoista kun piti olla jo 12 täynnä pian. Nyt raskautta takana 16 täyttä viikkoa ja km pelko on koko ajan taustalla.

Ressu, mulle kävi myös niin, että ensin tuli viikko niukkaa vuotoa kaavinnan jälkeen, pariin päivään ei mitään...sitten alkoi tulla viikko kaavinnasta enemmänkin kuin kuukautisissa vuotoa muutaman päivän. Sen jäkeen muuten vuodotonta, mutta aamuin illoin tuli siteellinen verta. Nyt ollut verinen vuoto poissa viikon, pikkuisen tulee ruskeaa tuhrua silloin tällöin. Toivotaan, että alkaa jo normaaliin elämään siirtyminen pikkuhiljaa! Enää ei ole myöskään kipuja. Toivotaan, että sullakin loppuu vuoto pian. Mulla ainakin tosiaan tuli alkuun niukkaa vuotoa, sitten runsaampaa, jota säikähdin ja sitten alkoi loppumaan. Huomenna tulee kaavinnasta kolme viikkoa täyteen. Eli kaksi viikkoa tasan meni mulla kunnon vuodon merkeissä.

Viikoilla 13, 12, 10 ja 16.

Onneksi näissä väleissä on myös syntynyt 3 ihanaa poikaa.

Eka keskenmeno oli tosi kova kokemus, olihan se myös ensimmäinen raskauteni. Samoin tuo viikolla 16 koettu keskenmeno, jossa olen synnyttänyt pikkiriikkisen pojan tuntui todella raskaalta.

Aina raskaaksi tultua on pelännyt, ja odottanut niskapussiultraa, sen jälkeen on nauttinut odotuksesta, tuon viikon 16 keskenmenon jälkeisessä raskaudessa pelkäsin sitten koko ajan.

Kannatti kuitenkin, ihana poika on viimeisestäkin raskaudesta tuloksena.

Enää ei varmaan lapsia tulekaan.

Voimia kaikille!

Itselläni on raskaus alussa ja pelottaa kamalasti että jotain sattuu niin ei oikein uskalla vielä iloitakaan vaikka ehkä pitäisikin.onko kesken menot kuinka yleisiä ensimmäisen raskauden kohdalla nuorilla odottajilla?itse olen kohta 20 ja rv6.Kiitos jos joku osaa minua tässä auttaa.

Yhteistyössä