Missä vaiheessa tutkimuksiin? ( 2. lapsen yrittämisestä )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakio harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vakio harmaana

Vieras
Missä vaiheessa te muut olette menneet lääkäriin / tutkimuksiin toista lasta yrittäessänne?

Meillä on esikonen kohta 7 vuotias ja toista olemme yrittäneet jo pitkään. Syksyllä 2005 tärppäsikin jo, mutta se raskaus päättyi keskenmenoon. Ultrauksen tehnyt lääkäri vihjasi tuulimunan mahdollisuuteen, jonka olen aikaisemmin kokenut ennen lapsemme syntymää.

Olemme enemmän/vähemmän tosissamme yrittäneet taas pari viime vuotta, mutta raskaus ei ole lähtenyt käyntiin. Lääkärin puoleen emme ole kääntyneet, koska "yrittämisemme" ei ole minusta ollut niin säännöllistä. Lähinnä olemme yrittäneet unohtaa sen ja toivoneet salaa että jossain vaiheessa toinen lapsi ilmoittaisi tulostaan.

Olen tämän parin vuoden aikana laihduttanutkin runsasta ylipainoani pois koska tiedän että se vaikuttaa hedelmällisyyteen osaltaan. Kuukautiskierto oli ennen säännöllinen mutta nyt on viimeisen puolen vuoden ajan on alkanut pituus muuttua. Välillä kierto on 30 päivää, välillä vain 23.

Kannattaisiko sitä nyt ihan oikeasti jo kääntyä jonkun asiantuntijan puoleen ja kenen? Mistä aloitan/aloitamme?

Kiitos jo etukäteen vastauksista.

Kääntykää ihmeessä jo lääkärin puoleen!!! Prosessi voi olla pitkä, jos hoitoja tarvitaan. Varsinkin julkisella eri vaiheissa voi mennä aikaa. Jos on rahaa, menkää lähimmälle yksityiselle klinikalle. Jos ei halua tai voi tuhlata, menkää terveyskeskukseen/gynelle... En oikein tiedä, itsellä tutkimukset lähti käyntiin yths:llä, siitä lähete naistenklinikalle, sitten siirryttiin monen vaiheen jälkeen yksityiselle.

muoks* Väestöliitolla pantiin alulle meidän nyt 8kk IVF-vauva.

Eli yhteys omaan lääkäriin tk:ssa vai neuvolan kautta?
Yksityiselle puolelle en hintavuutensa takia lähde, joten julkinen jäänee ainoaksi vaihtoehdoksi.

Sori tyhmät kysymykset.

Ei ole tyhmiä kysymyksiä. Joo, jompi kumpi noista, tk tai neuvola. Soita ja kysäise, pidä pintasi että nyt on liikkeelle lähdettävä! Käsittääkseni kyse on sekundäärisesta lapsettomuudesta, kun yritystä on yli vuosi ilman tulosta. Ei pitäisi olla vaikutusta sillä onko yritetty "tosissaan" (ovikset tikutettu ja peitot heiluneet joka toinen päivä ) , vaan jos kerran viikossa edes on seksiä niin se on säännöllistä ja normaalioloissa riittää raskautumiseen. Eli älä suotta niille mainosta, ettei ole "tosissaan" yritetty.

Meillä tosiaan lähdettiin liikkeelle yths:n kautta koska olin opiskelija (ja oon yhä) . Vähävaraisia, tai pienituloisia ollaan myös, mutta lopulta päädyttiin hoitoon yksityiselle, kun pää ei kestänyt enää jatkuvaa jonottelua.

Yhteistyössä