Missä vaiheessa saa puuttua?... Äiti antaa pienen lapsen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja abugibugibgubugi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä minusta aika oudolta kuulostaa. Noin monta kertaa tippui ja silti äiti auttoi takaisin..?

Oman lapseni kanssa noudatan sääntöä, että en auta kiipeämään mihinkään, sitten saa tehdä kun osaa. Ja jotkut jutut jopa kiellän joihin pääsee itse jos katson liian vaarallisiksi, on niin sinnikäs tuo tenava ja pelkäämätön, että sisulla menee myös paikkoihin jotka ovat liian vaarallisia hänelle. On siis juuri täyttänyt 2 vuotta.

[QUOTE="northern soul";27161552]Oikeasti monen metrin korkeudessa?[/QUOTE]

Ootko montaki metrin korkusta kiipeilypuuta nähny viimeaikoina?

Alimmat oksat on n 50cm korkeudella, ylimmät ehkä 5m. Ihan ylös ei vielä pääse, ku oksat on siellä jo liian ohkasia.

Kyllä lasten pitää saada kiipeillä.

Lastenhoidossa on äideillä eri tyylejä. Minäkin olin aika kauhuissani, kun se reilu puolivuotias keinutuolia varova lapsi vieraili meillä. Äiti ei katsonut lapsen perään juurikaan, joten minä yritin vahtia lasta. Ihan normaali koululainen tuostakin lapsesta on varttunut, vaikka äiti ei ole joka askelta vahtinut.

Jos vitutti niin miks et sanonu suoraan? Siis ihan suoraan mitä mieltä oot.

Ja kyllä sanon et jos se lapsi sieltä putoo ja satuttaa itsensä oikeesti niin se ei toiste mene. Sitten äidin lphdutuksesta, ihan oikein mun mielestä, jos alat hyssytellä niin itse pahennat reaktiota. Kyllä mä voin sanoa lapsille jos satuttaa itsensä et ohho soitetaanko piipaa auto, sit ne vaa nauraa ku leikin ambulanssia. Ja jos oikeesti tulee pipi ne tulee syliin istumaa enkä paljon sano vaan puhallan ja silittelen päätä kunnes on hyvä ja annan pusun otsalle ja tyytyväisenä ne siitä lähtee.

Toinenki asia minkä otan esille tässä on se että en ymmärrä tätä että kaikkia muita pitää AINA arvostella jostakin! Paljon lyödään vetoa että tämän äidin mielestä sä teet jotain väärin?

Mä en oikeesti ymmärrä tätä et pitää haukkua jokaista jostakin, kuulen jatkuvasti ku ihmiset puhuu selän takana ja mua vituttaa se että ei niil oo pokkaa mennä suoraan sanomaan jos joku pännii vaa huuatetaan joka ikisee muuhun suuntaan kuten esim tänne.

[QUOTE="mjää";27161637]Annatko myös kävellä junan raiteilla, jos vaan itse sinne pääsee?[/QUOTE]

Kyllä.

Ottaen huomioon, että silloin joutuis ensin köpöttelemään sellaset 20km, että junanraiteet löytys. :xmas:

[QUOTE="mjää";27161637]Annatko myös kävellä junan raiteilla, jos vaan itse sinne pääsee?[/QUOTE]
Puissa kiipeily on normaalia lasten touhua. Junaradalla kävely sen sijaan ei ole.

Ootko montaki metrin korkusta kiipeilypuuta nähny viimeaikoina?

Alimmat oksat on n 50cm korkeudella, ylimmät ehkä 5m. Ihan ylös ei vielä pääse, ku oksat on siellä jo liian ohkasia.

Kyllä lasten pitää saada kiipeillä.

Niin pitaakin. Mietin vaan, etta taitaa olla motorisesti taitava lapsi.

En ole nahnyt metrin korkuisia kiipeilypuita, mutta ei kai juurikaan liity tahan.

[QUOTE="northern soul";27161658]Niin pitaakin. Mietin vaan, etta taitaa olla motorisesti taitava lapsi.

En ole nahnyt metrin korkuisia kiipeilypuita, mutta ei kai juurikaan liity tahan.[/QUOTE]

Jaa. Ihan normi poika tuo mun mielestä on....

Yhteistyössä