Missä vika, jos vanhemmilla ei ole rahaa ruokaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työssäkäyvä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työssäkäyvä

Vieras
Suomessa tuskin kukaan on kuollut nälkään aikoihin. Minkälaisia esimerkkejä ja kasvattajia ovat nämä vanhemmat, jotka kyselevät neuvoja, kun ei ole rahaa ja ruokittavia suita olisi x kappaletta. Mihin teidän rahat menee? Jotain vastuuntuntoa pitäisi olla, että lapset saa ravittua. Sossun rahat, työttömyyskorvaukset, asumistuet tai "elarit" tulevat silloin ja silloin. Elättekö te oikeasti yhteiskunnan tuella? Eikö teitä edes hävetä? Onhan se tietysti helppoa kirjoitella tänne nimettömänä, mutta silti. Paha mieli teidän lapsienne puolesta, minkälaisen maailmankatsomuksenkin ne teiltä saa. Säälittävää!

Siinähän sitä on taas miettimistä ja varmaan tälläisten lasten perheet ovatkin niitä pahimpia kasvuympäristöjä lapselle mitä maailmasta löytyy.
Haloo! Ehkäpä se opettaa lapselle ettei raha kasva puissa ja joskos he sitten olisivat viisaampia etteivät ottaisi 180000e edestä lainaa jne...
Meillä kyllä onneksi rahat riittää mutta eipä ole velkaakaan tehty.

tässä sulle yks esimerkki:
Meillä mies yllättäen jäi työttömäksi ennen joulua, ja sivutoimisen toiminimen takia ei saanut työttömyyskorvausta. Siinä sitten putosi nelihenkisen perheen tulot aika roimasti, nettona tuloiksi jäi tasan 777 euroa, jotka piti saada riittämään ruokaan, laskuihin, vuokraan jne.
Ei siinä tosiaan rahoissa kieritty, mutta yllättävän pitkään pärjättiin omillamme. Kunnes oliskohan tuo ollut helmikuun puoliväli, kun oli pakko niellä ylpeys, ja mennä sossuun, kun tilanne oli se, että kaapissa enää yksi pussi makaroonia ja leipäpaketti.
Jos tää tilanne on jollain tapaa sun mielestä sitä, että ollaan vastuuttomia rahankäyttäjiä ja yhteiskunnan elättejä, niin sille en voi mitään.

Enemmän mä säälin näitä ap:n kaltaisia ihmisiä, jotka eivät käsitä sitä, että esim. työttömyys ei aina ole oma valinta. Itse sitten elävät ukkonsa rahoilla, kun lapsethan pitää hoitaa kotona armeijaikään asti ja muille huudellaan että menkää töihin jos ei ole rahaa, tai että kyllä töitä löytyy jos vaan haluaa!!! Entä kun se ukko lähtee ja rahahanat sulkeutuu???

Nyt on niin moni saanut kenkää tai ovat lomautettuna, liiton rahoja saa odotella kuukausitolkulla. Joillakin taas on saattanut tulla ero, ja kyllä siinä talous saattaa mennä ainakin hetkeksi retuperälle jos jää yhtäkkiä yksin lasten kanssa, täytyy etsiä uusi asunto ja rahaa palaa takuuvuokriin, muuttoon yms. On toki ihmisiä jotka eivät edes yritä etsiä töitä, elävät yli varojensa jne, mutta luulen että suurin osa ihmisistä ainakin yrittävät kaikkensa ettei tarvitsisi kituutella kuukaudesta toiseen.

Joo ja en ole katkera, itse olen töissä, mieheni myös, talous kohdallaan. Olen vaan niin läheltä joutunut katselemaan näitä tapauksia kun oikeasti täytyy miettiä mistä saa ruokaa lapsille seuraavaksi päiväksi.

Kyllä pärjää yhteiskunnantuillakin, kun vaan jättää ne viinat, tupakat, merkkivaatteet ostamatta ja käyttää rahat mieluummin lasten ja omaan ruokaan. Jos viitsii vielä itse tehdä ruokaa, johon työttömällä tai kotiäidillä varmasti on aikaa, saa ruuankin paljon halvemmalla. Pitää vain laittaa tarpeet tärkeysjärjestykseen.

mä teen sika raskasta työtä samoin mies, mutta matalapalkkasia kun ollaan niin loppukuusta tiukkaa. Joo vois opetella käyttämään rahansa paremmin ja jättää kaikki ylimääränen ostamatta. Se ylimääränen on meidän tapauksessa yleensa leffan vuokraus tms. Että ei paljoo naurata nää palkat. Eikä muuten veloissa olla

Uusimmat

Yhteistyössä