Missä vaiheessa voi sanoa et lapsi on oppinut kuivaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
Sillon kun vahinkoja sattuu vain kerran päivässä? Tai kun pissat tulee pottaan mutta ei koskaan kakka?

Sillon kun vahinkoja ei satu enää ollenkaan, mutta lapsi ei itse mene potalle vaan ainoastaan kun vanhempi laittaa?

Sillon kun lapsi menee aina itse potalle, toimittaa asiansa ilman apua?

Sillon kun lapsi ei käytä enää yölläkään vaippaa ja sänky on aina kuiva?

Millon teillä?

Alkuperäinen kirjoittaja Sikke1:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:
Alkuperäinen kirjoittaja saa tulla pyyhkimään:
kun ei satu vahinkoja ja käy itse potalla/pytyllä omatoimisesti ja kakkan jälkeen huutaa

peesi

Kuin myös.

en oo samaa mieltä... meillä on 1v9kk iästä ollu päiväkuiva lapsi, joka vielä nykysinkin joskus on pissannu housuun, jos on ollu kamala hätä

sitten, kun vahingot ei oo päivittäisiä, vaan on enemmän vahingottomia päiviä kuin pissahousupäiviä

Alkuperäinen kirjoittaja ukku:
Alkuperäinen kirjoittaja Sikke1:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:
Alkuperäinen kirjoittaja saa tulla pyyhkimään:
kun ei satu vahinkoja ja käy itse potalla/pytyllä omatoimisesti ja kakkan jälkeen huutaa

peesi

Kuin myös.

en oo samaa mieltä... meillä on 1v9kk iästä ollu päiväkuiva lapsi, joka vielä nykysinkin joskus on pissannu housuun, jos on ollu kamala hätä

sitten, kun vahingot ei oo päivittäisiä, vaan on enemmän vahingottomia päiviä kuin pissahousupäiviä

Peesi tälle. Kun vahingot hyvin satunnaisia.

Minä koen että lapsi on kuiva kun tunnistaa hätänsä ja osaa siitä ilmoittaa sekä pidätellä niin kauan että pääsee potalle. Siis täyttä omatoimisuutta ei minusta tarvita. Oma lapseni opettelee juuri kuivaksi ja kotona onkin jo koko ajan ilman vaippaa, mutta ei osaa riisua housujaan vielä, niin että voisi mennä potalle itsekseen.

Silloin kun niitä vahinkoja sattuu ihan satunnaisesti ja syykin on yleensä jokin normaalista poikkeava, kuten ei ole vessaa lähettyvillä kun lapsi ilmoittaa hädästään