Missä vaiheessa maha alkaa kasvaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Otsoemo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Otsoemo

Aktiivinen jäsen
15.04.2008
2 044
0
36
Odotan esikoistani nyt viikolla 16 + 5. Miun maha tuntuu jo nyt tosi isolta, istuvista mekoistani tuli liian pieniä jo kuukausi sitten ja nyt en enään mahdu housuihini. Maha näkyy jo ulospäin, kuka vain voi huomata että olen raskaana.

Sen perusteella mitä olen lukenut, maha ei välttämättä näy vielä tässä vaiheessa. Miusta se tuntuu jo nyt vaikuttavan liikkumiseen ja aiheuttaa selkäkipuja.

Ihmettelen. Missä vaiheessa teillä alkoi maha näkyä ulospäin?

kyllä mulla tuossa vaiheessa oli äitiyshousut ollu jo hyvän aikaa käytössä!
Että aivan hyvin voi näkyä!!
Jos sinulla on eteenpäin kallistunut kohtu eikä kauheasti liika kiloja niin sitä aiemmin näkyy.
Onnea!

Riippuu ihan henkilöstä, minulla alkoi kakkosen kohdalla näkymään raskaus rv12 lähtien vaikka isoill apaidoilla olisi kyllä pystynyt vielä peittämään jos olisi tahtonut. Esikoisesta ehkä vasta lähepänä puoliväliä.

Eka alkoi näkymään joskus rv:lla 16 niin että muutkin huomasi, toka huomattavasti aikaisemmin. Ja tää kolmas vielä aikaisemmin. Nyt on rv 17 ja masu on jo aikas suuri. :D

Minä siirryin töissä äitiyshousuihin rv 20 ja omissa housuissa muutamaan viikkoa myöhemmin, niin ja ensimmäisestä lapsesta siis on kysymys. Kannattaa muuten valittaa sitä selkää neuvolassa, että pääset fysioterapiaan ajoissa ja hoitaa selkä kuntoon. Itse pääsin fysioterapiaan vasta raskauden loppumetreillä, niin ei sitä oikein enää siinä vaiheessa saanu kuntoutettua.
Nyt kun vauva on reilu 3kk ja painaa aina enemmän, on selkä niin rikki ja tulessa. Hierojalle pitäis varmaan mennä,kun vaan joskus sais omaa aikaa ja energiaa sinne lähtemiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Minä siirryin töissä äitiyshousuihin rv 20 ja omissa housuissa muutamaan viikkoa myöhemmin, niin ja ensimmäisestä lapsesta siis on kysymys. Kannattaa muuten valittaa sitä selkää neuvolassa, että pääset fysioterapiaan ajoissa ja hoitaa selkä kuntoon. Itse pääsin fysioterapiaan vasta raskauden loppumetreillä, niin ei sitä oikein enää siinä vaiheessa saanu kuntoutettua.
Nyt kun vauva on reilu 3kk ja painaa aina enemmän, on selkä niin rikki ja tulessa. Hierojalle pitäis varmaan mennä,kun vaan joskus sais omaa aikaa ja energiaa sinne lähtemiseen.

Kiitos vinkistä

Mä oon alkanu pitää äitiysvaatteita jo vkosta 7 alkaen. Se on niin yksilöllistä tuo mahan kasvu. Mulla kolmas raskaus ja maha näkyny aina tosi aikaisin. Tuolla mun profiilissa on uusin masukuvani. Tänään vkot 29+3. :heart:

Pari kuukautta ennen laskettua :D
Sit vasta kun vauva laskeutui niin tuli jonkun näköinen maha.
Äitiyslomalle kun jäin niin töissä jotkut ihmetteli et kuin kesken kesän töistä jään pois. Kyl siin suut loksahti auki kun kerroin jääväni vauvalomalle :D

Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Äitiyslomalle kun jäin niin töissä jotkut ihmetteli et kuin kesken kesän töistä jään pois. Kyl siin suut loksahti auki kun kerroin jääväni vauvalomalle :D

Oho melkoista...eli on siis tosi tosi yksilöllistä :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja tiia-liina:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:

Oho melkoista...eli on siis tosi tosi yksilöllistä :laugh:

Tosiaankin :D
Meidän naapuril oli laskettu aika parin päivän heitolla. Hänel oli kunnon maha. Heidän poika syntyi 2 viikkoa aikaisemmin. Kun meidän poikakin oli syntynyt niin menin yks syysilta vaunuilemaan niin tuli yläkerran nuoripari vastaan. Kysyivät et oonko hoitamas tän toisen parin vauvaa et äiti saa nukkua :D
Kyl heilläkin oli suut auki kun sanoin et ihan omaa vauvaa työntelen. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Neeanäiti:
Mä oon alkanu pitää äitiysvaatteita jo vkosta 7 alkaen. Se on niin yksilöllistä tuo mahan kasvu. Mulla kolmas raskaus ja maha näkyny aina tosi aikaisin. Tuolla mun profiilissa on uusin masukuvani. Tänään vkot 29+3. :heart:

Voi kun ihana massu :) Tuo on isompi mitä minulla koko raskausaikana :D

Ja ap:lle, itselläni alkoi maha näkyä vasta joskus rv25 tai jotain.. Äitiyshousuja aloin käyttää jo viikon 10 tietämillä kun masu oli arka ja omat housut alkoivat tuntua ahtailta..
Ja onneksi olkoon raskauden johdosta!

Alkuperäinen kirjoittaja KYRSÄ:
älkää vlittäkö noista läskeistä, mutta tuo kuva on otettu viikko sitten. rv 17:lla. Ja neljättä odotan...

ai mistä läskeistä...miun näkökulmasta sun maha ei vielä näy paljoa...olen kyllä itse sellainen pyöreämuotoinen tyyppi (en mahakas kuitenkaan), että ehkä sekin jotain selittää

minä vauva masuja ihannoivana liitän kans tuosta 2kk sitten loppuneesta raskaudestani muutaman kuvan.
tämä eka kuva on viime joulun tietämiltä ja laskujeni mukaan viikkoja olis n. 14 :o

ja tässä sit toinen kuva rv21

ja lopussa se olikin ihan toisissa atmosfääreissä :laugh:

Mulla ei maha vielä juurikaan näy, oon viikoilla 19+1 (ekaa odotan). Omasta mielestä maha on kasvanut jo paljonkin, mut ulkopuoliset, varsinkaan vieraammat ihmiset, eivät huomaa mitään. Suurin osa omista housuista mahtuu vielä. Luulin, että maha näkyisi aikaisin, koska oon hoikka ja mulla on kohtu lievästi eteenpäin kallistunut, mut eipä vaan oo maha vielä pömpähtänyt...

Mulla on ruvennu näistä kaikista kolmesta näkymään joskus pari kk ennen laskettua aikaa, eli siis tästä kolmannesta on nyt muutaman viikon oudommatki tajunnu, että kait mä vauvaa ootan. Vaikka yksi täti terveyskeskuksessa kyllä kysyi, että mistähän mahasta mä meinaan sen vauvan parin kk:n päästä tehdä. Eli mulla ollu aina kienet mahat ja sf mitta alakäyrällä.. mahtuvat kuulemma niin hyvin tonne lantion väliin ettei tuu mahaa. Ja mulla nyt menossa 32+6

Alkuperäinen kirjoittaja KYRSÄ:
älkää vlittäkö noista läskeistä, mutta tuo kuva on otettu viikko sitten. rv 17:lla. Ja neljättä odotan...

Täh?! :o Kattos minun vatsaa! Näkyy vähän aikaa profiilissa nyt. Ja oon nyt rv:lla 17 ja kolmatta odotan. :D

Yhteistyössä