Missä iässä olette aloittaneet pottatreenit....

  • Viestiketjun aloittaja marke123
  • Ensimmäinen viesti
Miisa vielä
Edelliseen vielä lisäys, että aloitin tuon pottailun ihan liian aikaisin. En ymmärrä miksi se piti tehdä niin pian ja nyt sitten ollaan tässä tilanteessa, että poika pelkää pottaa.

Suosittelen ehkä jättämään pottailun sinne reilun vuoden ikään suunnilleen.. Todellisuudessahan lapsi on siihen valmis lähempänä kahta vuotta.
 
momo
Meillä aloitti itse syömisen alle vuoden iässä. Kieltäytyi syöttämisestä tyystin (olisiko ollut n. 10kk). Alkuun käsin ja 11kk iässä lusikkakin pysyy kädessä. Alkuun täytin lusikkaa lapselle. Viikon päästä tulee vuosi ja nyt ottaa itse lusikalla. Tiedön, että saa 1v lahjaksi potan, joten aloittelemme hiljalleen pottatreeniä, että köydään potalla ruuan jälkeen ja herättyä. Katsotaan miten lähtee sujumaan. Kesällä on tietty muutto edessä, etten suuria odota. Lisäksi mietin, josko olisi jo oikeasti siirtynyt päiväpuollosta nokkamukista juotavaan maitoon. Tiedä sitten onko liikaa muutoksia lyhyeen aikaan. Pottailukin voi odottaa tovin, jos on liikaa. Maitoon siirtyminen hiljalleen ehkö ensin fiksumpaa. Tai mene ja tiedä. Katsotaan mitä neiti on mieltä. Ilmaisee kyllä mielipiteensä selkeästi.
 
momo
Edelliseen vielä lisäys, että aloitin tuon pottailun ihan liian aikaisin. En ymmärrä miksi se piti tehdä niin pian ja nyt sitten ollaan tässä tilanteessa, että poika pelkää pottaa.

Suosittelen ehkä jättämään pottailun sinne reilun vuoden ikään suunnilleen.. Todellisuudessahan lapsi on siihen valmis lähempänä kahta vuotta.
Olen tätä juuri pohtinut. Ainakin jos lapsi vastustelee potalle menoa, on syytä siirtää treeniä myöhemmälle. Itse ajattelin mennä sen mukaan miten lapsi reagoi kokeiluihin.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä